کد خبر: ۱۱۵۸۵۴
تاریخ انتشار: ۱۲:۴۳ - ۱۹ آبان ۱۳۹۶

بی توجهی مسئولان به هدررفت آب درسپیدان

در حالیکه شهر وروستاهای شهرستان سپیدان از کمبود آب رنج می برند، در گوشه و کنارشهر ودر کنار چشم مسئولان مربوطه این نعمت گرانقدربه آسانی به هدرمی رود .

به گزارش شیرازه شاید با شنیدن نام سپیدان همه به فکر باغ ها ونهرها وجویبارهای پرآب می افتند ولی این روزها در برخی از نقاط شهرستان آب برای خوردن وجود ندارد وهدررفت آب از جوی های مرکز شهرستان ؛ تاکنون مسئولان برای رفع این مشکل اقدام نکرده اند. در حالی که بحران کم آبی سراسر کشور را فرا گرفته و همه مسئولان داخلی نسبت به کاهش سفره های زیرزمینی بارها و بارها هشدار داده اند اما در در گوشه و کنارشهر این مایه حیات ونعمت گرانقدر و نایاب به آسانی به هدر می رود .

موضوع کمبود آب در شهرستان سپیدان امروزه به عنوان یکی از چالش های جدی است که زندگی مردم منطقه را تهدید می کند روزی نیست که در برنامه‌های تلویزیونی رسانه ملی به امر اصلاح مصرف آب اختصاص پیدا نکند،اما متاسفانه به لطف بی ‌توجهی مسئولان سپیدان شاهد هدرروی آب و آن هم در فصلی که با کمبود شدید آب مواجه می باشیم شاهد هدر رفت آب آن هم به  مقدار زیاد باشیم.

هدر رفتن روزانه مقدار فراوانی آب و رها شدن آن در زمین های زیر جاده وجوی آب در شهر اردکان در شرایط بحران کم آبی در شهرستان، کفر نعمت است لذا هرچه سریعتر باید برای حل این مشکل چاره اندیشی شود.در این کمبود وبحران آب این حجم عظیم آب بدون بهره وری به هدر می رود ودر برخی از روستاهای سپیدان از کمبود و قطعی مکرر آب گلایه دارند؛ گلایه هایی که گاه و بیگاه به گوش مسئولان نیز می رسد و راحت از کنار آن عبور می کنند.

این در حالیست که در ایام گرم و تابستانی سال بسیاری از روستاهای شهرستان پرآب سپیدان ونگین زاگرس با کم آبی دسته و پنجه نرم می کنند و برای یافتن مقداری آب سالم و بهداشتی رنج ها و مسافت های طولانی را بر خود هموار می کنند.کم آبی پدیده ای است که بسیاری از مسئولان و فعالان محیط زیست هشدارداده اند. صرفه جویی در آیات وروایات بسیار مورد تاکید واقع شده است وبا توجه به کمبود وبحران آب وکمی بارش های اخیر فکری به حال این هدر رفت در جای جای شهرمان کنید.

به رغم کمبود آب در برخی از نقاط شهرستان، همواره آب زیادی از جوی های  شهرستان سرازیر می شود که تاکنون مسئولان برای رفع این مشکل اقدام نکرده اند

منبع: مارگون

نظرات بینندگان