کد خبر: ۱۱۵۹۸۶
تاریخ انتشار: ۰۷:۲۷ - ۲۳ آبان ۱۳۹۶

بازگشت ماهی‌ها به حوض سعدی/ احیای قنات سعدی نیازمند اعتبار

مدیر مجموعه تاریخی فرهنگی آرامگاه سعدی شیراز گفت: برای احیای قنات و حوض ماهی آرامگاه سعدی شیراز که به علت خشک‌سالی‌های اخیر با کم‌آبی روبرو گردیده 600 میلیون تومان هزینه نیاز دارد.
به گزارش شیرازه، امید تجلی مدیر مجموعه تاریخی فرهنگی آرامگاه سعدی شیراز با اشاره به اینکه به دلیل کم‌آبی  و خشک‌سالی‌های چند سال اخیر در استان فارس به‌ویژه شهرستان شیراز سطح آب قنات سعدی شیراز کاهش پیداکرده است، افزود:  با تلاش‌های انجام‌شده از سوی شهرداری با کف شکنی آب و دیگر زیرساخت‌ها، آب مجدد به قنات بازگشته  و هنوز به حد مطلوب نرسیده است.

وی خاطرنشان کرد: مشکل کاهش آب قنات سعدی و احیای حوض ماهی آرامگاه سعدی  نیاز به کارهای کارشناسانه از سوی متولیان و دستگاه‌هایی  اجرایی شامل میراث فرهنگی، جهاد کشاورزی و دیگر سازمان‌ها دارد.

معاون فنی شهرداری منطقه 3 شیراز در ادامه این نشست  تصریح کرد: برای احیای قنات سعدی نیاز به تأمین  هزینه  600 میلیون تومان است که شهرداری در 2 سال گذشته 250 میلیون تومان  به این طرح اختصاص داده است.

مسعود منفرد بیان داشت: تاکنون هزار 500 متر لایروبی شده و همین میزان نیز باید اجرا شود ونیز بعد از تأمین هزینه 2 لیتر بر ثانیه به آب حوض ماهی و باغ دلگشا رسیده و باید  با برنامه‌ریزی این میزان  به 20 لیتر برسد.

وی  اضافه کرد: با احیای حوض ماهی  مجموعه فرهنگی آرامگاه سعدی  و ایجاد فضای سبز شاهد رونق اقتصادی و جذب بیشتر گردشگر  در این مجموعه فرهنگی هستیم.

منبع: فارس

نظرات بینندگان