کد خبر: ۱۱۵۷۸۳
تاریخ انتشار: ۱۲:۲۹ - ۱۵ آبان ۱۳۹۶
فرمانده انتظامی شهرستان فیروزآباد؛

خبر دزدیده شدن دوربین توریست در فیروزآباد شایعه ای بیش نیست/ با افرادی که شایعه سازی می کنند برخورد خواهد شد

طی چند روز اخیر در شبکه های اجتماعی و فضای مجازی شهرستان فیروزآباد مبنی بر دزیده شدن دوربین عکاسی چند توریست در این شهرستان منتشر می شود که فرمانده انتظامی فیروزآباد تمامی این موارد را شایعه عنوان کرد.

به گزارش شیرازه،  شایعه سازی در فضای مجازی در خصوص مسائل و موضوعات مختلف پایانی ندارد و متاسفانه افراد سودجو با بهره برداری سوء از وضعیت فعلی تلاش می کنند فضای جامعه را تحت تاثیر قرار دهند و هر بار با دست مایه قرار دادن مسائل مختلف به دنبال تشویش اذهان عمومی و همچنین خدشه دار کردن چهره مردم یک شهرستان هستند.


جعل اخبار و همچنین دامن زدن به شایعاتی بی پایه و اساس در فضای مجازی شهرستان فیروزآباد موضوعی تازه ای نیست و متاسفانه در یکی دو سال اخیر و با گسترش این فضای بدون محدودیت و مدیریت، هر بار شایعه ای در این شهرستان منتشر می شود.


در طول یک هفته اخیر موضوعی از سوی گروه های تلگرامی در خصوص حضور چند توریست فرانسوی در شهرستان فیروزآباد و اقامت آنان در پارک این شهرستان و دزدیده شدن دوربین عکاسی آنان به صورت شایعه ای بی پایه و اساس در بین مردم منتشر شده است و نکته نگران کننده تر اینکه بخشی از جامعه نیز با آنها همراه می شود و شماری از اقشار را نیز تخت تاثیر منفی خود قرار می دهد.

در این شایعه اینگونه آمده است:"سلام بر فیروزآبادی های عزیز دیروز 2 توریست دوچرخه سوار از فرانسه اومدن فیروزآباد تا برن بندر لنگه تو پارک وسط شهر که توقف داشتن دوربینشون رو زدن حالا اینا میگن تو سفر مون همه جا خوب بوده جز فیروزآباد"این متن  بارها از سوی افراد مختلف دست به دست شده و فضای مجازی شهرستان را تحت تاثیر خود قرار داده است.


با ادامه این روند و همچنین به توجه به گستردگی انتشار این خبر جعلی، فرمانده انتظامی فیروزآباد در گفتگو با خبرنگار فیروزنا در واکنش به این موضوع که چهره مردم شهید پرور شهرستان فیروزآباد را نشانه رفته است، گفت: این خبر کاملا کذب بوده است و در جهت تخریب چهره شهرستان فیروزآباد است.

وی افزود: با توجه به اینکه آثار باستانی شهرستان فیروزآباد( مجموعه کاخ اردشیر بابکان، قلعه دختر و شهر گور) در آستانه ثبت جهانی است برخی افراد در جهت تخریب چهره شهرستان اقدام به ساخت و انتشار چنین شایعاتی در فضای مجازی می کنند که قطعا با این افراد برخورد خواهد شد.

سرهنگ ارجمند ادامه داد: با توجه به اینکه در صورت ورود توریست به فیروزآباد این موضوع چندین روز قبل از ورود به شهرستان از طریق استان به اطلاع مامورین اطلاعاتی و امنیتی می رسد اما در یک هفته اخیر هیچ توریستی از کشور فرانسه به این شهرستان ورود نکرده است و این مطلب شایعه ای بیش نیست.

منبع: فیروزنا

نظرات بینندگان