کد خبر: ۱۱۵۸۸۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۸:۵۹ - ۲۰ آبان ۱۳۹۶
واژه‌هایی که در بازی‌های سیاسی رنگ می‌بازند؛

انصراف رئیس شورای شهر شیراز از «استعفا»ی مجازی بی‌دلیل!/ وقتی پست و مقام گرفتن دوستان و همفکران اولویت اول مسئولین شهری می‌شود

کاش شهردار و رئیس شورای شهر شیراز همانقدر که درخصوص پست و مقام گرفتن دوستان و همفکران خود احساس تکلیف می‌کنند، در زمینه حل مشکلات شهری نیز دغدغه خاطر داشتند.
به گزارش شیرازه، در واژه‌نامه‌ها «استعفا» به معنای «تقاضای معافیت از انجام کار» معنا شده است اما گویا باید تعریف جدیدی از این واژه در ادبیات سیاسی داشته باشیم چراکه برخی مدیران نه‌تنها قصد ترک مسئولیت خود را ندارند بلکه معمولا برای تثبیت و مستحکم کردن جایگاه شغلی خود به این ترفند روی می‌آورند.

پس از اتمام جلسه علنی شورای شهر شیراز در شامگاه 15 آبان‌ماه، متن نامه استعفای سیداحمدرضا دستغیب، رئیس شورای اسلامی شهر شیراز در فضای مجازی منتشر شد. این درحالی بود که دستغیب ریاست جلسه شورا را عهده‌دار بود و در این جلسه هیچ اشاره‌ای به این نامه نشد و در فضای حقیقی نیز به مقصد فرمانداری شیراز نرسید!

برخی علت استعفای دستغیب را انتقادهای اعضای شورا از وی در مدیریت جلسات شورا عنوان کرده بودند چنانچه در جلسه اخیر شورای شهر شیراز که در 15 آبانماه برگزار شد دستغیب به یکی از اعضای شورای شهر که به وی در نحوه مدیریت جلسه انتقاد کرد، گفته بود: سن من که از مرحوم آقای هاشمی بیشتر نیست پس می‌توانم جلسه را اداره کنم.

دستغیب در حاشیه مراسم معارفه شهردار شیراز که 16 آبان‌ماه برگزار شد در پاسخ به خبرنگاری که دلیل استعفا را جویا شده بود، گفته بود: علت خاصی نداشته است!

او پس از اصرار خبرنگاری که از این پاسخ متعجب شده بود و دوباره از وی پرسید در راستای شعار «شفافیت» عملکرد در شورای پنجم علت استعفای خود را بیان کنید، گفت: خواستم جوان‌ترها مسئولیت را برعهده بگیرند!

رئیس شورای اسلامی شهر شیراز با بیان اینکه آرزو دارم جوانان عضو شورا به بهترین پست‌ها برسند، در اظهار نظر قابل تأملی گفت: پست‌های مدیریتی استان را از همین جوانان تامین خواهیم کرد!

یک روز پس از این اظهارات و در کمتر از 48 ساعت! رئیس شورای اسلامی شهر شیراز از استعفا منصرف می‌شود و روابط عمومی شورای اسلامی شهر شیراز نیز 17 آبان‌ماه در پیامی اعلام کرد که رئیس شورای اسلامی شهر شیراز گفت: به نظر بزرگان احترام می‌‌گذارم و محکم‌تر از گذشته وظایف خود در خدمت به مردم را انجام می‌دهم.

حیدر اسکندرپور، شهردار شیراز نیز ضمن اینکه در حاشیه مراسم معارفه خود گفته بود استعفای دستغیب شوخی است و آن را جدی نگیرید! در سخنرانی خود نیز از عدم تایید صلاحیت دوست دیرینه خود، عبدالحمید معافیان جهت شهردار شیراز ابراز تاسف نمود و پیگیری بزرگان و نمایندگان مجلس جهت استفاده از معافیان در مناصب کشوری را به عنوان یک امر مهم و واجب برشمرد!

کاش شهردار و رئیس شورای شهر شیراز همانقدر که درخصوص پست و مقام گرفتن دوستان و همفکران خود احساس تکلیف می‌کنند، در زمینه حل مشکلات شهری نیز دغدغه خاطر داشتند تا با حل مشکلات و عملی کردن شعار «خدمت به مردم» دعای خیر آنان را برای خود به جای بگذارند.

شیرازه امیدوار است نمایندگان مجلس، اعضای شورای پنجم و شهردار شیراز فرصت خدمت به مردم را غنیمت شمرده و تمرکز خود را با توجه به نیازهای اصلی مردم بر رفع مشکلات آنان قرار دهند و همانگونه که در شعارهای خود مطرح کردند به دور از هر گونه نگاه رفاقتی، جناحی و سیاسی، شایسته‌سالاری را سرلوحه کار خود قرار داده و در عمل از ظرفیت تمام نخبگان شهر استفاده  نمایند.

انتهای پیام/
نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۶
0
این جماعت خدمت نمی کنند