کد خبر: ۱۱۵۹۴۴
تاریخ انتشار: ۱۳:۰۰ - ۲۱ آبان ۱۳۹۶

12158 دقیقه برنامه با موضوع اربعین تولید صدا وسیمای فارس

صدا وسیمای فارس با تولید 12158 دقیقه برنامه عشق و دلدادگی مردم فارس و شیراز را در اربعین امسال نیز به زیبایی هرچه تمام تر انعکاس داد.
به گزارش شیرازه، سید تقی سهرابی مدیرکل صدا و سیمای فارس با اشاره به برنامه ریزی گسترده این مرکز برای نمایش حضور با شکوه مردم متدین استان فارس در راهپیمایی با شکوه اربعین در شیراز وکربلای معلی طی این چند روز گفت: هرچند نمایش عظمت حضور مردم در توان هیچ رسانه ای نیست اما صدا وسیمای فارس امسال با افزایش گروههای اعزامی خود به عتبات عالیات و برنامه ریزی گسترده در سراسر استان توانست جلوه هایی از شور و شعور و دلدادگی مردم بصیر استان فارس را در قاب تلویزیون و پژواک رادیو و فضای مجازی منتشر کند.

سهرابی افزود: چهار حوزه پیام خبر، رادیو، سیما و فضای مجازی همچنین واحد های پشتیبانی کننده از جمله فنی به منظور انعکاس تجمع عظیم شیعیان جهان در اربعین حسینی و برپایی موکب احمدبن موسی (ع) در کربلای معلی و انعکاس عشق و دلدادگی و ارادت عاشقان سیدالشهدا به ساحت مقدس حضرت ابا عبدالله الحسین علیه السلام، مستند سازی این رویداد بزرگ ، تهیه گزارش های خبری و ...  3 گروه خبری، 3 گروه  تلویزیونی، یک گروه رادیویی، و تیم فنی به کربلا  اعزام  که در مجموع بیش از 33 ارتباط به مدت 704 دقیقه (قریب به 12 ساعت) با کربلای معلی برقرار شد.        

مدیرکل صدا وسیمای فارس گفت: سیمای فارس در قالب 55 عنوان برنامه در 528  قسمت بیش از 148 ساعت ( 8906 دقیقه ) و 1406 مورد زیرنویس و روز اربعین در پنج نقطه از شیراز و 11 دوربین با ارتباط مستقیم و زنده، عزاداری و پیاده روی جاماندگان زائر اباعبدالله الحسین علیه السلام را پوشش داد و با برنامه ریزی خوب شهرستانها، عزاداری مردم در اقصی نقاط استان تهیه و پخش شد.

این مقام فرهنگی تصریح کرد: با توجه به اهمیت نمایش حضور مردم استان در شبکه های سراسری، سیمای فارس  با استقرار واحد سیار صدا وتصویر در حرم مطهر احمد بن موسی علیه السلام وتدارک ویژه رسانه ای در طول مسیر عزاداری، مداحی، اقامه نماز جماعت روز اربعین را در شبکه های سراسری یک، دو، سه، چهار، پنج، شما، خبر، قرآن، آموزش، افق و جام جم به صورت زنده پوشش داد.

سهرابی با اشاره به نقش تاثیر گذار واحد خبرمرکز فارس در اطلاع رسانی تصریح کرد: حوزه خبر در قالب 343 خبر و گزارش به مدت 357 دقیقه، با اعزام 3 گروه خبری به کربلای معلی و برقراری 3 ارتباط زنده رادیویی  به مدت 6 دقیقه و یک ارتباط زنده تلویزیونی به مدت 2 دقیقه، تولید و پخش 81 خبر رادیویی به مدت 122 دقیقه، تولید و پخش  100 خبر تلویزیونی به مدت 170 دقیقه، بارگذاری130 خبر مکتوب و 5 گزارش تصویری به مدت 12 دقیقه در سایت خبرگزاری صدا و سیما(صفحه استانی)، ارسال 9 گزارش تصویری به مدت  16دقیقه  و 4 گزارش رادیویی به مدت 4 دقیقه  به تهران، تولید 10 گزارش تولیدی خبری ویژه به مدت 25 دقیقه به موضوع اربعین پرداخت.

وی افزود: صدای مرکز فارس  نیز در قالب 40 عنوان برنامه در 168  قسمت به مدت بیش از   48  ساعت ( 2895 دقیقه) با کربلای معلی، رادیو اربعین، رادیو ایران، همچنین با مراکز استان های خراسان رضوی، خوزستان، آذربایجان شرقی، کهکیلویه و بویر احمد، اصفهان، ایلام ، آبادان، کرمانشاه و مهاباد ارتباط زنده برقرار کرد و در 37 عنوان برنامه در بازه زمانی یک هفته مانده به اربعین به برنامه های تولیدی، میان برنامه و تامینی با رویکرد اربعین پرداخت.

مدیرکل صدا وسیمای فارس گفت: پخش زنده مراسم ظهر اربعین در فضای برودبند (اینستاگرام)، پیام رسان سروش ، تلگرام و وب سایت شبکه فارس،طراحی واجرای نخستین  تلویزیون اجتماعی در برنامه تلویزیونی چلچراغ،طراحی ، اجرا و انتشار اپلیکیشن چلچراغ ویژه اربعین،راه اندازی پویش زائر خبرنگار در استان فارس، دریافت و انتشار1000فیلم و عکس مردمی(UGC)،تولید وانتشار کلیپ های متعدد در خصوص پیاده روی  اربعین،گلچین تولیدات مرکز فارس در خصوص اربعین  و انتشار آن در فضای مجازی (300 مورد)،تهیه اینفوگرافیک فعالیت های گروه های اعزامی تولیدی ، خبری و فنی مرکز فارس به کشور عراق،درج تایتل به زبان انگلیسی در متن پست های منتشر شده در فضای مجازی، در دستور کار فضای مجازی این مرکز قرار گرفت.

سهرابی اظهار کرد: با تلاش همکاران در حوزه معاونت  فنی صدا وسیمای فارس و به منظور پوشش رسانه ای این همایش عظیم یک گروه فنی از واحد ارتباطات زمینی و ماهواره ای به همراه  تجهیزات  اس ان اجی به کربلای معلی اعزام  شد .

از ابتدای این همایش تاکنون ، سیگنال تصاویر اس ان جی های مختلف بر روی ماهواره های مختلف مستقر در مسیر راهپیمایی و همچنین تصاویر خروج  زائران از مرزهای شلمچه و چزابه  از طریق  خط برگشت زمینی دریافت  و تحویل واحد فنی صدا وتصویر شد که در شبکه های  مختلف سراسری و شبکه شما  و همچنین در برنامه های مختلف شبکه فارس مثل کاشانه مهر، چلچراغ، بخش های مختلف خبری و .... استفاده شد.

تصاویر زنده دریافتی در مرکز از طریق فیبر نوری برای استفاده در برنامه چلچراغ به مسجد وکیل (محل پخش برنامه) ارسال شد. پوشش ارتباط زنده برنامه های تولیدی همکاران زحمتکش در معاونت سیما از کربلای معلی از دیگر اقدامات همکاران پر تلاش فنی صدا وسیمای فارس بود.

همچنین شبكه شما تمام برنامه هاي زنده شبكه فارس را که به مناسبت روز اربعین تدارک دیده شده بود در روزهای چهارشنبه و پنج شنبه پخش کرد.

در مجموع با بهره گیری از ظرفیت های رسانه در چهار حوزه تولیدی صدا، سیما ، خبر و فضای مجازی  در قالب 1040  قسمت  (برنامه رادیویی ، تلویزیونی و خبری) به مدت  12158 دقیقه (بیش از 202  ساعت) به  موضوع اربعین پرداخته شده است.

مدیرکل صدا وسیمای فارس در پایان با قدردانی از تلاش خالصانه و شبانه روزی همکاران رسانه ای خود اظهار امیدواری کرد که اقدامات رسانه ای انجام شده توانسته باشد پس از رضایت حضرت حق و آقا اباعبدالله الحسین علیه السلام رضایت مردم شریف و عزیز فارس را جلب کند.

نظرات بینندگان