کد خبر: ۱۱۵۸۴۰
تاریخ انتشار: ۲۳:۰۳ - ۱۷ آبان ۱۳۹۶
درجلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی فارس مطرح شد:

بخش خصوصی یاریگر دولت در کارآفرینی و رونق اقتصادی/ نحوه دریافت مالیات اصلاح شود

تبادار گفت: درآمد بالای بخش خصوصی بیانگر روند رو به رشد و فعال توسعه استان می باشد، و هیچ جای نگرانی برای گردش مالی بالای بخش خصوصی كه در چارچوب قانونی كسب و كار بدست آمده وجود ندارد.

به گزارش شیرازه، اسماعیل تبادار، استاندار فارس در جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان با بیان اینکه حمایت از سرمایه گذاری و بهره‌گیری از ظرفیت های بالای بخش خصوصی در دستور کار مدیریت ارشد استان قرار دارد، شورای گفتگو را محلی برای بحث و تبادل نظر در این حوزه برشمرد و افزود: باید تلاش شود تا از ظرفیت های بخش خصوصی در راستای کارآفرینی، رونق اقتصادی و سرمایه گذاری در استان بهره جدی گرفته شود.

او با بیان اینكه درآمد بالای بخش خصوصی بیانگر روند رو به رشد و فعال توسعه استان می باشد، اظهار داشت: هیچ جای نگرانی برای گردش مالی بالای بخش خصوصی كه در چارچوب قانونی كسب و كار بدست آمده وجود نخواهد داشت تنها نكته‌ای كه باید مورد توجه قرار گیرد پرداخت به موقع مالیات قانونی آن می باشد.

استاندار فارس با اشاره به اینكه در راستای حمایت از بخش خصوصی نگاه جمعی وجود دارد و جزیره ای عمل نخواهد شد از دستگاههای اجرایی خواست تا در اجرای برنامه های خود منافع بخش خصوصی را مد نظر قرار دهند و زمینه ساز فضای سالم اقتصادی در استان باشند و بخش خصوصی نیز با پرداخت به موقع حق و حقوق دولتی در رونق اقتصادی استان نقش آفرین باشند.

نماینده عالی دولت در استان فارس رفع تنگناهای موجود بر سر راه بخش خصوصی را خواستار شد و از دستگاههای اجرایی خواست تا با فراهم كردن تسهیلات و بسترمناسب، زمینه اشتغال، كارآفرینی و رونق اقتصادی بیش از پیش را كه به عنوان یك ضرورت در دستور كار دولت قرار دارد در استان فراهم نمایند.

استاندار فارس شورای گفت و گو را پتانسیلی برای طرح مباحثی در حوزه‌های مختلف اشتغال و كارآفرینی دانست و گفت: از این پس جلسات شورای گفت و گو به شكل منظم و با برنامه‌ی زمان بندی در استان فارس برگزار خواهد شد.

استاندار فارس گفت: مسائل شورای گفت و گو نباید صرفا محدود به طرح دستورجلسه‌هایی در رفع مشكلات فعالان اقتصادی باشد بلكه می‌تواند زمینه‌ساز طرح مباحثی در حوزه سرمایه‌گذاری و مشورت برای جذب و جلب سرمایه‌گذار نیز بشود.

او با تاكید بر اینكه شورای گفت و گو مجالی برای طرح تنگناها و مسائل مد نظر كارآفرینان باشد، گفت: باید از این فرصت برای فراهم شدن ابزار اشتغال و رونق اقتصادی نیز استفاده كرد.

استاندار فارس برگزاری جلسات شورای گفت و گو را یكی از انتظارات خود اعلام و اضافه كرد: مدیران دستگاه‌های مختلف و فعالان بخش اقتصادی و نمایندگان آنان حضوری فعالانه در این جلسات داشته باشند.

تبادار ابراز امیدواری كرد كه برگزاری جلسات این شورا گامی برای رفع تنگناهای قانونی و ایجاد تسهیل در امور بخش خصوصی باشد تا در آینده شاهد وضعیت بهتری در زمینه‌های اشتغال، كارآفرینی در فارس باشیم.

عملکرد شورای گفتگوی فارس صفر بوده است

رئیس اتاق بازرگانی شیراز نیز در این جلسه گفت: عملکرد شورای گفت و گوی استان فارس در گذشته صفر بوده زیرا استانداران گذشته اعتقادی به این مهم نداشتند. در کل کشور ۵۰ درصد مصوبات اجرایی شد ولی در فارس عملکرد ضعیف بوده و امتیاز صفر است.در دولت اسبق اعتقاد به گفت و گو نبود و در دولت قبل هم جلسات اندک برگزار شد و استانداری هم به من گفت که اعتقاد ندارم.

رئیس اتاق بازرگانی شیراز در ادامه سخنان خود با اشاره به دستورکار جلسه گفت: موضوع واگذاری زمین شهرک صنعتی به بخش خصوصی و دولتی است که نرخ آنها با یکدیگر برابر نیست. به طور حتم شهرک صنعتی خصوصی با مشکل نرخ زمین مواجه نمی شود زیرا سرمایه گذار به دنبال چرخش پول و فعالیت است.

۳۵ درصد از ارزش افزوده در فارس مربوط به واسطه گری و ۱۰ درصد مربوط به صنعت و معدن است

نایب رئیس اتاق بازرگانی شیراز نیز گفت: اکثریت شهرک های صنعتی استان فارس توجیه اقتصادی ندارد بلکه به درخواست نمایندگان شهرستان راه اندازی شده است.

محمد صادق حمیدیان با اشاره به حضور یکی از نمایندگان استان در این جلسه تاکید کرد: جای تبریک به مردم فارس دارد که یکی از نمایندگان شیراز در جلسه بخش خصوصی شرکت کرد.

وی ادامه داد: در موضوع راه اندازی شهرک های صنعتی باید به این مهم توجه داشت که تنها ۱۴ شهرک توجیه اقتصادی دارد و مابقی با فشار مسئولین و نمایندگان شهرستان برای گرفتن جایگاه مردمی راه اندازی شد.

حمیدیان یادآور شد: در موضوع شهرک های صنعتی باید از حضور بخش خصوصی استفاده شود زیرا امروز همین شهرک های بدون توجیه باعث بروز مشکلات برای شرکت شهرک صنعتی شده است.

نایب رئیس اتاق بازرگانی شیراز در خصوص وضعیت مالیاتی و موضوع بررسی تراکنش ها نیز گفت: ۳۵ درصد از ارزش افزوده در فارس مربوط به واسطه گری و حدود ۱۰ درصد مربوط به صنعت و معدن بوده که این مهم جای نگرانی است.

حمیدیان ادامه داد: موضوع بررسی تراکنش بانکی باعث ایجاد نگرانی برای مردم است اما هراندازه که مالیات واقعی گرفته شود به طور حتم مورد حمایت قرار دارد.

نحوه اخذ مالیات باید اصلاح شود

مسعود رضایی نیز تاکید کرد: نگاه ما در بحث های اقتصادی و مالیاتی باید روبه جلو باشد نه اینکه به عقب برگردند.

وی یادآور شد: اداره مالیات حساب های مختلفی را بررسی کرده که امروز به ۵۰ نفر رسیده است و این روش دریافت مالیات اشتباه است و باید اصلاح شود.

نماینده شیراز در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: موضوع ارزش افزوده نیز باید بررسی شود نه اینکه از یک جنس چند مرتبه ارزش افزوده گرفته شود.

رضایی افزود: باید مراقب بود که موضوع مالیات باعث ایجاد مشکل در جامعه نشود و برای مردم قابل پذیرش باشد.

انتهای پیام/


نظرات بینندگان