کد خبر: ۱۱۵۸۵۶
تاریخ انتشار: ۱۶:۱۰ - ۱۹ آبان ۱۳۹۶

همایش میلیونی پیاده‌روی اربعین، نقشه‌های دشمن را خنثی می‌کند/خیانت خادم الحرمین به جهان اسلام تازگی ندارد

ائمه جمعه شهرستان های فارس در خطبه این هفته با اشاره به پیاده روی با شکوه اربعینی ها این همایش میلیونی را یکی از راه های خنثی کردن نقشه های دشمن دانستند.

به گزارش شیرازه، ائمه جمعه شهرستان های فارس در خطبه این هفته با اشاره به پیاده روی با شکوه اربعینی ها  این همایش میلیونی را یکی از راه های خنثی کردن نقشه های دشمن دانستند.

خیانت خادم الحرمین به جهان اسلام تازگی ندارد

حجت الاسلام ملک نسب امام جمعه موقت سپیدان درخطبه های نماز جمعه این هفته در جمع نمازگزاران اظهار داشت:باید از فرصتهای باقیمانده ماه صفر بالاترین بهره رابرد و این ایام راتکیرم وتعظیم کرد وآنهاراگرامی داشت تا بتوان ذخیره آخرتمان باشد.برخی درمراسمات حضور کمرنگ تری دارند که این قضیه باید مرتفع شود ومراسمات مذهبی باید توسط مردم اداره شود وحضور انها در مراسمات خود نوعی تکریم است .

وی درخصوص جنایتهای آمریکاافزود: ضمن تشکر از حضور پرشور وبی بدلیل امت همیشه در صحنه شهرستان که این بار هم با حرکتی مثال نزدنی ثابت کردن که پای ارمانهای امام وانقلاب ایستاده اند وبا حضور پررنگشان در روز 13ابانماه ثابت کردند فریب دستهای مخملی جنایتکار بزرگ واستکبار جهانی را نخواهند خورد واین مهم را به خوبی درک کرده اند وامریکا راشناخته اند وحناییش برای مردم ما رنگ ندارد درست است در چندین سال متحمل هزینه هایی شدیم واین باید برای ما عبرت شده باشد نه کشورهای دیگر مانند کره حنوبی ازایران اسلامی عبرت بگیرد .اختلاف سلیقه ها نباید منجر به ضرر به مملکت شود .

خطیب نماز جمعه سپیدان درادامه خطبه های این هفته در خصوص فرهنگ کتاب وگتابخوانی گفت : این فرهنگ متاسفانه کمرنگ شده است وسرانه مطالعه درکشور خیلی خیلی ناچیز است ،چه مسئول وغیر مسئول وخانواده ها ووالدین وهمه وهمه باید برای تشویق مردم خصوصا قشرهای نوجوان وکودک جامعه ایده های جدید وروشهای خلاق بیندیشند وبرای این کار باید برنامه ریزی صورت بگیرد وهمه را به سمت مطالعه تشویق کرد باید به جای برخی فروشگاهها در شهرستان کتابفروشی برای عرضه کتاب به تمامی اقشار از کوچک وبزرگ تعبیه شود تا مردم مشکل کتاب وکتابخوانی نداشته باشند .

امام جمعه موقت شهرستان سپیدان عنوان داشت : امروز در جامعه ما مبحث وقف کمرنگ شده است واگر هم موقوفاتی وجود دارد به بهترین نحو ودرجهت احیا این حسنه مهم کارهایی اصولی صورت نگرفته است واین فرهنگ برکات دنیوی واخروی بی شماری دارد باید مانند گذشتگان در زندگی های افراد نهادینه شود .

وی در ادامه درخصوص مسئله جدید رابطه ایران وعربستان افزود: عربستان باتوجه به حرفشنوی از سران اجنوی خود از قدیم الایام کارشنکی ها ومشکلاتی رابرای کشور عزیزمان درست کرده است قضیه مکه خونین تا شهادت جمع بی شماری از زائرین در سنوات گذشته گوشه ای از خیانتهای ال سعود در مقابل کشورهای اسلامی است واین خیانت تمامی ندارد وبرای دخالت در کشورهای همسایه رادر برنامه های خود قرار داده ازحمله نظامی به یمن تا دخالت در سوریه ولبنان گوشه ای از بی تدبیری جوان خام وناپخته های که میخواهد عربستان را هدایت کند؛ خادم الحرمین هایی که دارند به جهان اسلام خیانت می کنند وهرروز به دنبال دسیسه ونقشه ای برای از بین بردن کشورهای اسلامی هستند آنها خودراپدرخوانده کشورهای اسلامی میدانند .وبرای نابودی این کشور هاباتبعیت از استکبار به کشورهای مظلوم اسلامی ظلم می کنند .

امام جمعه موقت شهرستان سپیدان درخطبه نخست نماز جمعه مردم ونمازگزاران رابه رعایت تقوای الهی بر حفظ آن دعوت نمود وپیرامون اربعین مطالبی را بیان نمود .

همایش میلیونی پیاده‌روی اربعین، نقشه‌های دشمن را خنثی می‌کند

حجت‌الاسلام لطفی امام جمعه شیعیان خنج در خطبه‌های این هفته نماز جمعه با اشاره به اربعین حسینی، گفت: همه ساله ایام اربعین میلیون‌ها زائر از سراسر دنیا، نه تنها فقط شیعه، بلکه اهل سنت و حتی مسیحی و سایر مذاهب و ادیان دیگر، پای پیاده خود را به کربلا می‌رسانند و عشق و علاقه خود را به امام حسین(ع) به نمایش می‌گذارند.

وی اظهار داشت: این حرکت عظیم، فرصت بسیار مغتنم و خوبی است که ما نیز بتوانیم در این همایش بزرگ شرکت کنیم و ارادت خود را به امام حسین(ع) نشان دهیم.

امام جمعه موقت شیعیان خنج افزود: در موقعیتی که تبلیغات سوء دشمن علیه دین و معارف ما انجام می‌گیرد، حرکت عظیم پیاده‌روی اربعین موجب می‌شود تمامی نقشه‌های آنان به هم بریزد دشمن از حضور میلیونی مردم، وحشت کند.

لطفی عنوان کرد: اقامه راه امام حسین(ع)، وظیفه یکایک ماست و باید هدف این امام را به فررندان خود یاد دهیم.

وی در ادامه با اشاره به هفته وقف، گفت: وقف کار بسیار پسندیده‌ای است که در اسلام سفارش زیادی به انجام آن شده است و بزرگان ما نیز همواره به این کار مشغول بوده و انجام می‌دادند؛ ان‌شاءالله این سنت پسندیده را ادامه داده و به آن اهمیت دهیم.

امام جمعه شیعیان خنج در بخش دیگری از صحبت‌های خود به حوادث اخیر در منطقه خاورمیانه اشاره نمود و گفت: در چند روز گذشته حوادث عجیبی در خاورمیانه و مخصوصاٌ عربستان و لبنان اتفاق افتاده که همه اینها نشان از عصبانیت وهابیت می‌باشد.

لطفی اظهار داشت: نخست وزیر لبنان در اقدامی بسیار عجیب به عربستان رفت و در آنجا استعفای خود را اعلام کرد و دلیل استعفای خود نیز دخالت ایران در امور لبنان دانست.

وی افزود: در خصوص این قضیه یک تحلیل این است که سران عربستان، سعد حریری نخست وزیر لبنان را مجبور به استعفا کرده و متنی نیز به او داده‌اند تا بخواند و دلیل استعفای خود را دخالت ایران اعلام کند.

امام جمعه شیعیان خنج ادامه داد: عربستان با این کار به دنبال چندین هدف می‌باشد؛ آنها می‌خواهند حزب‌الله لبنان را محدود و محیط سیاسی لبنان را ناامن کنند و همچنین قدرت خود را در منطقه افزایش دهند.

لطفی اضافه کرد: عربستان همچنین می‌خواهد ایران‌ هراسی راه بیندازد و استعفای نخست وزیر لبنان را گردن ایران بیندازد، چرا که از نفوذ و قدرت ایران در خاورمیانه به شدت هراسان می‌باشد.

امام جمعه شیعیان خنج در خطبه‌ نخست خود نیز به اهداف و دلایل قیام امام حسین(ع) اشاره نمود و به بررسی اوضاع جامعه زمان پیامبر(ص) تا امام حسین(ع) پرداخت.

موکب بوانات فرصتی برای خدمت به زایرین امام حسین(ع)

حجت الاسلام علی مدد زارع امام جمعه شهرستان بوانات در خطبه های نماز با اشاره به پیاده روی بزرگ اربعین حسینی، این حرکت عظیم را ادامه راه امام حسین(ع) و نشان از ولایتمداری مردم مومن و عاشق ابا عبدالله دانست و گفت: الحمدلله با حمایت های شما مردم امسال توانستیم خدمات هر چند اندکی به ایرین اربعین ارایه دهیم و خشکبار شما مردم عزیز برای پذیرایی از زایرین اربعین در اختیار زایرین قرار گرفت و خادمین موکب بوانات طی این 10 شب و روز توانستند از بیش از 20 هزار زائر پذیرایی کنند اما بنا به دلایلی که بوجود آمد نشد در عمود 1300 موکب را اماده کنیم و در خود شهر کربلا موکب را اه اندازی و از زائرین پذیرایی کردیم.

وی افزود: دشمنان برای ضربه زدن به کشور ما از هر راهی وارد می شوند و امروزه درصدد هستند که ارکان اسلام که همان ولایت هست را مورد ضربه قرار دهند، در کربلا نیز دشمن چنین کرد و به اصل ولایت ضربه زد و می دانست اگر مردم را از مسیر ولایت خارج کند می تواند به اسلام ضربه بزند اما با درایت و هوشمندی امام حسین(ع) و ایثار یاران با وفایش این نتیجه جنگ معکوس شد و ماندگاری و پیروزی یاران اباعبدالله برای ابد باقی ماند و مردم ما نیز باید هوشیار باشند که از مسیر ولایت خارج نشوند.

امام جمعه بوانات در ادامه سخنان خود به سالروز رحلت آیت الله طباطبایی و روز کتاب و کتابخوانی اشاره کرد و وجود کتاب و حضور کتاب در خانواده ها را نشان از پیشرفت و ترقی یک جامعه برشمرد و گفت: این روزها فضای مجازی منابعی است که آسان و راحت در اختیار ما قرار دارد اما بسیاری از مطالبی که در فضای مجازی منتشر می شود یا صحیح نیست و یا قابل اعتماد و اعتبار نیست، پس بهترین و مطمئن ترین راه دریافت اطلاعات و دانش مراجعه به کتاب است چرا که کتاب برای چاپ علاوه بر حضور ناشر از برخی فیلتر ها نیز باید گذر کند تا بچاپ برسد.

خطیب جمعه بوانات در جای دیگری از سخنان خود اربعین را یک فرصت بسیار مناسب برای رسیدن به کمال خدایی دانست و تصریح کرد: امروزی دشمنان کشور ما که از هر راهی برای ضربه زدن وارد شدند و نتوانستند از در تقابل دین و میراث کهن کشور وارد شده اند و با توجه و دقت بر پیشینه کشور ما اربعین و زیارت امام حسین(ع) را زیر سوال برده اند که چرا و چه لزومی دارد که اینهمه هزینه کنیم.؟ اما بدانند که این نقشه آنها هم با شکست روبرو خواهد شد و ملت بزرگ ایران اجازه نخواهد داد که اینگونه هجمه ها در راه ولایت خللی در اراده آنها وارد کند.

حجت الاسلام زارع در جای دیگری از سخنان خود استعقای دروغین نخست وزیر لبنان را نشان از یک نقشه شوم عربی آمریکایی دانست و اظهار داشت: چطور می شود نخست وزیری برای یک دعوت کشور دیگر به آنجا سفر کند و برنامه های خود را به یکباره تعطیل کند و اعلام استعفا نماید آنهم در وقتی که به سفر خارجی رفته و در اآن کشور وی را بازداشت کرده اند، این نشان از یک نقشه جدید آمریکا برای منطقه است که مطمئنا شکست خواهد خورد.

استقلال اقتصادی کشور در کنار استقلال علمی می بایست، محقق شود

آیت الله سید محمد فقیه امام جمعه شهرستان نی ریز در خطبه های نماز جمعه این هفته در مصلی بزرگ این شهر گفت : یکی از خصوصیات پیامبران و ائمه معجزات آنها می باشد.

وی افزود : انجام معجزه عمدتا زمانی انجام می پذیرفت که مردم مسئله ای را نمیپذیرفتند و مردم نیز از انجام آن معجزه نیز عاجز بودند.

امام جمعه خاطر نشان شد : پیامبر اسلام نیز معجزه های متعددی را داشتند ولی مردم لایق این نبودند که به راه خدا هدایت شوند.

آیت الله فقیه در ادامه با اشاره به پیاده روی اربعین بیان کرد : قدس باید آزاد شود و اسرائیل خائن هم نابود شود.

خطیب جمعه نی ریز اظهار داشت : اسلام دعوت به علم می کند و اگر امروز استقلال علمی داریم و کشور در دست مردم می باشد می بایست استقلال اقتصادی نیز داشته باشیم.

وی افزود : دانشگاهیان، دانش آموزان، دبیران و اساتید همه و همه برای اعتلا و پیشرفت کشور تلاش کنند.

امام جمعه نی ریز ادامه داد: عزت مردم ایران در استقلال علمی و اقتصادی می باشد.

وی در پایان با اشاره به هفته وقف نیز گفت : مردم عمل به وقف کنند ، همت کنید ، به آن دنیا دست خالی خواهید رفت و با این عمل به وقف، رحمت خدا را همراه خودتان کنید .

اگر موقوفات درست مصرف شود جایگاه های بسیاری دارد

حجت الاسلام و المسلمین صادقی امام جمعه داراب با توجه به تاکید پیامبران در خصوص علم و علم آموزی گفت: با وجود کتابخانه ها در شهر داراب متاسفانه مقدار و زمان مطالعه کم است و تا ما کتابخوان نباشیم و مطالعه نکنیم وضعیت کشور از این بهتر نخواهد شد.

امام جمعه داراب کمک کردن به بخش دیالیز بیمارستان را بسیار مهم و ضروری دانست و گفت: ما دستگاه های دیالیز متعددی در داراب داریم و بیماران کلیوی چشم انتظار کمکهای مردم و مسئولان هستند.

وی گفت: افراد زیادی در این شهرستان هستند که کلیه های خود را از دست داده یا نیاز به کلیه دارند و باید دیالیز شوند و مردم نباید بیماران را فراموش کنند.

امام جمعه داراب در بخش دیگری از سخنان خود گفت: موقوفات اگر رواج پیدا کند، زیاد شوند و درست مصرف شوند میتوانند جایگاه های بسیاری داشته باشد اما در داراب صدها هکتار زمین در اختیار اداره اوقاف است اما ذره ای به آن کمک نمی شود.

وی افزود: مغازه هایی در این شهر است که وقف شده و (مغازه داران) ماهیانه چند میلیون تومان در آمد دارند.

وی افزود: چرا باید برخی مغازه ها با قیمت های بسیار پایین اجاره داده شود، اینها ظلم است و اگر برای خود شما بود چطور پولتان را می گرفتید؟ متاسفانه این موقوفات پیگیری نمی شود و اداره اوقاف باید اینها را از طریق قانونی پیگیری کند.

ما در کشورمان به برجام داخلی نیاز داریم

 حجت الاسلام محمد صباحی امام جمعه خرامه در خطبه های امروز نماز جمعه ضمن تشکر از دست اندرکاران برپایی مراسم پیاده روی اربعین اظهار داشت: مراسم اربعین صحنه عشق به اهل بیت (ع) است و ارادت به امام حسین(ع) را بیشتر خواهد کرد. 

وی به حرکت هیئت جان نثاران قمر بنی هاشم(ع) به مشهد مقدس اشاره کرد و افزود: این هیئت از سال 1349 هرساله به سمت مشهد حرکت کرده و هرسال هم به آن اضافه می شود، ما به این هیئت افتخار می کنیم چرا که یکی از هیئت هایی است که در مشهد به خوبی عزاداری می کنند. 

حجت الاسلام صباحی ادامه داد: اما نقطه ناراحتی ما این است که در شهر ما افرادی هستند که هنوز به مشهد نرفته اند، بعضی ها در سال چند بار به زیارت امام رضا(ع) می روند اما افرادی 50 یا 60 ساله هستند که تاکنون مشهد نرفته اند، ما می توانیم به راحتی چند نفر شویم و مبلغ 140 هزار تومان را تهیه کرده و یک آرزو را برآورده کنیم، پس فرصت را از دست ندهیم. 

امام جمعه خرامه به اجرای طرح خادم توسط هلال احمر اشاره کرد و گفت: در طرح خادم، خانواده ها را توجیه می کند که زمان مواجهه با مخاطرات، اقدامات اولیه را چگونه انجام دهند، هر خانواده باید عضوی از هلال احمر باشد و اعضای خانواده را در برابر خطرها محافظت کند.

وی ضمن گرامیداشت هفته کتابخوانی بیان داشت: باید نقش کتاب در زندگی ما بیشتر شود، با اعضای خانواده سری به کتابخانه بزنیم تا بچه های ما از حضور در این مکان لذت ببرند و برای آنها انگیزه ای شود که اهل مطالعه شوند. 

حجت الاسلام صباحی در ادامه با بیان این نکته که آمریکا همیشه سابقه بدعهدی داشته تصریح کرد: دولت مردان ما برای برجام زحمات زیادی کشیدند، این مذاکره انجام شد و برای دنیا روشن شد که چه کسی عهد شکن است. 

خطب جمعه خرامه خطاب به دولت مردان گفت: تقاضا داریم یک برجام داخلی نوشته شود، رییس جمهور محترم مطالعه کنند که چرا برخی کارخانه ها تعطیل شده، چرا بعضی کارخانه ها با نصف ظرفیت کار می کند، چرا چرخ صنعت به سختی می چرخد، قطعا علت آن، گیرهایی است که در کشورمان وجود دارد. 

وی افزود: پنج به علاوه یک، باید در کشور خودمان دور هم جمع شوند، یک سرمایه گذار و پنج بخش دولت در کنار هم بنشینند، قوانین مالیات، وضعیت قاچاق و سودهای بانکی را بررسی کنند، این کار را از یک واحد صنعتی کوچک شروع کنید، ببینید علت آن غول های صنعتی دنیا است یا مشکلات داخلی کشور. 

حجت الاسلام صباحی ادامه داد: من احساس می کنم خواسته رهبری هم همین است، این مشکلات بانک ها، سود بانکی و مشکلات استعلام ها است که پدر سرمایه گذار را در می آورد، باید کار سرمایه گذار را تسهیل کنیم و از او حمایت کنیم. 

امام جمعه خرامه بیان داشت: علت گرفتاری ما، بانک ها و سودهای بانکی است، چرا بانک ورشکست نمی شود؟ گران ترین ساختمان ها برای بانک هاست، بانک ها باید در خدمت جامعه باشند اما بانک به یک سهامدار تبدیل شده که فقط به دنبال سود خودش است. 

وی در پایان با تاکید بر اهمیت مبارزه با قاچاق کالا گفت: همانگونه که برای مبارزه با مواد مخدر سخت گیری می کنیم باید برای قاچاق کالا هم سخت بگیریم، با ورود کالای قاچاق مبارزه کنیم، اگر کسی جنس خارجی تهیه کند با کلاس است، باید این فرهنگ کنار برود، اگر این اتفاقات بیفتد قطعا شاهد رونق خواهیم بود.

در اربعین فرهنگ زیبای ایثار را به دنیا نشان داده می‌شود

حجت الاسلام مهدی نقوی امام جمعه صفاشهر در خطبه‌های این هفته نماز جمعه با اشاره به پیاده‌روی با شکوه زائران امام حسین(ع) در ایام اربعین گفت: پیاده‌روی اربعین چندین سال است که تبدیل به یک فرهنگ شده است، در گذشته علما با پای پیاده از نجف به کربلا می‌رفتند اما به این صورت که جمعیتی نزدیک به 20 میلیون نفر با شور و علاقه روانه کربلا شوند در تاریخ سابقه نداشته است.

وی افزود: این پیاده‌روی بزرگ‌ترین و وسیع‌ترین حماسه در دنیا است که نه تنها شیعیان بلکه همه مسلمانان از جمله اهل سنت و مسیحیان از حداقل 60 کشور جهان در این راهپیمایی حضور پیدا می کنند، چنین تجمع و شور و عشق در دنیا سابق ندارد.

امام جمعه صفاشهر با بیان اینکه راهپیمایی در فرهنگ کشورها یک اعتراض است اظهار داشت: پیام راهپیمایی اربعین اعتراض به فرهنگ پست غربی است که برای بشر تدارک دیده است، فرهنگی که که غرب برای بشر به ارمغان آورده است و فقط به دنبال لذت و هوای نفس است.

وی افزود: در اربعین فرهنگ زیبای ایثار را به دنیا نشان داده می‌شود، در این ایام شاهدیم که خانواده‌های عراقی حاضرند نیمی از درآمد خود را برای پذیرایی از زائران خرج کنند، این فرهنگی است که اربعین به دنیا معرفی می‌کند.

حجت الاسلام نقوی تصریح کرد: این پیاده روی اربعین به یقین در حال فراهم کردن زمینه‌های شکل گیری تمدن جهانی مهدوی است.

وی افزود: در مقابل این راهپیمایی برای خیلی‌ها قابل تحمل نیست، آن‌ها به هر راهی متوسل می‌شوند که مردم را از مکتب اهل بیت(ع) جدا کنند و موفق نمی شوند.

خطیب جمعه صفاشهر با اشاره به تلاش‌های عربستان برای ضربه به کشورهای اسلامی به ویژه ایران گفت: عربستان به هر راهی از جمله ارزان کردن نفت که به ضرر خودش بود متوسل شد که جبهه مقاومت و در کانون آن ایران ضعیف و اثر گذاری لازم را نداشته باشد، اما تلاش‌های او از جمله بعد از 7 سال راه انداختن داعش در منطقه نتیجه عکس می‌دهد.

وی افزود: دشمنان اسلام پس از ناکام ماندن در منطقه به دنبال دوران پسا داعش هستند که از جمله نقشه‌های آنان استعفای سعد حریری نخست وزیر لبنان است.

امام جمعه صفاشهر ابراز داشت: طبق سخنان خودشان هدف اصلی آنان ایران است، خودشان گفتند باید برای تضعیف ایران بازوهای او در منطقه از جمله حزب الله را تضعیف کنیم و استعفای سعد حریری هم به دنبال اجرای این نقشه است.

وی با اشاره به دیدار روز دوشنبه خود و جمعی از مسئولان شهرستان با آیت‌الله امامی کاشانی اظهار داشت: در اسن دیدار مسائل و مشکلات شهرستان مطرح شد و بنهده احساس افتخار کردم که یک عالم به مشکلات مردم و شهرستان توجه نگاه مثبت دارد، از این بزرگوار تقدیر می‌کنم.

حجت الاسلام نقوی افزود: در این جلسه وعده داده شد که تصمیم گیری درباره درآمدهای معدن در شهرستان انجام شود و اگر این نکته بسیار مهم که به صلاح شهرستان است به ثمر برسد تحول زیادی ایجاد می‌کند.
برچسب ها: اربعین ، فارس ، نماز جمعه
نظرات بینندگان