کد خبر: ۱۱۵۸۵۷
تاریخ انتشار: ۱۷:۱۱ - ۱۹ آبان ۱۳۹۶
امام جمعه موقت شیراز:

بانک و شهرداری از عوامل تعطیلی کارگاه‌های تولیدی هستند/ شهردار شیراز پروژهای نیمه تمام را تکمیل کند

امام جمعه موقت شیراز با اشاره به حوادث اخیر لبنان گفت: مثلث شوم عربستان، آمریکا و اسرائیل به دنبال فتنه جدید در لبنان هستند اما با وحدت مردم و یاری جبهه مقاومت به هدف خود نمی‌رسند.

به گزارش شیرازه، حجت‌الاسلام سید ابوفاضل رضوی اردکانی در خطبه‌های نماز جمعه این شهر اظهار داشت: اتفاقاتی که در چند روز اخیر در لبنان رخ داده، توطئه جدیدی از آمریکا، اسرائیل و عربستان است که با وحدت مردم، یاری جبهه مقاومت و حزب الله لبنان در نطفه خفه می‌شود.

وی با بیان اینکه آمریکا و اسرائیل به دنبال از بین بردن خط مقاومت در منطقه هستند، گفت: تاکنون هر نقشه‌ای کشیدند نقش بر آب شده چراکه جبهه مقاومت به خدا متکی است در حالی که آمریکا و اسرائیل در محاسباتشان فقط به مسائل مادی و ظاهری توجه می‌کنند.

امام جمعه موقت شیراز با اشاره به ادعای دولت آمریکا مبنی بر دخالت ایران در کشورهای منطقه افزود: شما ملت سوریه را آواره کردید، شما داعش را تقویت و مسلح کردید، شما سران داعش را با هلی‌کوپتر فراری دادید حالا که شکست خورده‌اید ادعا می‌کنید که ایران در امور کشورهای منطقه دخالت می‌کند.

رضوی اردکانی با بیان اینکه ایران به دعوت دولت قانونی سوریه و عراق برای حل مشکل وارد شده است، بیان کرد: اگر ایران نبود کردستان عراق به طور کامل به تصرف داعش درآمده بود، این مواردی که بیان می‌شود جوسازی علیه ایران برای محدود کردن قدرت و گسترش انقلاب اسلامی است.

وی با بیان اینکه آمریکا از نفوذ ایران در میان کشورهای منطقه هراس دارد، عنوان کرد: می‌خواهند با این ادعاها ایران را طرفدار تروریست جلوه دهند در صورتی که همه دنیا می‌دانند آن کس که تروریست را تقویت می‌کند استکبار است نه ایران اما استکبار و در راس آنها آمریکا از نفوذ انقلاب اسلامی در آسیا و آفریقا وحشت دارد.

امام جمعه موقت شیراز با بیان اینکه اعتماد به دشمن غدار خطاست، گفت: همه طرح‌های آنها در منطقه شکست خورده و به همین دلیل به دنبال مکر و فتنه جدید است که این بار در لبنان بروز کرده است.

رضوی اردکانی با اشاره به پیاده‌روی اربعین و عظمت آن بیان کرد: در هیچ تاریخی سابقه ندارد که یک نهضت این چنینی برای یک شخص به وجود آید و این به دلیل آن است که خط امام حسین(ع) خط اسلام است و این پیاده‌روی از همان نخستین اربعین توسط اهل بیت(ع) برنامه‌ریزی شد.

وی با بیان اینکه اخوت، وحدت، مردانگی و سخاوت پیام اربعین است، عنوان کرد: ملت عراق سخاوتمندانه همه چیز خود را در مسیر پیاده‌روی اربعین می‌بخشند و اینها همه از برکات عاشورا است.

امام جمعه موقت شیراز با اشاره به انتخاب شهردار این شهر گفت: باید دعواهای سیاسی را کنار گذاشت و شهردار جدید پروژه‌های نیمه‌تمام را تمام کند و شورای شهر نیز بودجه‌ها را درست و در راستای خدمت به مردم تصویب کند.

رضوی اردکانی با بیان اینکه عوارض سنگین شهرداری برای مردم دردسر و مشکل ایجاد کرده است، افزود: سرکیسه کردن مردم با عنوان عوارض سبب تعطیلی بسیاری از مغازه‌ها و کارگاه‌های تولیدی شده اگر می‌خواهید بودجه را زیاد کنید از راه حرام درست نیست.

وی سود بانک‌ها را مصداق دیگر حرام اعلام کرد و گفت: بانک‌ها از یک سو و شهرداری از سوی دیگر سبب تعطیلی کارگاه‌های تولیدی شدند باید قوانین را اصلاح کرد چراکه تعطیلی کارخانه‌ها خیانت به کشور است.

امام جمعه موقت شیراز با بیان اینکه معلوم نیست موسسات مالی با کدام پشتوانه اقدام به دریافت سودهای کلان می‌کنند، اظهار داشت: مردم مسئولانی پاک دست می‌خواهند مسئولان هم باید به مردم کمک کنند چرا که خیر دنیا و آخرتشان در خدمت به مردم است.

انتهای پیام/

نظرات بینندگان