کد خبر: ۱۱۶۰۶۰
تاریخ انتشار: ۰۹:۴۳ - ۲۴ آبان ۱۳۹۶
مدیرعامل جمعیت هلال احمر فارس در گفتگو با شیرازه:

ارسال بیش از 41 تن اقلام مختلف به مناطق زلزله‌زده/ مردم از حضور و ارسال کمک‌ها به صورت انفرادی خودداری کنند

جعفری گفت: توزیع کمک‌ها و حضور مردم برای امدادرسانی به صورت خودجوش موجب سردرگمی نیروهای امدادی می‌شود و باید با هماهنگی جمعیت هلال‌احمر انجام شود.
ارسال بیش از 41 تن اقلام مختلف به مناطق زلزله‌زده/ مردم از حضور و ارسال کمک‌ها به صورت انفرادی خودداری کنند
به گزارش شیرازه، مدیرعامل جمعیت هلال احمر فارس در گفتگو با خبرنگار شیرازه از ارسال بیش از 41 تن اقلام مختلف به مناطق زلزله‌زده کرمانشاه خبر داد و گفت: بنا بر اعلام نیاز سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر تا کنون 5050 تخته موکت، 2200 تخته پتو، 980 عدد ولور، 400عدد ست ظروف، 3000 کیلو خرما و یک کامیون آب معدنی از موجودی انبار جمعیت هلال‌احمر فارس به منطقه حادثه‌دیده کرمانشاه ارسال شده است.

فیض‌اله جعفری اظهار کرد: آمار اقلام موجود در انبارهای جمعیت هلال احمر استان‌ها به صورت آنلاین در سازمان امداد و نجات کشور رصد می‌شود و شارژ مجدد انجام خواهد شد و اقلام ارسالی به مناطق حادثه‌دیده جایگزین می‌گردد.

او ضمن اشاره به اعلام آمادگی و اشتیاق داوطلبان جمعیت هلال‌احمر و مردم برای حضور و کمک به مردم آسیب‌دیده گفت: بلافاصله پس از حادثه به نیروهای داوطلب و امدادی جمعیت هلال احمر فراخوان آماده باش اعلام شد اما چون از استان‌های معین کرمانشاه نیرو اعزام شده بود تاکنون به استان فارس برای اعزام نیرو اعلام نیاز نشده است.

جعفری شور و اشتیاق و تعلق خاطر شهروندان شیرازی در کمک به هموطنان خود را تحسین‌برانگیز دانست و ضمن قدردانی از آنان گفت: 97 ایستگاه جمعیت هلال احمر در شیراز آماده دریافت کمک‌های مردمی است و شهروندان از اعطای وسایل دست‌دوم و کهنه پرهیز کنند چراکه توزیع آن بین آسیب‌دیدگان از نظر قانونی و اخلاقی صحیح نیست و حادثه‌دیدگان باید تکریم شوند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر فارس با اشاره به شروع فصل سرما پتو را ضروری‌‌ترین نیاز زلزله‎‌زدگان عنوان و اظهار کرد: کمک‌های نقدی مردم نسبت به کمک‌های غیرنقدی ارجحیت دارد چراکه درخصوص هزینه‌کرد آن با توجه به نیازها بهتر می‌توان تصمیم گرفت. همچنین مردم فارس فیش واریزی را به ایستگاه‌های جمعیت هلال‌احمر تحویل دهند تا بتوانیم آمار میزان کمک‌های نقدی مردم فارس را داشته باشیم.

جعفری با بیان اینکه جمعیت هلال احمر متولی توزیع اقلام و اسکان حادثه‌دیدگان است، از مردم خواستار آن شد که از ارسال کمک‌ها به صورت انفرادی و گروهی خودداری کنند و افزود: توزیع کمک‌ها و حضور مردم برای امدادرسانی به صورت خودجوش موجب بی‌برنامگی و سردرگمی نیروهای امدادی می‌شود بنابراین اگر هر شرکت، گروه و مراکز دیگری کمک‌های مردمی را جمع‌آوری می‌کنند ما با نام آن‎‌ها اقلام را به مناطق زلزله‌زده ارسال می‌کنیم.

مردم نوع‌دوست ایران اسلامی از راه‌های زیر می‌توانند به یاری هموطنان زلزله‌زده در استان‌های غربی کشور بشتابند؛ شماره حساب 99999 به نام هلال احمر نزد بانک‌های ملی، ملت، صادرات، رفاه،‌ مسکن،‌ دی، تجارت،‌ سپه،پارسیان، شهر،‌ آینده و رسالت. یا از طریق کد #112*3*741* برای پرداخت آسان موبایلی. همچنین شماره کارت 6104337770064606 برای دریافت و ارسال کمک های نقدی به زلزله‌زدگان اعلام می گردد.

انتهای پیام/
نظرات بینندگان