کد خبر: ۱۱۵۹۸۳
تاریخ انتشار: ۲۳:۰۷ - ۲۲ آبان ۱۳۹۶
مدیرکل صندوق توسعه صادرات استان فارس:

نیاز مبرم صادرات فارس به هواپیمای کارگو

سیاحی گفت: اعتقاد ندارم برای راه اندازی و استفاده از هواپیمای کارگو بخش خصوصی استان فارس بار نداشته باشد بلکه بی‌اعتمادی و عدم همدلی، باعث عدم راه اندازی کارگو شده است.
به گزارش شیرازه، همزمان با دومین روز از هفته صادرات استان فارس، نشست تخصصی زیر ساخت های گمرک، منطقه ویژه اقتصادی، ارزآوری و صادرات با حضور فعالان بخش اقتصادی استان در اتاق بازرگانی شیراز برگزار شد.

مدیرکل صندوق توسعه صادرات استان فارس در این نشست تخصصی گفت: عمده صادرات استان فارس مواد غذایی، میوه و تره بار است به همین دلیل برای توسعه این بخش در استان نیاز جدی به هواپیمای کارگو است.

سکینه سیاحی افزود: بحث راه اندازی هواپیمای کارگو 15 سال است که در استان فارس مطرح است اما در این بخش همچنان با ضعف و مشکل روبرو هستیم.

او اظهار داشت: در مدت اخیر چند پرواز کارگو از استان فارس انجام شد اما مشکلات فراوانی از شرکت هواپیمایی و فرودگاه آمادگی صادرات کالاهای تولیدکنندگان استان که عمده آن میوه و تره بار و مواد غذایی بود را نداشت و صادرکننده ما مجبور شد بار صادراتی خود را با ضرر در میدان تره بار شیراز به فروش برساند.

مدیرکل صندوق توسعه صادرات استان فارساضافه کرد: اعتقاد ندارم برای راه اندازی و استفاده از هواپیمای کارگو بخش خصوصی استان فارس بار نداشته باشد بلکه بی‌اعتمادی و عدم همدلی، باعث عدم راه اندازی کارگو شده است.

سیاحی ادامه داد: بخش خصوصی استان فارس اعلام کرد هر زمان هواپیمای کارگو برنامه مشخص برای صادرات به ما ارائه کند ما نیز آماده صادرات هستیم.

او عنوان داشت: بخش خصوص استان هیچگونه کمبودی برای تامین بار برای صادرات ندارد و در این زمینه باید اعتماد سازی شود.

سیاحی در بخش دیگری از سخنان خود افزود: بیشتر مشکلات بخش بازرگانی استان فارس به دلیل عدم داشتن اطلاعات کافی ارباب رجوع و فعالین این بخش است. او تصریح کرد: اعتقاد دارم که گمرک باید بر بسته بندی کالاهای صادراتی نظارت داشته باشد که طبق بخشنامه موجود از 15 آبان این طرح اجرایی شده که به طور حتم تاثیر مستقیم بر رفع مشکلات صادرات خواهد داشت.

معاون امور گمرکی اداره کل گمرکات استان فارس نیز گفت: دغدغه دولت، مجلس و مدیران استان فارس بر توسعه صادرات استان است که تحقق این مهم، می تواند بسیاری از مشکلات کشور واستان را رفع کند.

اسماعیل عباس زاده با اشاره به زیرساخت ها و ارائه خدمات گمرک استان در بخش صادرات افزود: در حال حاضر فضا برای تجارت در استان مهیاست به طوری که کمرگ با ارائه خدمات به صورت شبانه روزی در خدمت صادرکنندگان است.

او اظهارداشت: الکترونیکی شدن گمرک و تکمیل اظهارنامه از راه دور کمک بزرگی به صادرکنندگان کرده است

مدير فروش و سرمايه گذاري منطقه ویژه اقتصادی شیراز هم گفت: توسعه صادرات از اصول اصلی تشکیل مناطق ویژه است که وجود زیر ساخت ها و قوانین در این مناطق موجب شده روند صادرات کالا تسهیل شود.

عبدالحميد شاكري ادامه داد: منطقه ویژه شیراز باعث توسعه صادرات و تحرک در بخش صنعت شده است که علاوه بر وجود گمرک در منطقه به عنوان یک اقدام شایسته برای بخش صادرات استان، مزایایی نیز برای صادرکنندگان وجود دارد که صادرکنندگان استان باید از این امکانات استفاده کنند.

انتهای پیام/

نظرات بینندگان