کد خبر: ۱۱۵۹۶۸
تاریخ انتشار: ۰۹:۲۰ - ۲۲ آبان ۱۳۹۶

شورای کازرون، مانع هدررفت بودجه فرهنگی درحیاط خلوت شهرداری شود

منابع مالی واحد فرهنگی و اجتماعی شهرداری کازرون به طور مستقیم از خود مردم تأمین می شود به همین جهت از این سازمان بیش از سایر نهادهای دولتی انتظار می رود.

به گزارش شیرازه،  گسترش فرهنگ در هر جامعه امری مهم و البته طولانی است که تنها با صرف زمان، هزینه و بکارگیری نیروهای متعهد و متخصص ممکن می شود.

مقوله فرهنگ با مصادیق بی شمار خود تا بدان جا اهمیت دارد که چندین سازمان و نهاد مانند اداره فرهنگ و ارشاد، کتابخانه های عمومی و فرهنگی اجتماعی شهرداری به طور مستقیم دراین خصوص وظایفی گسترده دارند.

برنامه ریزی در جهت توانمندسازی فرهنگی و اجتماعی شهروندان با  رساندن سرانه های فرهنگی و اجتماعی به حد استاندارد، تعیین اهداف، سیاستها و تعیین راهبردها و خط مشی‌های مربوط به امور اجتماعی و فرهنگی شهر، توانمند سازی و ترغیب جوانان و نوجوانان در عرصه مشارکت در فعالیت های فرهنگی و اجتماعی، انجام اقدامات لازم در جهت اداره بهینه اماکن فرهنگی ، ورزشی، مذهبی و آموزشی و… تنها بخشی از وظایفی است که برای واحدهای فرهنگی و اجتماعی شهرداری تببین شده است.

با نگاهی به عملکرد واحدفرهنگی اجتماعی شهرداری کازرون  در سال های گذشته می توان دریافت که عمده تمرکز آن صرفا به نصب بنر آن هم به صورت مشترک با دیگر نهادها وچراغانی یا سیاه پوش نمودن برخی معابر شهری در مناسبتها ودیگر هزینه های جاری  اختصاص یافته است که قطعا مسائل فرهنگی اجتماعی در حوزه شهری به امور زیربنایی مهمتری نیازمند است.

واحد فرهنگی اجتماعی شهرداری کازرون در حالی عملکردهایی هم چون پخش شیرینی وشربت و یا تراکت واهدای هدایا در برخی مناسبتها رادر سالهای گذشته عملکرد خود عنوان نموده است  که عمده این اقدامات بدون برنامه ریزی فرهنگی در اختیار عموم و در مرحله اجرا قرار گرفته اند وجز هدر رفت بودجه فرهنگی شهر تاکنون بازده دیگری نداشته اند.

حضور کمرنگ وخنثی شهرداری کازرون در جلسات شورای فرهنگ عمومی شهرستان در سالهای اخیر با واکنش هایی از سوی امام جمعه کازرون نیز مواجه بوده است و وی در بسیاری موارد از عدم توجه به اجرای مصوبات شورای فرهنگ عمومی توسط شهرداری گلایه مند بوده است.

منابع مالی واحد فرهنگی و اجتماعی شهرداری کازرون به طور مستقیم از خود مردم تأمین می شود به همین جهت از این سازمان بیش از سایر نهادهای دولتی انتظار می رود که در جهت بهینه سازی اعتبارات، بکارگیری اقدامات مؤثر، پرهیز از هزینه های گزاف و بی فایده و بکارگیری نیروهای متخصص گامی در راستای اعتلای فرهنگ شهروندی بردارد.

اینها در حالی است که برخی هزینه ها برای برپایی جشنواره هایی بدون تاثیر گذاری اجتماعی و فقط توسط افراد نور چشمی که ازسطح کیفی بسیار پایینی در اجرا برخوردار بوده اند صرف شده است.

امید است با شروع به کار شهردار جدید وهمگام شدن شورای اسلامی شهر کازرون که اکثریت منتخبان آن مدعیان دلسوزی در حیطه فرهنگ هستند گام های موثری به منظور توجه هر چه بیشترشفاف شدن هزینه ها و بودجه فرهنگی شهرداری کازرون برداشته شود ونظارت بیشتری بر عملکرد فرهنگی واجتماعی شهرداری که به نحوی  در سالهای اخیر حیاط خلوت شهرداری  وجولانگاه گسترش تفکرات انحصاری افراد خاص بوده صورت پذیرد.

منبع: کازرون خبر

نظرات بینندگان