کد خبر: ۱۱۵۹۰۹
تاریخ انتشار: ۰۷:۴۶ - ۲۱ آبان ۱۳۹۶
معاون اداره کل استاندارد استان فارس:

فعالیت سه مرکز استاندارد برای صادرات استان فارس/ گیاهان دارویی مناسب‌ترین محصول کشاورزی صادراتی است

امیری گفت: واحدهای تولیدی دارای پروانه استاندارد معتبر، منتخبان روز ملی استاندارد و محصولاتی که از طریق مرز هوایی صادر می شوند می‌توانند بدون مراجعه به استاندارد کالاهای خود را صادرکنند.
فعالیت سه مرکز استاندارد برای صادرات استان فارس/ گیاهان دارویی مناسب‌ترین محصول کشاورزی صادراتی استبه گزارش شیرازه، همزمان با نخستین روز هفته صادرات استان فارس، همایش استاندارد سازی، منافع ملی و صادرات با حضور ذی نفعان و کارشناسان حوزه صادرات استان فارس در اتاق بازرگانی شیراز برگزار شد.

معاون اداره کل استاندارد استان فارس در این همایش گفت: برای رفاه حال صادرکنندگان و تسهیل فرآیند صادرات، شعبه مرکز استاندارد فارس در دو شهرستان جهرم و لارستان به عنوان مراکز صادرکننده دایر شده است که این مراکز برای صادرات کالاها گواهی نامه صادراتی صادر می کنند.

داریوش امیری با بیان اینکه در حال حاضر سه مرکز شیراز، جهرم و لارستان برای صادرات کالا، فعایت های استاندارد انجام می شود، اضافه کرد: روند صدور گواهی صادرات در این مراکز در حداکثر دو ساعت انجام می شود.

وی ادامه داد: تلاش ما بر ایجاد شرایط بهتر برای صادرکنندگان و توسعه صادرات استان است زیرا صادرات یکی از اولویت های اساسی ما در فارس است که فواید آن از جمله اشتغال، ارزآوری و تعامل با دنیا برای تمام مردم منفعت دارد.

امیری با بیان اینکه اقدامات استاندارد سبب ارتقای کیفیت کالاهای صادراتی و ایجاد توان رقابت می شود، عنوان داشت: استاندارد ایران در بسیاری از کشورها از جمله کشورهای اتحادیه اروپا، ISO، آمریکای شمالی، ژاپن و کره جنوبی پذیرفته می شود.

وی با بیان اینکه شش قلم کالا در حوزه کشاورزی مشمول استاندارد هستند و مابقی کالاها و فرآورده های خام کشاورزی نیاز به استاندارد ندارند، تصریح کرد: گیاهان دارویی یکی از موارد مناسب برای صادرات است که از شرایط و قوانین راحت تری برای صادرات برخوردار است.

او افزود: مشوق هایی در اداره کل استاندارد از جمله واحدهای تولیدی دارای پروانه استاندارد معتبر، منتخبان روز ملی استاندارد تا مدت زمان یک سال و محصولاتی که از طریق مرز هوایی صادر می شوند می توانند بدون مراجعه به استاندارد کالاهای خود را صادرکنند؛ برای صادرکنندگان در نظر گرفته شده است که صادرکنندگان استان می توانند از آن استفاده کنند.

امیری بیان کرد: برخی از کالاهای صادراتی ملزم به استاندارد هستند که 90 درصد این کالاها صنعتی و فرآوری شده است.

انتهای پیام/
برچسب ها: استاندارد ، امیری ، صادرات
نظرات بینندگان