کد خبر: ۱۱۶۰۷۳
تاریخ انتشار: ۱۱:۱۶ - ۲۴ آبان ۱۳۹۶

آمانو: با برجام، آژانس فعالیت‌های بازرسی قوی‌تری در ایران دارد

مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در سخنانی گفت در پی انعقاد توافق هسته‌ای ایران، این سازمان فعالیت‌های بازرسی قوی‌تری در این کشور دارد.
به گزارش شیرازه،به نقل از پایگاه اینترنتی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، یوکیا آمانو، مدیر کل این سازمان گفت هم‌اکنون قدرت بازرسی آژانس در ایران بیشتر شده است.

او در سخنرانی خود در دانشگاه هاروارد درباره برنامه جامع اقدام مشترک ضمن اشاره به افزایش قدرت بازرسی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در ایران گفت: اطلاع آژانس درباره برنامه هسته‌ای ایران بیشتر شده است.

مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در ادامه تاکید کرد: در نتیجه توافقنامه بین‌المللی با ایران، آژانس بین‌المللی انرژی اتمی فعالیت‌های بازرسی قوی‌تری در ایران دارد و درباره برنامه هسته‌ای ایران اطلاع بیشتری دارد.

آمانو در سخنرانی خود درباره نقش آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در ایران و اینکه چرا برجام دستاوردی واضح برای راستی‌آزمایی است، گفت سازمان تحت ریاست او هم اکنون قدرت بازرسی بیشتری روی برنامه هسته‌ای ایران دارد در حالی که این برنامه در پی توافقنامه هسته‌ای ایران در سال ۲۰۱۵ کوچک‌تر شده است. بر اساس برجام، ایران فعالیت‌های هسته‌ای‌اش را کاهش داده و دسترسی بیشتر برای بازرسان را پذیرفته است.

او پیشتر نیز در مصاحبه با شبکه «سی‌بی‌اس» گفت بر اساس برجام، ایران تحت سخت‌ترین نظام بازرسی در جهان قرار دارد. او افزود: فعالیت‌های هسته‌ای ایران پس از برجام به شدت کاهش داشته پس ما نظام راستی‌آزمایی قدرتمندتری برای نظارت داریم.

نظرات بینندگان