کد خبر: ۱۱۶۰۳۱
تاریخ انتشار: ۲۳:۳۹ - ۲۳ آبان ۱۳۹۶

احداث راه‌آهن شیراز ـ گل‌گهر در کدام مرحله قرار دارد؛مقدماتی یا پیشرفت 20 و یا 50 درصدی؟!

برخی کارشناسان بر این باورند که برای احداث و تکمیل پروژه‌های ریلی و زیرساختی نمی‌توان به بودجه های دولتی اکتفا کرد.
احداث راه‌آهن شیراز ـ گل‌گهر در کدام مرحله قرار دارد؟مقدماتی یا پیشرفت 20 و یا 50 درصدی؟!
به گزارش شیرازه، اسماعیل تبادار استاندار فارس گفته است برای اتصال راه آهن شیراز به بوشهر مقدماتی فراهم شده که در آینده نزدیک شاهد آغاز عملیات اجرایی آن خواهیم بود. او بیان داشته که علاوه بر راه آهن شیراز- بوشهر، احداث خطوط ریلی شیراز- گلگهرکرمان و همچنین اقلید - یزد نیز از دیگر اولویت های شبکه راه آهن فارس است.

محور شیراز -بوشهر به طول 439 کیلومتر و اهرم- عسلویه به طول 205 کیلومتر به صورت یک خطه با سرعت 160 کیلومتر بر ساعت برای قطارهای مسافری و 120 کیلومتر بر ساعت برای قطارهای باری طراحی شده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی  وقت  نیز در ابتدای خرداد ماه امسال میزان پیشرفت فیزیکی این خط ریلی را 50 درصد اعلام کرد و گفت: از کل 644 کیلومتر این پروژه زیرسازی قطعات یک به طول 47 کیلومتر با پیشرفت 30 درصدی، قطعه 2 به طول 53 کیلومتر با پیشرفت فیزیکی 52 درصدی، قطعه 11 به طول 37 کیلومتر با پیشرفت فیزیکی 73 درصدی و قطعه 12 به طول 60 کیلومتر و پیشرفت فیزیکی 48 درصدی در حال انجام است.
 گفتنی است این آمار در حالی است که مدیرکل راه‌آهن فارس در اواخر مرداد ماه 96 در یک نشست خبری گفته بود راه‌آهن شیراز ـ گل‌گهر ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
برخی کارشناسان نیز بر این باورند که برای احداث و تکمیل پروژه‌های ریلی و زیرساختی نمی‌توان به بودجه  های دولتی اکتفا کرد.
نظرات بینندگان