کد خبر: ۱۱۶۱۳۴
تاریخ انتشار: ۱۹:۲۳ - ۲۵ آبان ۱۳۹۶
با ابلاغ مصوبه جدید مجلس انجام می‌شود؛

مشکل انشعابات حاشیه‌نشینان حل می‌شود

شهرک گویم از توابع شیراز هنوز مشکل گازرسانی و انشعاب گاز دارد که مشکلات این منطقه براساس مصوبه جدید مجلس حل خواهد شد.

به گزارش شیرازه، امیدوار، معاون فنی و عمرانی فرمانداری شیراز اعلام کرد: بر اساس قانون مصوب مورخ دهم خرداد 96 مجلس شورای اسلامی که مربوط به مناطق حاشیه ای است دستگاه های مسئول موضوع این قانون می توانند نسبت به برقراری انشعاب های غیر دائم خدمات عمومی، موضوع این قانون مطابق با تعرفه مربوط تا تعیین تکلیف قانونی از سوی مراجع ذی صلاح اقدام کنند.

فرهاد امیدوار گفت: ‌حاشیه نشین ها بر اساس قانون جدید مصوب مجلس شورای اسلامی صاحب امتیاز موقت آب، برق و گاز می شوند.
وی ادامه داد: ‌با ابلاغ این مصوبه مشکلات تمام مناطق حاشیه ای شیراز و شهرک گویم و قلعه دودمان در زمینه بهره مندی از انشعاب آب برق و گاز حل خواهد شد.
امیدوار اضافه کرد: هنوز آیین نامه مذکور ابلاغ نشده ولی بزودی این کار انجام می شود و تاکنون نیز برخی دستگاه های مربوط اقدامات خود را شروع کرده اند.
گویم شهرکی است که در غرب شیراز واقع شده و قلعه دودمان در جنوب این کلانشهر است.
معاون فنی و عمرانی فرمانداری شیراز گفت: براساس قانون مصوب مجلس شورای اسلامی در صورت عدم جلوگیری از ساخت و سازهای غیر مجاز و یا عدم تعیین تکلیف قانونی مستحدثات غیر مجاز طی سه سال از تاریخ ابلاغ این قانون حسب مورد با دستگاه مسئول در امر ساخت و سازهای غیر مجاز مطابق با ماده 3 قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ ها مصوب 31 خرداد 74 و اصلاحات بعدی آن رفتار می شود.
وی بیان کرد: در تبصره 2 این ماده تصریح شده تامین موقت خدمات موضوع این ماده با اخذ بهای حق انشعاب و اخذ تعهد رسمی که این امر حقی برای مشترکان ایجاد نمی کند صورت خواهد پذیرفت.
امیدوار اظهار امیدواری کرد که با اجرای این قانون از یک سو حساسیت دستگاه های متولی کنترل ساخت و ساز و تغییر کاربری برای جلوگیری از تخلف افزایش یابد و از سوی دیگر مشکلات مردم حاشیه نشین در الحاق به طرح های هادی روستایی یا قرار گرفتن در محدوده خدماتی شهرها تسهیل شود و ازخدمات آب و برق و گاز بهره مند شوند.

انتهای پیام/


نظرات بینندگان