کد خبر: ۱۱۵۸۰۱
تاریخ انتشار: ۱۲:۴۸ - ۱۶ آبان ۱۳۹۶
عضو شورای اسلامی شهر شیراز:

لزوم توجه به قصر ابونصر به عنوان یک استعداد گردشگری شیراز

عضو شورای اسلامی شهر شیراز با توصیف وضعیت کنونی بنا و مجموعه‌ی تاریخی قصر ابونصر در این کلانشهر، شرایط را اسف‌بار توصیف کرد و خواستار رسیدگی عاجل و استفاده از این ظرفیت در راستای توسعه‌ی گردشگری شد.

به گزارش شیرازه، سیروس پاک‌فطرت عصر دوشنبه 15 آبان در نطق قبل از دستور خود در جلسه‌ی علنی شورای شهر شیراز گفت: جاذبه‌ی تاریخی و گردشگری قصر ابونصر شیراز، مورد بی‌مهری و بی توجهی مسئولان قرار گرفته و به همین دلیل اکثر مردم شیراز، نسبت به وجود چنین جاذبه‌ای بی اطلاع هستند.

پاک‌فطرت با اشاره به نقطه‌ی جغرافیایی این اثر تاریخی، گفت: بر روی پیش آمدگی سلسله کوه‌های واقع در شمال شرقی جلگه شیراز آثاری کهن قرار دارد.

او به موقعیت ممتاز این مجموعه‌ی تاریخی به لحاظ امکان جذب گردشگر و احداث فضاهای گردشگری، گفت: اصطلاح قصر ابونصر نامی ساختگی است و طبق مدارک قدمت آن از حدود یک تا دو قرن تجاوز نمی کند در برخی کتب قدیم و سیاحانی در عصر صفوی از آن به عنوان مسجد سلیمان یاد کرده اند.

پاک‌فطرت در توضیحات خود به کاوش‌ها و اسناد تاریخی اشاره و تاکید کرد که در بخشی از کاوش‌های موزه‌ی متروپیلتن و در سال‌های 1311 و 1312، آثاری از بقایای شهرکی مربوط به زمان اشکانیان که دنباله آن تا عهد ساسانیان ادامه داشته از زیر توده خاک بیرون آمده است.

او با بیان اینکه شهرداری منطقه‌ی هفت شیراز یک محور گردشگری 46 هکتاری در این محدوده تا برم‌دلک طراحی کرده است به ارائه پیشنهادهایی در این خصوص پرداخت.

پاک‌فطرت خواستار توجه به این مجموعه برای استفاده از پتانسیل‌های آن در مسیر رونق گردشگری و زمینه‌ سازی کسب درآمدهای اقتصادی برای شهر و شهروندان شیراز شد.

انتهای پیام/

نظرات بینندگان