کد خبر: ۱۱۵۹۱۷
تاریخ انتشار: ۰۸:۳۹ - ۲۱ آبان ۱۳۹۶

نمایشگاه بزرگ کتاب در سپیدان گشایش یافت

به مناسبت هفته کتاب نمایشگاه بزرگ کتاب درمحل اداره کتابخانه های عمومی سپیدان با حضور مسئولین شهرستانی گشایش یافت.

به گزارش شیرازه،همزمان با آغاز هفته کتاب، کتابخوانی و کتابدار، نمایشگاه بزرگ کتاب اداره کتابخانه های عمومی سپیدان با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و با حضور فرماندار شهرستان سپیدان ، بخشدار هماشهرو جمعی از روسا و کارکنان ادارات در محل اداره کتابخانه های عمومی شهرستان افتتاح گردید‌.


 مولایی سرپرست کتابخانه های عمومی شهرستان سپیدان در آیین افتتاح این نمایشگاه درگفتگو باخبرنگارماگفت: در این نمایشگاه سه هزار جلد کتاب در قالب 1500 عنوان در بخش های مختلف فرهنگی، عمومی، روانشناسی، ادبیات، مذهبی، کودکان و کمک درسی در معرض نمایش قرار گرفته است. کتاب‌های عرضه شده در این نمایشگاه در زمینه‌های مختلف برای استفاده همه سنین مخاطبان است .

سرپرست کتابخانه های عمومی شهرستان سپیدان بر ضرورت اشاعه فرهنگ کتاب و کتاب خوانی و تقویت فرهنگ مطالعه در مقابل تهدیدات نرم دشمنان در میان کودکان و نوجوانان تاکید کرد و یادآور شد: ترویج کتابخوانی میان کودکان و نوجوانان، به معنای تلاش برای علاقه مند کردن آن ها به مطالعه و ایجاد عادت به مطالعه برای افزایش سرانه مطالعه به منظور بالا بردن سطح آگاهی مردم به عنوان یک برنامه ی روزانه است.

وی بیان کرد: کتابخوانی را باید از خانواده شروع کرد، زیرا بنیادهای عادت به مطالعه در خردسالی نخست در خانواده شکل می گیرد و سپس در آموزشگاه ها است.

مولایی ادامه داد: این گونه نمایشگاه‌ها هر ساله توسط اداره کتابخانه های عمومی سپیدان با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی به مناسبت هفته کتاب و کتاب‌خوانی جهت استفاده مردم و دوستداران کتاب برپا می‌شود که امسال نیز این نمایشگاه دایر شده است

وی گفت: هدف از برگزاری این نمایشگاه ایجاد زمینه‌ای برای ارتقاء سطح مطالعه در جامعه و تشویق جوانان و نوجوانان و اقشار مختلف مردم به سوی کتاب و کتاب‌خوانی و نهادینه‌کردن این فرهنگ در جامعه است.

 این نمایشگاه با همکاری کتابخانه های عمومی شهرستان سپیدان و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و انتشارات شیرمحمدی برگزار شده است ودر این نمایشگاه بیش از ۳هزار جلد کتاب در قالب ۱۵۰۰عنوان با پوشش مقاطع مختلف سنی ویژه عموم ارائه شده است.روانشناسی، ادبیات، دین، رمان، تاریخ و... از جمله موضوعات نمایشگاه کتاب هفته کتاب می باشد‌.

سرپرست کتابخانه های عمومی شهرستان سپیدان گفت : این نمایشگاه در محل اداره کتابخانه عممی شهر اردکان واقع در خیابان گلزار شهدا برپاست و ساعت بازدید از  نمایشگاه از 8 صبح تا 6 بعد از ظهر برای عموم آزاد است.

منبع:مارگون ؛

نظرات بینندگان