کد خبر: ۱۱۵۹۸۹
تاریخ انتشار: ۰۸:۰۴ - ۲۳ آبان ۱۳۹۶

اهدای نشان «سفیران کتاب» به سه جوان شیرازی

به مناسبت هفته کتاب در جلسه دیروز شورای شهر شیراز با اهدای نشان «سفیران کتاب» از تعدادی از نخبگان علمی، فرهنگی وهنری تقدیر شد.
به گزارش شیرازه،در جلسه دیروز شورای شهر شیراز منصور اوجی از نویسندگان فرهیخته شیراز  گفت: در حال حاضر فرهیختگان فرهنگی شهرهایی مانند تهران، مشهد، اصفهان و تبریز زمانی که فوت می کنند یک قطعه یا آرامستان ویژه دارند اما در شیراز وقتی یک فرهیخته فرهنگی جان به جان آفرین تقدیم می کنند او را در آن سر شهر در نقطه ای دوردست دفن می کنند.

وی افزود: با توجه به این موضوع جا دارد حداقل یکی از باغهای شهر را برای ایجاد آرامستان ویژه هنرمندان و فرهیختگان شهر در نظر بگیرند.
صفری از اساتید موسیقی شیراز نیز گفت: ما هنرمندان و فرهنگوران برای ویلای شمال و پول کار نمیکنیم و افتخار ما همین است که برای شهر خودمان در تلاش هستیم.

مریدی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس در این جلسه با تقدیر از همکاری شورا و شهرداری شیراز در حوزه فرهنگی گفت: جامعه فرهنگی و ادبی شیراز مصمم است در کنار شورا و شهرداری هم وغم خود را به کار بندد تا هویت فرهنگی شهر به شهر بازگردد.

در این جلسه شورای شهر از سه نفر از سفیران کتاب از جمله محمد کشاورز نخبه فرهنگی و نویسنده معاصر، امیر آزادی نخبه علمی و سعید رضا کیخا نخبه ورزشی با اهدا نشان فرهنگی شیراز تقدیر به عمل آمد.

نظرات بینندگان