کد خبر: ۱۱۵۹۹۰
تاریخ انتشار: ۰۸:۱۰ - ۲۳ آبان ۱۳۹۶

بازی سیاسی اصلاح‌طلبان با زلزله کرمانشاه+عکس

زلزله و سایر حوادث طبیعی، فرصت مناسبی برای پیگیری اغراض جناحی نیست اما اصلاح‌طلبان نشان داده‌اند که حاضرند منافع ملی را به خطر بیندازند تا اغراض جناحی خود را پیگیری کنند حتی اگر زلزله باشد.
به گزارش شیرازه، با گذشت بیش از یک روز از وقوع زلزله تلخ و جانکاه در غرب کشور، برخی چهره‌ها و رسانه‌های اصلاح‌طلب بار دیگر رویکرد غیراخلاقی خود را به منصه ظهور رساندند و نشان دادند از مصیبت‌بارترین وقایع کشور هم برای مقاصد بی‌ارزش جناحی خود بهره‌برداری می‌کنند.

از همان ساعات اولیه انتشار خبر وقوع زلزله در استان‌های غربی کشور، در حالی که همه مردم ایران دلواپس جان و مال هموطنان خود بودند و نیروهای مسلح و دستگاه‌های امدادی با تمام قوا راهی کمک‌رسانی به مناطق زلزله‌زده شدند، برخی رسانه‌های اصلاح‌طلب تمرکز خود را بر تخریب واحدهای مسکن مهر در چند شهر زلزله‌زده قرار دادند تا بدین وسیله دولت احمدی‌نژاد را مقصر نشان دهند.

از بامداد دوشنبه، سایت‌ها و کانال‌های جریان اصلاح‌طلب و حامی دولت، به دفعات تصاویری از تخریب شدن چند ساختمان در شهرهای غربی کشور منتشر کردند و با اعلام اینکه این ساختمان‌ها مربوط به طرح مسکن مهر هستند، تلاش کردند از فاجعه زلزله، ابزاری برای زدن دولت احمدی‌نژاد تهیه کنند.

حتی برخی رسانه‌های منتسب به جریان اصلاح‌طلب، تصویری از کج شدن یک برج در کشور مصر را بازنشر کردند و آن را هم به عنوان تخریب مسکن مهر پس از زلزله به مخاطبان جا زدند.

متاسفانه کار به جایی رسید که اسحاق جهانگیری معاون اول دولت دوازدهم نیز در  اظهارات خود به این موضوع اشاره کرد و  با ابراز تاسف از اینکه بیشتر خانه‌های تخریب شده در زلزله شب گذشته متعلق به ساختمان‌های مسکن مهر بوده است از وزیر راه و شهرسازی خواست تا با دقت این موضوع که چرا خانه‌های نوساز تا این حد آسیب‌پذیر بوده‌اند را بررسی کند.

تمرکز رسانه‌های اصلاح‌طلب و حامی دولت بر تخریب واحدهای مسکن مهر در زلزله یکشنبه‌شب در ادامه خط غیرمنصفانه‌ای است که دولت یازدهم در حمله به طرح مسکن مهر شروع کرد و وزرای دولت هم این طرح را که میلیون‌ها ایرانی را خانه‌دار کرد، مزخرف خواندند.

استفاده صبا آذرپیک روزنامه نگار اصلاح طلب از عکس زلزله در ایتالیا برای حمله به مسوولین

حملات مستمر دولتمردان به مسکن مهر موجب شد تا شهریور سال 1393 رهبر معظم انقلاب در دیدار با اعضای هیئت دولت به این موضوع اشاره کنند و اینگونه تذکر دهند:

اگر احتمالا با اصل طرح مسکن مهر و یا نحوه تزریق اعتبارهای بانکی به آن مخالفتی وجود دارد، اما این را هم بدانیم که اکنون چند میلیون نفر چشم‌انتظار تکمیل مسکن مهر هستند و باید این کار به‌طور جدی پیگیری شود و به اتمام برسد.

متاسفانه دولت یازدهم به این تذکر، بی‌توجهی کرد و صدها هزار واحد مسکن مهر تاکنون نیمه‌تمام مانده است تا صاحبان آنها که چند سال است پول پرداخت کرده‌اند همچنان چشم‌انتظار تکمیل خانه‌هایشان باقی بمانند.

با این حال،  در چهار سال اخیر تعدادی از واحدهای مسکن مهر تکمیل و افتتاح شد که اتفاقا واحدهای مسکن مهر استان کرمانشاه که در زلزله اخیر آسیب دیدند، از جمله واحدهایی بودند که در دولت یازدهم تکمیل و افتتاح شدند. با این حال، رسانه‌های اصلاح‌طلب به این واقعیت اشاره نمی‌کنند و تلاش دارند تخریب این واحدها را تقصیر دولت‌های نهم و دهم بیندازند.

در اینکه چه دولت یا دستگاهی مسئول ایمنی ساختمان‌ها (چه واحدهای مسکن مهر و چه غیرمسکن مهر) است، باید در فرصت مناسب به آن پرداخته شود اما مطمئنا اکنون که هنوز چند ساعتی از زلزله نگذشته و تعدادی از شهروندان زیر آوار هستند و هزاران نفر هم آواره‌ شده‌اند، فرصت و مجال پرداختن به این موضوع نیست.

خبر افتتاح ۵۳۷۱ واحد مسکن مهر در بهمن ۹۴ توسط دولت روحانی در خبرگزاری ایسنا

با این حال، در پاسخ به جوسازی‌های رسانه‌های حامی دولت باید گفت اگر هم واحدهای مسکن مهر دچار نقص فنی و عدم ایمنی بوده‌اند، مسئولان فعلی به سهم خود مقصرند. ضمن آن که اصولا مسائل ایمنی و فنی ساختمان‌ها فقط منحصر به دولت نیست و نظام مهندسی و شهرداری‌ها هم در این زمینه مسئولیت دارند. البته باز هم از این واقعیت می‌گذریم که ساختمان‌های مسکن مهر که در زلزله یکشنبه تخریب شدند، در دولت روحانی تکمیل و افتتاح شده بودند و اگر ایمنی آنها ایراد داشته، همین دولت باید پاسخگوی مردم باشد.

در خاتمه بار دیگر باید گفت که زلزله و سایر حوادث طبیعی، فرصت مناسبی برای پیگیری اغراض جناحی نیست اما اصلاح‌طلبان نشان داده‌اند که حاضرند منافع ملی و امنیت کشور را به خطر بیندازند تا اغراض جناحی خود را پیگیری کنند حتی اگر زلزله باشد.


منبع: مشرق

نظرات بینندگان