کد خبر: ۱۱۵۸۴۲
تاریخ انتشار: ۱۰:۱۶ - ۱۸ آبان ۱۳۹۶
جانشین فرماندهی سپاه فجر فارس:

استقبال زائران از موكب احمدبن موسی(ع) وصف‌ناپذیر است/ شهدا بانیان اصلی پیاده‌روی اربعین هستند

سردار گزنی استقبال زائران اربعین حسینی از خدمات ارائه شده موكب احمدبن موسی(ع) در كربلای معلی را وصف‌ناپذیر توصیف كرد و گفت: به دلیل استقبال گسترده مردم، ظرفیت این موكب افزوده شد.
به گزارش شیرازه، سردار ابوالفضل گزنی، جانشین فرماندهی سپاه فجر فارس ضمن تسلیت فرا رسیدن ایام اربعین حسینی به فعالیت‌های این موكب اشاره كرد و گفت: امسال سومین سال برپایی موكب احمدبن موسی(ع) در كربلاست كه به حمد الهی استقبال از این موكب سال به سال افزایش می‌یابد.

وی با یادآوری این نكته كه فلسفه راه‌اندازی موكب احمدبن موسی(ع) توجه به توصیه‌های مقام معظم رهبری در خصوص پیاده‌روی اربعین و اهمیت ارائه خدمات به زائران امام حسین(ع) است، افزود: بحمد الهی موكب احمدبن موسی(ع) نه تنها مورد استقبال مردم استان فارس بلكه مردم تمام كشورمان است چرا كه خدمات بسیار خوبی در این موكب به زائران حسینی ارائه می‌شود.

گزنی با بیان اینكه برای برپایی این موكب كمیته‌های متعددی اعم از پشتیبانی،‌ اسكان، نیروی انسانی، رسانه و غیره تشكیل شده و وظایف میان آنان تقسیم‌بندی شده است، گفت: دست‌اندركاران برپایی این موكب قریب 35 روز پیش به كربلا اعزام شده تا سازه‌های موكب احمدبن موسی را بنا كنند و زحماتی زیادی در این زمینه كشیدند و امروز حاصل تلاش و زحمات آنان را كربلا مشاهده می‌كنیم.

جانشین فرماندهی سپاه فجر فارس با یادآوری اینكه سال گذشته استقبال بسیار بی‌نظیری از موكب احمدبن موسی(ع) انجام شد، از زحمات و همكاری‌های اصحاب رسانه، بسیج رسانه و صدا و سیمای فارس در زمینه انعكاس اخبار فعالیت‌های این موكب و همچنین تبیین و ترویج فرهنگ اربعین قدردانی كرد.

وی با بیان اینكه افراد متعددی در برپایی این موكب همكاری دارند، گفت: برای موكب احمدبن موسی(ع) هیئت امنایی تشكیل شد كه ریاست آن به عهده آیت‌الله ایمانی، نماینده رهبر معظم انقلاب در استان فارس بوده و سردار غیب‌پرور، آیت‌الله سیدعلی اصغر دستغیب، تولیت آستان مقدس احمدی و محمدی(ع) و مجموعه سپاه و بسیج عضو هیئت امنای آن هستند و با یكدیگر دست به دست هم دادند تا این موكب را برپا كنند.

گزنی در عین حال كمك‌های خیران را در برپایی موكب احمدبن موسی(ع) یادآور شد و گفت: كمیته خیرین موكب احمدبن موسی(ع) در این زمینه تلاش كرد تا با ارتباط گیری با خیران و همچنین انجام فعالیت‌های ترویجی و تبیینی در استان فارس، كمك‌های مردمی را جهت برپایی این موكب جمع‌آوری كند و نتیجه اهتمام آنان را امروز در كربلا شاهد هستیم.
جانشین فرماندهی سپاه فجر فارس ضمن برشمردن خدمات ارائه شده در موكب احمدبن موسی(ع) گفت: فعالیت موكب احمدبن موسی(ع) و همچنین ارائه خدمات به زائران اربعین به صورت سیستمی انجام می‌شود و این مسئله‌ای است كه در كمتر موكبی دیده می‌شود.

وی استقبال زائران اربعین حسینی از موكب احمدبن موسی(ع) وصف‌ناشدنی توصیف كرد و گفت: این‌ها مرهون زحمات دست‌اندركاران موكب در ارائه خدمات و همچنین تلاش‌های اصحاب رسانه و صدا و سیما در انعكاس فعالیت‌های موكب است.

گزنی همچنین از افزایش ظرفیت موكب احمدبن موسی(ع) به دلیل استقبال گسترده زائران خبر داد و گفت: از شب گذشته یك خیمه‌گاه دیگر نیز به موكب احمدبن موسی(ع) جهت اسكان زائران اضافه كرده‌ایم تا شرمنده زائران مراجعه‌كننده به موكب نباشیم گرچه باز هم ظرفیت موكب محدود است.

جانشین فرماندهی سپاه فجر فارس در ادامه با تصریح اینكه برنامه‌های فرهنگی متنوعی در موكب احمدبن موسی(ع) اجرا می‌شود، برپایی نماز جماعت یومیه، قرائت زیارت عاشورا و زیارت اربعین را از جمله این برنامه‌ها برشمرد و گفت: در كنار این خدمات، یكسری خدمات درمانی نیز به زائران در این موكب ارائه می‌شود.

وی همچنین با اشاره به اینكه یكی از برنامه‌های مهم موكب احمدبن موسی(ع) ترویج فرهنگ شهادت و همچنین زنده نگه داشتن یاد شهداست، گفت: یكی از آرزوهای رزمندگان دوران دفاع مقدس رسیدن به كربلا بود و در واقع این شهدا بودند كه راه كربلا را برای ما باز كردند و امروز همه عاشقان و شیعیان دنیا با آسایش و امنیت به كربلا سفر كرده و به زیارت می‌پردازند و در واقع آنان بانیان اصلی پیاده‌روی اربعین هستند.

گزنی تأكید كرد كه تك تك شهدای ما عشق رسیدن به مولاو مقتدای خود را در سر می‌پرورارندند و آرزوی زیارت كربلا را داشتند و این زیارت اكنون محقق شده است و این مسیری بود كه شهدا پیش ما گشودند لذا ما وظیفه داریم بنا به مسئولیت و رسالتی كه در ادامه این شهدا داریم، از اهداف و آرمان‌های آنان پاسداری كنیم.

نظرات بینندگان