کد خبر: ۱۱۵۸۲۲
تاریخ انتشار: ۱۰:۳۹ - ۱۷ آبان ۱۳۹۶
مجاهد حشد الشعبی:

آیت‌الله خامنه‌ای اولین کسی بود که به کمک عراق آمد

ابراهیم حبیب عضو حشد الشعبی گفت: با صدور فتوای جهاد از سوی آیت الله سیستانی در سال ۲۰۱۴ به حشد الشعبی پیوستم و اولین بار بدون هیچ آموزشی به جایی که صدام حسین دستگیر شده بود، رفتیم و به جهاد پرداختیم.
به گزارش شیرازه،پیاده روی عظیم اربعین حسینی کلکسیونی از حضور افراد و اقشار و شخصیت های مختلف در یک اجتماع دینی و به صورت منسجم است.

اگر به میان زائران رفته و با آن ها به صحبت بنشینیم، می بینیم که از هر قشر و گروهی هر کسی که در توانش بوده در این راهپیمایی عظیم شرکت کرده و یا از زائران حسینی پذیرایی می کند.

همان طور که در میان موکب های عراقی واقع در کربلا بازدید می کردم و با آن ها گفت و گو داشتم، به موکبی برخوردم که چند تن از خادمان آن، از اعضای حشد الشعبی با همان بسیج مردمی عراق بودند.

با سه نفر از آن ها صحبت کردم و با مطرح کردن سوالاتی به دنبال نگاه آن ها به تمدن اسلامی که به عنوان یک آرمان در نظام اسلامی قرار گرفته است، بودم؛ هر سه نفر اهل بصره بودند.

*آیت الله خامنه ای انسانی بصیر و بزرگ است/ اگر عامل انتحاری به میان زائران بیاید، او را در آغوش می گیرم

ابراهیم حبیب گفت: با صدور فتوای جهاد از سوی آیت الله سیستانی در سال ۲۰۱۴ به حشد الشعبی پیوستم و اولین بار بدون هیچ آموزشی به جایی که صدام حسین دستگیر شده بود، رفتیم و به جهاد پرداختیم.

وی ادامه داد: بعد از اتمام این عملیات، عملیات دیگری را انجام دادیم و تازه بعد از این همه به پادگانی برای فراگیری آموزش های نظامی رفتیم.

این مجاهد عراقی با اشاره به اینکه بعد از آموزش نیز به مناطق مختلفی رفتیم و با انجام عملیات، مناطق را از چنگ داعش در آوردیم، بیان کرد: آیت الله خامنه ای یک مرجع شیعه و انسانی متفکر و بصیر است؛ همچنین سردار سلیمانی برای دفاع از حرم اهل بیت (ع) جهاد می کند و انسانی بسیار شجاع است که در جبهه مقاومت فعالیت دارند.

ابراهیم حبیب در پایان خاطر نشان کرد: الان اگر یک عامل انتحاری به میان جمعیت عزاداران حسینی بیاید و قصد عملیات تروریستی داشته باشد، او را بشناسم، به سرعت او را در آغوش می گیرم.

*با اسرائیل می جنگیم/ با تجزیه عراق مخالفیم

در ادامه، ابو مصطفی به خاطرات خود از دوران جهاد همراه با اعضای حشد الشعبی اشاره و بیان کرد: در دو جنگ مرتبط با سامرا و حرمین عسگرین شرکت کردم.

وی در مورد جنگ احتمالی با رژیم صهیونیستی نیز افزود: همان طور که آن ها می خواهند با ما بجنگند، ما هم با آن ها می جنگیم.

این جهادگر عراقی در مورد ادعای جدایی طلبی کردستان عراق، عنوان کرد: ما آرزو داریم عراق یکپارچه باشد و از تحزیه طلبی و از اینکه هر کسی برای خودش مانند کردستان استقلال بخواهد، راضی نیستیم.

*اولین کسی که به کمک ایران آمد، آیت الله خامنه ای بود

حیدر جابر، دیگر جهادگر عضو حشد الشعبی، اظهار کرد: در سامرا برای جهاد و مقابله با تکفیری ها حضور داشتم؛ شروع فتواها از سوی آیت الله خامنه ای و سیستانی بود و مسلمانان در عراق و سوریه به دفاع از حریم آل الله پرداختند.

وی افزود: بعد از صدور فتوای آیت الله سیستانی جوانان انقلابی عراق جهت مبارزه به داعشی ها به میدان جنگ رفتند و دوش به دوش با هم برای مقابله با تکفیری ها حرکت می کردند. 

این جهادگر عضو حشد الشعبی ادامه داد: اولین کسانی که به کمک عراق آمدند ایرانی ها و شخص آیت الله خامنه ای بودند و سردار سلیمانی نیز مجاهدانه به کمک ما آمدند.

منبع: مشرق
نظرات بینندگان