کد خبر: ۱۱۵۹۴۷
تاریخ انتشار: ۱۳:۲۷ - ۲۱ آبان ۱۳۹۶
معاون سیاسی اجتماعی فرمانداری شیراز:

نباید اجازه داد وجود اتباع بیگانه غیرمجاز امنیت و فرهنگ شیراز را تهدید کند

معاون سیاسی اجتماعی فرمانداری شیراز گفته است: نباید اجازه داد وجود اتباع بیگانه غیرمجاز در سطح و حواشی شهر، امنیت، سلامت و فرهنگ شهرستان را تهدید کند.
به گزارش شیرازه، سال گذشته مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان فارس گفته بود وجود 200 هزار نفر اتباع بیگانه غیرمجاز در استان فارس فرصت‌‌های شغلی را از مردم گرفته است.
بر اساس نتایج سرشماری عمومی نفوس و مسکن 1395؛ افغانستان، عراق و پاکستان بیشترین جمعیت افراد خارجی ساکن در ایران را به خود اختصاص داده‏‌اند.
همچنین استان فارس جز پنج استانی است که مورد علاقه اتباع بیگانه به شمار می رود.

مدیر کل امور اجتماعی استانداری فارس نیز تابستان امسال پیرامون برخورد با ورود اتباع غیر مجاز گفته بود: 70هزار نفر اتباع غیر مجاز افغانستان تا سال گذشته استان فارس را ترک کردند و مجدد به راحتی به استان برگشتند چراکه برای ورود دوباره به راحتی می توانند گلوگاه ها را پشت سر بگذارند.

سعیدی معاون سیاسی اجتماعی فرمانداری شیراز با اشاره به اینکه ساماندهی اتباع خارجی مستلزم مشارکت جدی و تعامل تمام دستگاه های شهرستان است گفته است: نباید اجازه داد وجود اتباع بیگانه غیرمجاز در سطح و حواشی شهر، امنیت، سلامت و فرهنگ شهرستان را تهدید کند.
وی همچنین گفت: سامان دهی اتباع خارجی به لحاظ وجود مولفه های امنیتی در استان و به تبع در شهرستان شیراز از اهمیت بالایی برخوردار است و نیاز به نگاه ویژه دارد.

گفتنی است  عمده محل سکونت اتباع غیرمجاز درحاشیه و بافت تاریخی شهر است. برخی مسئولان شهری بیشترین تعداد اتباع غیر مجاز را در محله ده پیاله می دانند.
نظرات بینندگان