کد خبر: ۱۱۶۰۳۳
تاریخ انتشار: ۰۰:۲۱ - ۲۴ آبان ۱۳۹۶

ارسال کمک بازاریان شیراز به مناطق زلزله‌زده کشور

مسئول شورای بازار شیراز می‌گوید: کمک بازاریان شیراز اعم از وجوه نقدی و غیرنقدی تا چهارشنبه جمع‌آوری می‌شود و در روز پنجشنبه به مناطق زلزله‌زده ارسال خواهد شد‌.
به گزارش شیرازه؛ از تاریخ مشروطه تاکنون بازاریان یکی از تاثیرگذارترین قشرهای جامعه محسوب می‌شوند. به گونه‌ای که در بسیاری از جنبش‌های اجتماعی ایران نقش اول را بازی کرده و در تحولات اجتماعی_سیاسی تاثیرگذاری فراوانی داشته‌ است. هر چند در دهه‌های اخیر با پیچیده‌تر شدن جوامع، نقش بازاریان کاسته شده اما همچنان بعنوان یکی از قشرهای جامعه در تحولات اجتماعی، فرهنگی و سیاسی عقب نمانده و پرچم‌دار برخی تحولات جامعه محسوب می‌شوند‌.

در روزهای گذشته با وقوع زلزله در مناطق شمال غربی کشور، نهادهای مختلف مردمی و حاکمیتی به یاری مردم شتافتند. اما بدلیل گستردگی ابعاد فاجعه قشرهای مختلف جامعه نسبت به هموطنان خود بی‌تفاوت نبوده و سعی بر امداد‌رسانی داشتند. بازاریان شیراز این بار هم از قافله مهرورزی عقب نمانده و جهت یاری به هم نوعان خود آستین‌ها را بالا زده‌اند. مسئول شورای بازار شیراز از جزئیات این برنامه می‌گوید.

علی اصغر شیرازی، مسئول شورای بازار شیراز در گفتگو با شیرازه، می‌گوید: از قدیم الایام، بازار دارای حرمت خاصی بوده و بازاریان در کنار سایر اقشار جامعه در برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی پیشقدم‌ بودند. مثلا بازاریان هر ساله ایام محرم برنامه‌های پرشکوهی برگزار می‌کنند و در دهه اول محرم تا ظهر همه مغازه‌ها تعطیل است و به عزاداری برای سید و سالار شهیدان می‌پردازند. روضه‌های مسجد وکیل در دهه محرم قریب به 150 سال قدمت دارد. همچنین امسال در روز اربعین در موکب احمد بن موسی (ع) که متعلق به بازاریان است در طول سه ساعت 10 هزار شربت توزیع شد.

مسئول هیئت احمد بن موسی ادامه می‌دهد: در روز گذشته طبق مشورتی که در شورای بازارهای شیراز از جمله بازارهای وکیل، اردو، روح الله و سرای مشیر انجام شد تصمیم بر این قرار گرفت که؛ با همکاری معتمدین بازار هر آنچه در توان اهالی و کسبه بازار است از وجوهات نقدی تا غیرنقدی برای کمک به مردم مناطق زلزله دیده جمع‌آوری و از طریق هئیت بازار جهت همدردی با هموطنان‌ حادثه دیده‌مان رسال شود.

شیرازی می‌افزاید: ما در این کار بر خدا توکل کردیم و امیدوارم بتوانیم در راستای خدمت به خلق‌ الله گام برداریم. هر یک از اهالی بازار تمایل به انجام امور خیر داشته باشند می‌توانند تا، چهارشنبه 24 آبان‌ماه برای شرکت در این امر به مسجد وکیل یا شورای بازار شیراز مراجعه و کمک‌های خود را که شامل وجوه نقدی، مواد غذایی و پوشاک است را عرضه کنند تا پنج‌شنبه برای مناطق زلزله‌زده ارسال شود.

علی اصغر شیرازی در پایان می‌گوید: در واقع این حادثه یک امتحان برای همه ما ایرانیان است و ان‌شاء الله در این آزمون الهی با ایفای نقش خیرخواهانه خود سربلند شویم. امیدواریم حوادث غیرمترقبه در هیچ شهری و برای هیچ یک از مسلمانان رخ ندهد و برای مصدومان این حادثه طلب عافیت و برای بازماندگان آرزوی سلامتی، صبر و سعادت داریم.

نظرات بینندگان