کد خبر: ۱۱۶۱۳۵
تاریخ انتشار: ۱۹:۲۹ - ۲۵ آبان ۱۳۹۶

آماده باش دانشگاه‌های قطب جنوب کشور برای امدادرسانی به زلزله‌زدگان

در دومین نشست اضطراری کارگروه سلامت فارس آماده باش دانشگاه های قطب جنوب کشور برای امدادرسانی به زلزله زدگان مورد تاکید قرار گرفت.

به گزارش شیرازه، ساعت 6 بامداد امروز، بیست و پنجم آبان، دکتر علی بهادر، سرپرست دانشگاه علوم پزشكي شيراز و اعضای کارگروه سلامت در حوادث غیرمترقبه دانشگاه گرد هم آمده و بار دیگر، ضمن بررسی اقدامات انجام شده تاکنون برای کمک به زلزله زدگان استان کرمانشاه، بر توسعه خدمات، تاکید شد.

دکتر "محمودرضا پیروی" مدیر ستاد حوادث غیرمترقبه دانشگاه علوم پزشکی شیراز، در این خصوص، گفت: در ابتدای این نشست، گزارشی از وضعیت امدادرسانی به مناطق زلزله زده ارائه و با نظر سرپرست دانشگاه مقرر شد که تمامی دانشگاه ها و دانشکده های علوم پزشکی قطب جنوب کشور، به حالت آماده باش درآیند.

او با بیان اینکه بر این اساس، تیم های اضطراری برای اعزام آماده هستند، افزود: همچنین مقرر شد يكى از مديران ارشد دانشگاه علوم پزشکی شیراز برای ارزیابی اولیه و آماده کردن مقدمات حضور تیم های بهداشتی درمانی به کرمانشاه اعزام شوند.

دکتر پیروی یادآور شد: بر اساس دستورالعمل EOC وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی، مقرر شده هر هفته یکی از دانشگاه های کشور، نقش دانشگاه معین خدمات رسانی به دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه را داشته باشد که بر همین اساس، دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز در حالت آماده باش است.

نظرات بینندگان