کد خبر: ۱۱۶۰۵۷
تاریخ انتشار: ۰۹:۳۶ - ۲۴ آبان ۱۳۹۶

سودجویی به بهانه کمک به زلزله زدگان / متکدیان قبض به دست درشیراز

این روزها شمار زیادی از افرادی که قبض به دست به مردم و خانه های آنان در شیراز مراجعه می کنند دیده می شوند، متکدیانی که مدعی کمک به زلزله زدگان هستنند و می گویند مجوزهای قانونی دارند.
به گزارش شیرازه، این روزها شمار زیادی از افرادی که قبض به دست به مردم و خانه های آنان در شیراز مراجعه می کنند دیده می شوند،متکدیانی که مدعی کمک به زلزله زدگان هستنند و می گویند مجوزهای قانونی از بهزیستی یا سایر ارگان های امدادی هم دارند ادعایی که مدیر کل بهزیستی استان فارس آن را رد کرد.
دکتر مرتضی موسوی مدیرکل بهزیستی فارس  ضمن برائت جویی از این متکدیان قبض به دست بر لزوم هوشیاری مردم تاکید کرد و گفت:‌بهزیستی مجوزی برای جمع آوری کمک های مردمی به موسسات و خیریه ها نداده است.
وی بیان کرد:‌حرکت افرادی که قبض به دست به در خانه های مردم می آیند و ادعای کمک به زلزله زدگان دارند پسندیده نیست و شایسته مردم شریف مناطق زلزله زده نیز نیست.
مدیرکل بهزیستی استان فارس اضافه کرد: بهزیستی هیچگاه این روش جلب مشارکت راتایید نکرده و قطعا مجوزی هم برای این کار صادرنکرده است همه کمک های مردمی به بهزیستی از طریق مراجعه مردم به بهزیستی یا پایگاه هایی که بهزیستی رسما دایر می کند انجام می شود و ما هیچ کمک بدون اصالتی را نمی پذیریم.
موسوی با بیان اینکه بهزیستی فارس در زمینه کمک به هموطنان آسیب دیده در زمین لرزه مناطق غربی کشور مشارکت فعال داشته است گفت: شب گذشته سه کامیون هر کدام به ظرفیت 10 تن کالاهای مورد نیاز منظقه زلزله زده از شیراز به سازمان بهزیستی کرمانشاه ارسال شد که اداره بهزیستی شیراز و موسسات خیریه تحت نظارت بهزیستی این اقلام را تامین و ارسال کرده اند.
موسوی با بیان اینکه متاسفانه برخی افراد گدایی را به عنوان شغلی برای خود پذیرفته‌اند گفت : آنها به صورت حرفه‌ ای این فعالیت را دنبال می‌کنند، گدایان حرفه ‌ای به روش‌های ارتباط گیری با مخاطب می پردازند که یکی از این روش ها مستندسازی و ارائه قبض است.
مدیر کل بهزیستی استان فارس با ستودن فرهنگ مشارکت مردم در کمک به آسیب دیدگان از زمین لرزه در مناطق غربی کشور گفت : مردم باید در مقابل گدایان حرفه ای هوشیار باشند ، هر کسی ادعا کرد که نماینده بهزیستی یا دیگر سازمان های امدادی است لزوما در گفته خود صادق نیست، با توجه به تغییر بافت‌های شهری و تحولات اجتماعی از جمله به وجود آمدن طبقات اقتصادی مختلف رواج یافتن گدایی مدرن و اینچنینی نیز دور از ذهن نیست.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان