کد خبر: ۱۱۵۷۷۵
تاریخ انتشار: ۱۱:۳۸ - ۱۵ آبان ۱۳۹۶
حجت الاسلام فقیهی:

علم و عالم اهمیت بسیار بالایی دارند و باید به صورت ویژه به آن نگاه کرد

اولین صفت از علما ایمان است به واقع راسخان در علم، با سعی و تلاش به مرتبه آمنَّا که همان ایمان است دست می یابند.

به گزارش شیرازه، حجت الاسلام فقهی، معاون امور طلاب و دانش آموختگان حوزه علمیه استان فارس، در گفتگو با خبرنگار ما، به بیان مباحث اخلاقی و تربیتی پرداخت و گفت: علم و علما از ارزش و اهمیّت بالایی برخوردارند و جایگاه علم و علما بسیار رفیع است به خاطر بهره مندی از گوهر علم.

وی در ادامه به شرح صفات علما پرداخت و خاطر نشان کرد: اولین صفت از علما ایمان است به واقع راسخان در علم، با سعی و تلاش به مرتبه آمنَّا که همان ایمان است دست می یابند.

حجت الاسلام فقیهی ادامه داد: دومین صفت، اعتقاد به دین و توحید است که در گوشه گوشه ی کردار و رفتار آنها نمایان است . سومین صفت، نیکوکاری ایشان است کسانی که علم و اندوخته علمی دارند؛ زمانی که آیات بهشت و جهنم و تکالیف را می شنوند گریه می کنند به گونه ای که گویی عذاب الهی را به عینه می بینند.

معاون امور طلاب و دانش آموختگان حوزه علمیه فارس افزود: چهارمین صفت، خضوع و خشوع علماست باید در تمام لحظات زندگی خود تواضع داشته باشند و با نماز بتوانند کام خویش را شیرین کنند و نورانیتی در خود به وجود آورند پنجمین صفت، خوف می باشد عالم خوف دارد که از درگاه خداوند رانده شود.

وی درپایان به شرح ویژگیهای اخلاقی، ساده زیستی، علم و زهد و تقوای عالم جلیل القدر مرحوم آیت الله سیدآقامیری (ره) اشاره کرد و گفت: هرکسی در جامه علمی، فرهنگی و....فعالیت نماید ارزش بسیاری دارد باید دانست که علم ، عمل، لباس عالم ارزش و عظمت شایانی داردکه باید از آن بهره برد .

منبع:  پایگاه فرهنگی صادقون

برچسب ها: فقیهی ، فارس ، عالم
نظرات بینندگان