کد خبر: ۱۱۶۰۴۶
تاریخ انتشار: ۰۸:۴۹ - ۲۴ آبان ۱۳۹۶

برگزاری همایش چيستي و چگونگي تحول در علوم انساني در شیراز

همایش علمی "چیستی و چگونگی تحول در علوم انسانی از دیدگاه آیت‌الله خامنه‌ای" از امروز چهارشنبه 24 آبان در شیراز آغاز به‌کار می‌کند.
به گزارش شیرازه، دبیر علمی همایش چیستی و چگونگی تحول در علوم انسانی از دیدگاه آیت‌الله خامنه‌ای، در خصوص این همایش گفت: این رویداد علمی با ارائه آثار 11 محققان و اساتید و فعالان دانشگاهی از سراسر ایران همراه است.

سعید زاهدزاهدانی هدف از برگزاری این همایش را کمک به بومی شدن علوم انسانی دانست و گفت: علوم انسانی که برای اداره کشور استفاده می‌شود، حاصل تولیدات علمی غرب و با مبانی اسلام بیگانه است.

وی با بیان اینکه پیاده‌سازی و استقرار علوم انسانی مد نظر و تولید غرب نمي‌تواند پاسخگوی نیاز نظام اسلامی نیست، گفت: این همایش محلی است برای عرضه‌ی تولیدات علمی در حوزه‌ی علوم انسانی و نگاه علمی به دلایل لزوم تحول در علوم انسانی خواهد بود.

دبیر اجرايي همايش چيستي و چگونگي تحول در  علوم انساني از ديدگاه آیت‌الله العظمی خامنه‌ای نیز ايجاد پايگاه اسناد تحول در علوم انساني و تبديل شيراز به قطب تحول در علوم انساني را از اصلي‌ترين اهداف برگزاري اين همايش دانست.

محسن جاجرمي‌زاده با بيان اينكه دستاوردهاي اين همایش و رویدادهای پیرامونی‌ آن نظیر نمايشگاه به عنوان مخزن اسنادي در دانشگاه شيراز مي‌ماند، گفت: تعامل و تبادل نظر انديشمندان و صاحب نظران در حوزه تحول در علوم انساني در قالب ارائه مقالات برتر، ایجاد كرسي‌هاي نظريه پردازي و برپایی 20 كارگاه هم‌انديشي و ميزگرد دنبال می‌شود.

این استاد دانشگاه ابراز امیدواری کرد که برگزاری این همایش منجر به تبیین نقشه‌‌‌ی راهی در حوزه‌ی علوم انسانی شود، گفت: موضوع علوم انسانی و علوم انسانی اسلامی از ابتدای انقلاب تاکنون همواره از دغدغه‌های مهم و در دستورکار نهادهای علمی و تحقیقاتی کشور بوده است.

  این همایش به مدت 2 روز در دانشگاه شیراز برگزار می‌شود.

نظرات بینندگان