کد خبر: ۱۱۵۹۸۴
تاریخ انتشار: ۲۳:۳۹ - ۲۲ آبان ۱۳۹۶
نائب رئیس اتاق بازرگانی شیراز:

نبود مدیریت واحد در بخش صادرات یک آفت است/ از 19صادرکننده برتر فارس تقدیر می‌شود

حمیدیان گفت: نبود مدیریت واحد تصمیم‌گیری در بخش صادرات یک آفت برای این بخش است که توسعه صادرات، نیازمند رفع این مشکل در بدنه مدیریتی کشور است.

به گزارش شیرازه، همزمان با سومین روز از هفته صادرات استان فارس، نشست تخصصی جهاد کشاورزی، صنایع تبدیلی و صادرات با حضور فعالان بخش اقتصادی استان در اتاق بازرگانی شیراز برگزار شد. نائب رئیس اتاق بازرگانی شیراز در این نشست تخصصی گفت: نبود مدیریت واحد تصمیم‌گیری در بخش صادرات یک آفت برای این بخش است که توسعه صادرات، نیازمند رفع این مشکل در بدنه مدیریتی کشور است.

محمدصادق حمیدیان افزود: مکانیزم تصمیم گیری در دولت پیوسته در حال تغییر است به طوری که بخش فرش به عنوان یکی از صنایع تبدیلی وابسته به کشاورزی، از نداشتن مدیریت واحد رنج می برد.

وی بیان کرد: برای رشد و توسعه صادرات در کشور و استان، تعامل بخش تولیدی و دولتی با صادرکنندگان حائز اهمیت است.

حمیدیان اظهار داشت: روز چهارشنبه در آیین ویژه ای از 19 صادرکننده استان فارس به عنوان نمونه استانی، 5 صادرکننده نمونه ملی و 5 صادرکننده شایسته تقدیر تقدیر می شود.

صادرات زنجیره‌ای محصولات کشاورزی را دنبال می‌کنیم

مدیرکل جهاد کشاورزی استان فارس نیز در این نشست گفت: صادرات زنجیره ای محصولات را به عنوان یک استراتژی در بخش صادرات محصولات کشاورزی در استان دنبال می کنیم زیرا معتقدیم از تولیدکننده تا صادرکننده به عنوان یک زنجیره به هم پیوسته است.

محمدمهدی قاسمی با بیان اینکه برای صادرات پایدار نیاز به زنجیره های تولید داریم، اضافه کرد: در کوتاه مدت و به صورت غیررسمی شاهد وجود زنجیره صادرات محصولات کشاورزی در استان در کوتاه مدت در استان بودیم اما این مهم را در دراز مدت و با هدف صادرات پویا و پایدار پیگیری می کنیم.

وی ادامه داد: تاکید دولت نیز بر ایجاد زنجیره های تولید محصولات کشاورزی برای صادرات است و تاکنون در زمینه های مرغ و شتر مرغ در استان زنجیره های تولید تشکیل شده است.

قاسمی عنوان داشت: یکی از فواید زنجیره های تولید نیازسنجی صحیح بازار، استانداردسازی و برندسازی است که امروز بسیاری از محصولات کشاورزی تولیدی استان از جمله گوجه فرنگی و سیب می تواند زمینه لازم را برای ایجاد این زنجیره ها داشته باشد.

او تصریح کرد: بخش کشاورزی استان فارس در تولید محصولات به لحاظ کمی و کیفی در سطح داخلی و بین‌الملل حرف برای گفتن دارد لذا ما در جهاد کشاورزی فارس از فعالان در ایجاد زنجیره های مختلف در محصولات کشاورزی استقبال می کنیم.

قاسمی با بیان اینکه بسیاری از مسایل از جمله سیاست و روابط بین الملل بر صادرات تاثیر دارند، افزود: از ویژگی های دولت برقراری تعامل سازنده با دنیا بود که این تعاملات بین المللی تاثیر موثری بر توسعه و رشد صادرات ما داشته است.

انتهای پیام/

برچسب ها: صادرات ، شیرازه ، فارس ، تولید
نظرات بینندگان