کد خبر: ۱۱۶۰۲۱
تاریخ انتشار: ۱۲:۱۹ - ۲۳ آبان ۱۳۹۶
مدیرکل انتقال خون فارس خبر داد؛

اهدای خون بیش از هزار نفر در فارس برای زلزله زدگان/ نیازمند گروه های خونی منفی هستیم

بیش از ۱۵۰۰ واحد خون در استان فارس برای زلزله‌زدگان اهدا شد.
به گزارش شیرازه، محمدحسین کریمی مدیرکل سازمان انتقال خون استان فارس گفت: مراکز انتقال خون سراسر استان فارس همانند دیگر مراکز کشور آماده خدمت‌رسانی به مناطق زلزله‌زده برای خون و فرآورده‌های خونی هستند.

کریمی با اعلام اینکه در ۲۴ ساعات گذشته اهداکنندگان خون برای زلزله‌زدگان در فارس به بیش از ۱۵۰۰ نفر رسیده است، گفت: هم اینک بیشترین نیاز به ترتیب اولویت گروه‌های خونی o. منفی، a. مثبت، b. منفی و همچنین ab منفی گزارش شده است.

وی با بیان اینکه نیاز روزانه فرآورده‌های خونی استان بیش از ۵۰۰ واحد است، گفت: همواره این تاکید وجود دارد افراد دارای گروه‌های خونی منفی به ویژه –O برای اهدای خون در جهت کمک به مردم آستین‌ها را بالا بزنند.

کریمی با اشاره به اینکه دیروز بیشترین اهداکنندگان خون در شهرستان شیراز با اهدا ۱۲۰۰ واحد خون صورت گرفت و مابقی از دیگر شهرستان‌های استان تامین شد، ادامه داد: به دلیل حجم تعداد مراجعه‌کنندگان ۳۵۰ نفر نام‌نویسی صورت گرفته تا در اولین فرصت بتوانند با تماس به آن‌ها به مراکز اهدا خون مراجعه کنند.

مدیرکل انتقال خون فارس با تاکید براینکه تمامی فرآورده‌های خونی استان از طریق اهداکنندگان تامین می‌شود، بیان کرد: استان فارس بعد از تهران بیشترین آمار اهدا خون را دارد.



نظرات بینندگان