کد خبر: ۱۱۵۸۵۰
تاریخ انتشار: ۱۵:۲۱ - ۱۸ آبان ۱۳۹۶

پیاده‌روی جاماندگان اربعین در سومین حرم اهل بیت(ع)

جاماندگان کربلا از گوشه و کنار استان فارس به سوی حرم احمدبن‌موسی(ع) پیاده‌روی خود را آغاز و در حرم شاهچراغ (ع) تجمع کردند.
به گزارش شیرازه، امروز از ساعات ابتدایی صبح جاماندگان کربلا از گوشه و کنار استان فارس به سوی حرم احمدبن‌موسی(ع) پیاده‌روی خود را آغاز کردند. مردم شهر شیراز با شور و شوق حسینی و با حرکت در مسیرهای از پیش تعیین شده لحظه‌های شور و شوق را به تصویر کشیدند. 

راهپیمایان اربعین حسینی (ع) در شیراز از پنج محور به سمت حرم مطهر احمد بن موسی (ع) حرکت کردند. به گفته محمدصادق مهرابی، مدیرکل تبلیغات استان فارس  این مسیر‌ها شامل میدان احمدی نو، خیابان احمدی، میدان شاهزاده قاسم و حرم مطهرشاهچراغ (ع)؛ چهار راه پانزده خرداد، چهار راه مشیر، بلوار شهید آیت‌الله دستغیب و حرم مطهر شاهچراغ (ع) است. 

به گفته وی میدان غدیر، خیابان لطفعلی خان زند، سه راه احمدی و حرم مطهر شاهچراغ (ع)؛ میدان امام حسین (ع)، میدان شهدا، چهار راه پیروزی و  حرم مطهر شاهچراغ (ع) و چهار راه پارکینگ هجرت، میدان شهدا و حرم مطهرشاهچراغ (ع) دیگر مسیرهای پیاده‌روی است. 

در مسیرهای پیاده‌روی نیز عاشقان امام حسین(ع) به تاسی از پیاده‌روی بزرگ اربعین که در کربلای معلی اتفاق می‌افتد، با برپایی موکب‌هایی از عزاداران پذیرایی کردند. سپاه ناحیه ثارالله شیراز با برپایی 5 موکب در مسیرهای چهارراه پارامونت، چهار راه مشیر، بین‌الحرمین و دو موکب در خیابان 9 دی جنب حرم مطهر به پذیرایی از زائران مشغول هستند. 

سازمان بسیج هنرمندان استان فارس نیز در این مسیر در موکب کاتبان حسینی در ابتدای خیابان 9 دی اقدام به نقاشی، طومارنویسی، خوشنویسی کردند همچنین حرکت کاروان نمادین اهل بیت با حضور گروه‌های نمایشی در میدان شهرداری شیراز به سمت حرم شاهچراغ انجام گرفت. 

در حرم شاهچراغ نیز دسته‌های مردم و هیئت‌های عزاداری رفته رفته به صحن مطهر وارد شده و به اقامه عزای سید و سالار شهیدان پرداختند.  این آیین ویژه با قرائت زیارت اربعین در صحن‌ها و شبستان‌های حرم مطهر آغاز و با عزاداری و سینه‌زنی ادامه یافت و با گلبانگ اذان ظهر به افق شیراز، خیل عظیم عزاداران حسینی نماز ظهر و عصر را اقامه کردند.

 حرکت پیاده دسته‌های عزاداری و هیئات مذهبی به سمت حرم شریف حضرت احمدبن موسی(ع) نمادی از همگامی و همراهی عزاداران سومین حرم اهل بیت(ع) با زائرین پیاده کربلای معلی است. 

همچنین امشب مراسم شام اربعین و قرائت دعای کمیل با سخنرانی آیت‌الله مهدوی، عضو محترم مجلس خبرگان بعد از نماز مغرب و عشا در شبستان امام خمینی (ره) برگزار می‌شود 

در این ایام موکب امین ولایت در مقابل حرم مطهر روبروی باب الرضا(ع) به عزاداران حسینی(ع) خدمت‌رسانی می‌کند و نمایشگاه عکس اربعین در شبستان امام خمینی(ره) برپا است. 

نظرات بینندگان