کد خبر: ۱۱۵۹۱۳
تاریخ انتشار: ۰۸:۱۳ - ۲۱ آبان ۱۳۹۶
رئیس سابق علوم پزشکی شیراز اعلام کرد

آغاز ساخت هوشمندترین بیمارستان کشور در شیراز

رئیس پیشین علوم پزشکی شیراز از عملکرد خود و دستاوردهای این دانشگاه در ۱۲ سال گذشته سخن گفت.
به گزارش شیرازه، محمدهادی ایمانیه، دآغاز ساخت هوشمندترین بیمارستان کشور در شیرازر آیین تکریم سال‌های خدمت خود با اشاره به پیگیری چهار هدف عمده در طی این سال‌ها، از مدیریت اسلامی به عنوان نخستین مورد یاد کرد و اظهار داشت: کوشیدم این امر بر اساس شعارهای انقلاب اسلامی و آموزه‌های دین در عمل با پاکدستی، دقت، پرتلاشی، مهربانی و دلسوزی با مردم و محرومان و پرهیز از تبعیض ثابت شود و از اطرافیان و وابستگان خود نیز خواستم تا خود را وقف نیازمندان کنند. 

وی گفت: همچنین تربیت نسل جوان دومین هدف من بود تا به نحوی باشد که پزشکان و مدیران و پیراپزشکان با اخلاق، متدین و پاکدامنی برای آینده باشند.

ایمانیه رفع نیازهای سلامت و به ویژه در مناطق محروم را دیگر هدف خود در طی این سال ها برشمرد و اظهار داشت: روسای پیشین دانشگاه، خدمات بسیاری داشته و کارها را پیش برده بودند، اما باز هم برای خدمت به مردم کار فراوان بود و معتقدم که امروز دکتر بهادر، در این موقعیت مالی با ایثار این مسئولیت را پذیرفته است. 

وی بیان کرد: دفاع از حیثیت دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز چهارمین هدف بزرگ من در سال‌های گذشته بود و کوشیدم به نحوی غیرتمندانه، از آن دفاع کنم، اما قضاوت اینکه تا چه حد موفق به تحقق این اهداف شده‌ام، با دیگران است.

رئیس پیشین دانشگاه علوم پزشکی شیراز با معرفی بخشی از کارنامه خدمات خود گفت: استان فارس با کمبود بسیار زیاد تخت بیمارستانی مواجه بود و امروز با بهره‌برداری از بیمارستان‌های در حال ساخت، به افزایش دو برابری تخت‌های بیمارستانی می‌رسیم به ویژه که یکی از بیمارستان‌های بزرگ کشور، بیمارستانی به نام مبارک پیامبر گرامی اسلام است که هوشمندترین بیمارستان کشور خواهد بود. 

ایمانیه افزود: همچنین در این سال‌ها، 300 میلیارد تومان تجهیزات پزشکی پیشرفته برای مجموعه خدمات سلامت استان خریداری شد، چراکه فارس دارای جاذبه پزشکی بالایی در منطقه است و تنها طی دو ماه، 6هزار بیمار از مسقط به شیراز مراجعه کرده‌اند.

وی از رایگان شدن پیوند کبد سخن گفت و بیان کرد: آغاز ساخت بزرگترین بیمارستان سرطان کشور و ایجاد شهر سلامت، دو تلاش دیگر برای توسعه خدمات به مردم بود که ساخت آن‌ها با قوت آغاز شده، به ویژه که شهر سلامت با سرمایه‌گذاری دو میلیارد یورویی کمک فراوانی به اشتغال و جذب بیمار می‌کند. 

این عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شیراز اجرای برنامه پزشک خانواده شهری را یکی از دشوارترین و پرچالش‌ترین اقدام در این سال‌ها عنوان کرد  و افزود: به نواقص این برنامه اقرار می‌کنیم، اما رفع آن‌ها از طرف دانشگاه قابل انجام نبود و افرادی که باید همکاری می‌کردند، خود را کنار کشیدند؛ همچنین با توجه به جای گرفتن فارس در رتبه نخست مرگ و میر ناشی از سوانح ترافیکی در کشور، ستاد کاهش سوانح ترافیکی به ابتکار دانشگاه تشکیل شد. 

ایمانیه به عرصه پژوهش دانشگاه اشاره کرد که روشن‌ترین نمود آن در زمینه سخت‌افزاری، ایجاد برج پژوهشی به نام محمد رسول الله(ص) بوده است وگفت: همچنین انتخاب به عنوان یکی از سه دانشگاه علوم پزشکی کشور در زمینه پزشکی بازساختی، ایجاد 6 مرکز رشد و 82 شرکت دانش‌بنیان، دیگر دستاوردهای این عرصه از فعالیت‌های دانشگاه بوده است.

انتهای پیام/

نظرات بینندگان