کد خبر: ۱۱۵۸۱۰
تاریخ انتشار: ۰۸:۴۵ - ۱۷ آبان ۱۳۹۶
نمایندگان مجلس در جلسه معارفه شهردار شیراز:

وجود 400 هزار حاشیه‌نشین در شیراز/ طرح‌های شهرسازی بدون مطالعه و آینده‌نگری است

اکبری گفت: برنامه‌های شهرسازی باید انسان‌محور باشد و بیش از توجه به مهندسی صِرف به سایر نیازهای جامعه از جمله ارتباطات، روابط اجتماعی و توسعه حمل و نقل عمومی هم توجه شود.

به گزارش شیرازه، علی اکبری، نماینده مردم شیراز در مجلس با اشاره به تاخیر دو ماهه برای تعیین شهردار شیراز، گفت: امیدوارم برنامه‌های شهرسازی انسان‌محور باشد و بیش از توجه به مهندسی صِرف به سایر نیازهای جامعه از جمله ارتباطات، روابط اجتماعی و توسعه حمل و نقل عمومی هم توجه شود. شیراز دارای پیشینه فرهنگی و تاریخی عظیمی است و هر فعالیت عمرانی و فرهنگی باید با توجه به این مولفه‌ها انجام شود. زیرا ابعاد تاریخی و فرهنگی شهر بعنوان الگو و نمادی است که باید ماندگار شود و ما در مجلس شورای اسلامی اگر در زمینه شهرداری و عوامل مرتبط با شهرسازی نیاز به تصویب یا اصلاح قانون باشد، حمایت می‌کنیم.

اکبری افزود: انتظار ما از شورای شهر و شهرداری حفظ امانتداری است زیرا بار سنگینی بر دوش دارند. حال که مردم به لیست امید اعتماد کردند باید پاسخگوی اعتماد مردم، خدمات عمومی و نیازهای شهر باشیم. هفته گذشته در جشنواره فرصت‌های شغلی که در کیش برگزار شد اما استان فارس جهت جذب سرمایه‌گذاری بسیار کم در این جشنواره شرکت نداشت.

این نماینده مجلس خاطر نشان کرد: در سالیان گذشته حتی در جهت تحقق ظرفیت‌های سومین حرم اهل بیت هم اقدام قابل توجهی انجام نشده است‌ مثلا مسیر دسترسی به شاهچراغ سخت است. در حالی‌که می‌توان با ایجاد دسترسی آسان زائران بیشتری جذب کرد. مسافران از بوی تعفن فاضلاب آن منطقه اذیت می‌شوند که شهرداری و آبفا باید این مسئله را حل نمایند. همچنین باغ‌های شیراز حتما باید مورد توجه قرار گیرد و باید به ابعاد تاریخی شهر اهمیت داده شود. از محور پاسارگاد تا فیروزآباد زیر ساخت‌های لازم را برای جذب گردشگر ایجاد کنیم می‌توان در سطح بین‌الملل فعالیت داشت.

نماینده مردم شیراز در مجلس ادامه داد: در شرایط فعلی جامعه موضوعات بیکاری، آب، بودجه دولت، صندوق بازنشستگی و نظام بانکی بعنوان ابر چالش‌های نظام اقتصادی جامعه ایران معرفی شده است. برای حل این مسائل چشم امید به فرامین دولتی نداریم. برای بودجه از 309 هزار میلیارد تومان که دولت به مجلس پیشنهاد داده شده بود به 346 هزار میلیارد تومان افزایش پیدا کرد با فرض اینکه دولت نرخ نفت را 50 دلار پیش‌بینی کرده بود اما مجلس احتمال افزایش قیمت نفت را تا 55 دلار پیش‌بینی کرد که در این صورت مبلغ برخی مشکلات نماید که متاسفانه اکنون نرخ نفت 47 دلار است‌.

وی در پایان افزود: بخش قابل توجه بودجه دولت صرف امور جاری از جمله حقوق و یارانه و غیره می‌شود و برای مسائل عمرانی بودجه‌ بسیار کمی باقی خواهد ماند. به همین دلیل مجلس مجوز انتشار اوراق قرضه را به دولت داده است. اما جذب سرمایه واقعا کار سختی است و با توجه به شرایط حاکم بر اقتصاد ایران، سرمایه‌گذار انگیزه‌ای جهت سرمایه‌گذاری ندارد.

400 هزار حاشیه‌نشین در شیراز
مسعود رضایی، نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی نیز با ابراز تاسف از عدم تایید صلاحیت معافیان، گفت: در کنار اقدامات و خدمات صورت گرفته باید کمبودها و مشکلات بیان شود. در هنگام معارفه مسئولان از الفاظ خوبی استفاده می‌شود اما بعد از پایان رسیدن دوره مدیریت‌اش، او را با الفاظی ناشایست بدرقه می‌کنیم؟

این نماینده مجلس افزود: اکنون شهر شیراز 400 هزار حاشیه‌نشین دارد. در خیابان‌های شهر ما، کودکان کار با فروش گل و فال تکدی‌گری کرده و در میان ماشین‌های شهر می‌چرخند! شهر جدید صدرا را بدون مطالعه ساخته‌اند و امروز دچار مشکلات فراوانی است. متاسفانه در برخی خیابان‌های شهر امنیت وجود ندارد. اگر طرح‌ها با مطالعه و تفکر و آینده‌نگری پیاده شود چنین مشکلاتی پیش نخواهد آمد. اگرچه شیراز رشد فیزیکی داشته اما از نظر کیفی پایین هستیم. برای حل معضل ترافیک پل‌های فراوانی ساخته شده اما با این کار در واقع نقطه کور ترافیک به نقطه دیگری انتقال داده شده است.

انتهای پیام/

نظرات بینندگان