کد خبر: ۱۱۵۹۲۶
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۰۹:۱۸ - ۲۱ آبان ۱۳۹۶

واکنش قائم مقام وزارت بهداشت به ادعاهای پارسایی؛ تغییر ایمانیه دستاورد هیچ گروه سیاسی نیست

دیروز در حالی ایمانیه رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز تودیع شد که چندین سال است که جریان افراطی اصلاحات استان خط تخریب وی را در تریبون های مختلف دنبال می کند.
واکنش قائم مقام وزارت بهداشت به ادعاهای پارسایی؛ تغییر ایمانیه دستاورد هیچ گروه سیاسی نیست
به گزارش شیرازه، مراسم تودیع و معارفه رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز روز گذشته با حضور قائم مقام وزیر بهداشت برگزار شد.

دیروز در حالی ایمانیه رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز تودیع شد که چندین سال است که جریان افراطی اصلاحات استان خط تخریب وی را در تریبون های مختلف دنبال می کند.

طی چهار سال اخیر نیز با وجود اینکه وزارت بهداشت دولت روحانی بارها از عملکرد دانشگاه علوم پزشکی شیراز اعلام رضایت کرده است اما جریان افراطی اصلاحات در شیراز صرفا با مطرح کردن برخی از کاستی های حوزه بهداشت و درمان استان فارس خواهان تغییر ایمانیه بودند.

حتی تقدیر رئیس جمهور از تلاش های محمد هادی ایمانیه در تیر ماه 96 به واسطه توجه به توسعه زیرساخت ها و مراکز درمانی و توجه به مناطق محروم نیز باعث نشد که این طیف افراطی خط تخریب رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز را متوقف کنند.

در این مدت نیز پارسایی نماینده شیراز و عضو فراکسیون امید مجلس مطالبات این طیف اقلیت را  دنبال می کرد. او حتی بعد از اینکه تغییر رئیس دانشگاه علوم پزشکی قطعی شد، با پیام تبریک به دانشگاهیان و تشکر از وزارت بهداشت که حاکی از ذوق زدگی نماینده شیراز بود آنرا محقق شدن بخشي از وعده هاى سياسى، انتخاباتى خود دانست.

پیگیری پارسایی برای تغییر ایمانیه درحالی بود که اکثریت نمایندگان فارس رضایت چندانی برای تغییر رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز نداشتند. علوی نماینده لامرد و رئیس دوره ای مجمع نمایندگان فارس روز گذشته در مورد تغییر رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفته است:«تخریب مدیران به نفع نظام نیست و اکثریت نمایندگان فارس راضی به تغییر مدیریت علوم پزشکی شیراز نبودند.اکثریت نمایندگان فارس تاکید بر ابقای ایشان داشتند، نظر استاندار فارس هم ابقای ایشان بود، اما تمایل دکتر ایمانیه بر باز گذاشتن فضا برای سایر افراد و استفاده از دیگر ظرفیت‌ها و تفکرات باعث شد به این تغییر رضایت دهیم.»

علوی حتی به تخریب های صورت گرفته نیز واکنش نشان داده و می گوید:« متاسفانه در روزهای گذشته شاهد مباحثی بودیم که زیبنده نبود، ایجاد بی‌انگیزگی در مدیران به نفع مردم و نظام و کشور نیست.اگر می‌خواهیم نظام موفق بشود باید قدردان نیروهای مدیریتی تاثیرگذار باشیم؛ وقتی مدیری در پایان دوره‌ی خدمت قرار می‌گیرد باید با قدردانی شایسته همراه باشد»

از طرفی ادعای پارسایی مبنی برتغییر ایمانیه و محقق شدن بخشي از وعده هاى سياسى وی نیز با واکنش قائم مقام وزارت بهداشت همراه شد. حریرچی روز گذشته در مراسم تکریم از ایمانیه به آنچه که برخی تغییر رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز را مصادره به مطلوب می کنند اعتراض کرد و گفت:« جناح‌بندی‌های متداول سیاسی در این وزارتخانه و به‌کارگیری نیروهای مدیریتی نقش زیادی نداشته است.برخی افراد، تغییرات مدیریتی در دانشگاه علوم پزشکی شیراز را به حساب حزب و جناح می گذارند در حالیکه اینگونه نیست، تغییرات در دانشگاه مطابق با شان دانشگاه و اساتید است و همه عزیزانی که می آیند و می روند در شان این دانشگاه هستند.این که برخی از گروه های فشار که در حد و اندازه خود هم نیستند قصد دارند این تغییرات را مصادره یا به اسم خود تمام کنند جای تاسف دارد.تغییرات مدیریتی در دانشگاه های علوم پزشکی منطبق با سیاست وزارت بهداشت است، انتخاب سرپرست جدید در این دانشگاه هم دستاورد هیچکدام از این گروههای سیاسی و حزبی و قومی نیست و انتخاب وزارت بهداشت است»

حال فارس یکی از مدیران توانمند خود را از دست داد. اما سهم خواهی جریان افراطی اصلاحات  نه در استان بلکه در کشور پایان ندارد و چه خوب بعضا «آشنا» مشاور رسانه ای رئیس دولت در توئیت های مختلف به درخواست های نامشروع این طیف پاسخ می دهد. او در یکی از توئیت هایش نوشته بود: «درست است که گفتمان از جنس سهم خواهی نیست اما امان از سهم خواهی های افراد به اسم جریان»
نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۶
0
دکتر ایمانیه پزشکی متبحر و دلسوز که همیشه ماندگار است
شيرازي
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۶
0
در زمان تصدي ايمانيه هيچ كار مفيدي براي پزشكي استان فارس انجام نگرفت.انشااله كه اين شخص جديد به درد مردم فقير و بيچاره بخورد و كارگشا باشد و پزشكي استان فارس را متحول كند.