کد خبر: ۱۱۶۱۴۶
تاریخ انتشار: ۱۶:۲۷ - ۲۶ آبان ۱۳۹۶
در نماز جمعه شهرستان های فارس مطرح شد؛

دولت باید قدر همدلی ملت ایران که سرمایه بزرگی است را بداند/تاروحیه بسیجی هست؛ دشمن هیچ غلطی نمی تواند بکند

ائمه جمعه شهرستان های فارس با اشاره به حادثه ناگوار کرمانشاه، ضمن همدردی با زلزله زدگان، همدلی مردم را سرمایه بزرگی دانستند و از دولتمردان خواستند قدر این سرمایه را بدانند.

به گزارش شیرازه، ائمه جمعه شهرستان های فارس با اشاره به حادثه ناگوار کرمانشاه، ضمن همدردی با زلزله زدگان، همدلی مردم را سرمایه بزرگی دانستند و از دولتمردان خواستند قدر این سرمایه را بدانند.


دولت باید قدر همدلی ملت ایران که سرمایه بزرگی است را بداند

حجت الاسلام و المسلمین محمدهادی ربانی شیرازی امام جمعه زرقان در خطبه نماز جمعه امروز ضمن تسلیت به مناسبت رحلت جان‌سوز نبی مکرم اسلام حضرت محمد(ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع) و امام رضا(ع)، اظهار کرد:تواضع و فروتنی بارزترین صفت رسول خدا(ص) است.

وی با اشاره به فرمایشات پیامبر اکرم(ص)، گفت: در جامعه نباید منییت و خودپسندی باشد و این باعث اختلافات در جامعه می شود،تواضع و فروتنی یک موهبت الهی است و معنای بندگی و عبودیت در همین تواضع و فروتنی خلاصه می شود.

حجت الاسلام و المسلمین محمدهادی ربانی شیرازی در خطبه دوم نماز که آقایان اکبری و رضایی نمایندگان مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی هم حضور داشتند با اشاره به طرح شهرستان شدن زرقان گفت : مرودشت یکی از دهستان های این منطقه بوده که به شهرستان تبدیل شده ولی زرقان همچنان به صورت بخش واقع است و از دو نماینده مجلس و مسؤولان تقاضا دارم تا مشکلات این بخش برای شهرستان شدن را برطرف نمایند.

خطیب نماز جمعه زرقان با اشاره به حادثه دل‌خراش وقوع زلزله در استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: حادثه دل‌خراش زلزله و جان باختن جمعی از هم‌وطنان عزیزمان و آسیب دیدن جمع زیادی در غرب کشور موجب تألم و تأثر عمیق مردم کشورمان شد که جای دارد ضمن ابراز همدردی با مردم شریف مناطق زلزله‌زده از همه مردمی که به یاری آسیب دیدگان شتافتند قدردانی و تشکر کنیم.

امام جمعه زرقان گفت : آنچه که در این بین مهم بود به میدان آمدن مردم است که به طور خودجوش همه کمک‌های نقدی و غیرنقدی را به دست زلزله زدگان رساندند و تلاش مردم برای کمک به زلزله‌زدگان کم‌نظیر است.

وی  افزود :دولت باید قدر چنین مردمی را بدانند زیرا با این وضعیت اقتصادی که در جامعه  حاکم است مردم سراسر ایران بار دیگر با همدلی که به طور خودجوش همه کمک‌های نقدی و غیرنقدی را به دست زلزله زدگان رساندند،نشان دادند که همه ی ملت ایران یک پیکر هستند و این همدلی است که کشور را از بسیاری از بحران ها عبور میدهد.

سران خبیث آل سعود دست به اقدامی نابخردانه وضد بشری زدند

حجه الاسلام درویشی امام جمعه بیضا درخطبه اول با اشاره به اهمیت رعایت تقوا ی الهی گفت: عقوبت،نتیجه وعاقب اعمال انسان دست خود انسان است،اگردر انجام اعمال خود رضایت خداوند را درنظر بگیریم نتیجه آن رستگاری است واگر برعکس درانجام اعمال توجه به دستورات الهی نداشته باشیم نتیجه آن هلاکت ونابودی است، بنابراین عدم نزول رحمت وبرکات الهی و وقوع حوادث وبلایا نتیجه اعمال ما ومشخصاً دورشدن از انجام دستورات الهی وذات باری تعالی است.

امام جمعه بیضا در خطبه  دوم با اشاره به 28 صفر سالروزشهادت جانگداز پیامبر مهر رحمت حضرت محمد مصطفی«ص» وکریم اهل بیت حضرت امام حسن مجتبی وامام رئوف مهرمانی حضرت رضا«ع»را تسلیت وتعزیت عرض نمود وگفت: اگر که می خواهیم به شخصیت واقعی پیامبرگرای اسلام پی ببریم با ید با قرآن کریم مانوس شویم چراکه در یکصد ودوازده سوره قرآن مجید به فضائل،صفات،رحمت وشخصیت والای ایشان اشاره شده است.

وی با اشاره به اقدام ضد بشری سران خبیث آل سعود گفت: این اقدام نابخردانه وعجول آنها توطئه ای دیگر علیه جهان اسلام است که سران خائن آل سعود با همدستی امریکا ورژیم غاصب وصهیونیستی اسرائیل طراحی شده است که نتیجه انسجام ومحبوبیت حزب الله لبنان دربین سایرگروه های لبنانی وهمچنین پیروزی جبهه مقاومت در سوریه وعراق است.

حجه الاسلام درویشی با اشاره به وقوع زلزله مهیب دراستان های غربی کشورمان به ویژه استان کرمانشاه گفت: همانگونه که مقام معظم رهبری هم تاکید فرمودند: همه ما وظیفه داریم که به منظور رفع مسائل ومشکلات زلزله زدگان تلاش کنیم وبا توجه به وضعیت موجود باید با شناسایی نیازهای اساسی وضروری مردم به رفع نیازهای آنان پرداخت وانصافاً با جان ودل به یاری وکمک هم وطنان خود بشتابیم.

حجه الاسلام درویشی به سالروز آزادی سوسنگرد اشاره کرد وگفت: متاسفانه در طول دوران دفاع مقدس شاهد خیانت وهمکاری دشمنان وفریب خوردگان داخلی به ویژه بنی صدر خائن با ارتش متجاوز عراق بودیم که به واسطه همین خیانت ها شهر مقاوم سوسنگرد سه بار دست به دست شد تا اینکه به لطف ومددالهی وازخودگذشتگی رزمندگان دلیر اسلام این شهر برای همیشه ازدست نیروهای متجاوز عراق آزادشد.

امام جمعه بیضا با اشاره به هفته وقف گفت: بزرگ پیامبر جهان اسلام حضرت محمد مصطفی«ص» وبعداز ایشان حضرت علی «ع» وامامان معصوم از جمله بنیانگذاران ومتولیان سنت حسنه وقف بوده اند خوشبختانه این سنت حسنه در کشورما هم به خوبی وشایستگی ترویج شده است

 وی سپس افزود وقف رگ های حیاتی جامعه ودرهمه حال وزمان به همراه ما است که باید به آن توجه کنیم.امام جمعه بیضا به هفته کتاب وکتابخوانی هم اشاره کرد وگفت: مطالعه وکتاب خوانی غذای روح انسان است،کتاب راهنماوهدایتگرانسان است لذا همه ما باید به کتاب وکتاب خوانی توجه کنیم.

تاروحیه بسیجی هست؛ دشمن هیچ غلطی نمی تواند بکند

حجت الاسلام موسوی انور امام جمعه شهرستان سپیدان درخطبه های نماز جمعه این هفته مصادف با 28صفر رحلت پیامبراکرم (ص)درجمع مردم مومن وخداجوی شهرستان سپیدان اظهار داشت: نگرانی پیامبر درآخرین دقایق زندگی بابرکتشان جامعه بشریت وآسیبهایی بود که بعدازرحلتشان متوجه آنها خواهدشدواین نگرانی را مختص زمان خود نمی دانست وبرای بعدازخودیکی ازنگرانی و دغدغه  ها؛ زندگی هاآمیختخ با هوی وهوس است که تمام فعالیت بشر وجامعه راساقط می کند واین چنین جامعه هایی به سعادت نخواهند رسید .

   حجت الاسلام موسوی انوردر خصوص امامت امام حسن مجتبی (ع) افزود: اهل بیت هرکدام در مقطع زمانی وظیفه ورسالتی داشته اند که آنها ارا انجام داده اند وشبهاتی چه در زمان آنها وچه بعد در مورد امامت انها درجریان بوده وهست وبسیارزیبا پیامبر مکرم اسلام(ص) به این شبهات پاسخ داده اند که فرموده اند: حسن وحسین هردوامام هستند وهردو بالی هستند برای رسیدن به خدا.امام یعنی حجت خدابودن وحجت الهی قیام کنند وقیام نکنند شرایط رادر نظر گرفته اند ومتاسفانه انسانهایی کوته فکر در این خصوص مباحثی را عنوان می کنند .

  امام جمعه شهرستان سپیدان گفت : براستی زیارت امام رضا (ع) مصداق حج فقراست وباید برکت وجود امام وچتر حمایت امام را دززندگی های خود احساس کنیم وبا برنامه ریزی هایی مدون باید زیارت رادربرنامه های خود وخانواده قرار دهیم وزیارت این امام معصوم را حذف نکنیم واین بارتربیتی فراوانی دارد وپیوند بین امام وتربیت فرزندانمان برقرار کنیم وچتر محبت امام رضا (ع) رادرزندگی هایمان ببینیم وازآن بهره مند شویم .

خطیب نماز جمعه سپیدان درادامه خطبه های این هفته در مورد بسیج گفت : بسیجیان لشکر مخلص خداهستند وبرایشان زمان ومکان ومسئول وغیر مسئول فرقی ندارد هرجاروحیه بسیجی بودکشورپیشرفت کرد وهرگاه نبود دچارضررشدیم غالب مردم ما از پیر وجوانان ،زن و مرد ؛ مسئول وغیر مسئول روحیه بسیجی دارند واگرملت ودولت روحیه بسیجی داشته باند کشور هیچوقت شکست نمی خورد وکشور آسیب نمی بیند وپیشرفت خواهد کرد تااین روحیه بسیجی بین ملت ودولت ما وجود دارد دشمن هیچ غلطی نمی تواند بکند .

حجت الاسلام موسوی انوردرمورد زلزله غرب کشورگفت : مردم غرب کشور برای دفاع از ملت وکشور در دوران مقدس زحمات زیادی کشیده اند واینها ملتی غیور وشجاع هستند وبرای این انقلاب ونظام وپیوند ملت ایران؛ تلاشهایی بی شمار انجام داده اند آنها درتمامی برهه ها در کنامابوده اند وماباید اکنون باتمام توان درکنارآنها باشیم مردم ومسئولین خوب به میدان آمدند وبا همیاری وهمکاری هم بین دولت وملت بتوان به مشکلات آنها رسیدگی کرد .

امام جمعه درادامه ضمن تشکر از همت مردم شهرستان سپیدان در برپایی موکب سپیدانی ها درکربلاگفت : درود خدابرهمت شما مردان وزنان سپیدانی که بار دیگر فعل خواستن راسردادید وثابت کردید که برای اهل بیت خصوصا امام حسین (ع)  مایه می گذارید واین بار با برپایی موکبی به این وسعت برای سال نخست در کربلا ثابت کردید عاشقان ومحبان سید وسالار شهیدان هستید واین خیمه به نام سپیدان وبرای زائران امام حسین(ع) برایتان ثبت شد.

 امام جمعه شهرستان پیرامون توطئه جدید عربی غربی وهمچنین هفته وقف نکاتی را بیان نمودند .حجت الاسلام موسوی انور امام جمعه شهرستان سپیدان درخطبه اول نماز جمعه  مومنین و نماز گزاران به رعایت تقوای الهی  سفارش ودرمورد شخصیت نورانی پیامبر مطالبی راعنوان کردند.

مردم نی ریز همراه و در کنار هموطنان خود در کرمانشاه هستند

آیت الله سید محمد فقیه امام جمعه شهرستان نی ریز در خطبه های نماز جمعه این هفته در مصلی بزرگ این شهر گفت: مومن هیچ خوف و ترسی ندارد و اگر ترسی هم دارد از خدا می باشد.

وی ادامه داد: خواست خدا را بر خواست مردم مقدم بدانید، این منش و رفتار امیرالمونین علی (ع) می باشد.

آیت الله فقیه در ادامه عنوان داشت: کسانی که به خدا و پیامبر ایمان آوردند از صدیقان هستند، و نام این افراد در ردیف انبیا آورده شده است و صدیق اکبر، امام علی (ع) می باشد.

امام جمعه شهرستان نی ریز در ادامه ضمن تسلیت ایام سوگواری رحلت پیامبر اسلام و شهادت امام حسن مجتبی (ع) اظهار داشت: بعثت پیامبر اسلام و حرکتش جهان را آباد کرد و با ظهور فرزندش حضرت حجت دنیا پر از عدل و داد می شود.

خطیب جمعه نی ریز با اشاره به شهادت حضرت علی ابن موسی الرضا(ع) گفت: روز یکشنبه در مصلی بزرگ شهر نی ریز عزاداری برگزار خواهد شد.

وی در ادامه در خصوص زلزله زدگان حادثه کرمانشاه گفت: مردم نی ریز همه با هم با همدلی به هموطنانمان کمک کنیم و هرکسی در توان خود در این حرکت همراه شود.

امام جمعه نی ریز در ادامه در خصوص اعتراض یکی از نمازگزاران در خصوص بسته شدن مسیر آب های جاری در بین خطبه ها عنوان داشت: مسوولین توجه داشته باشند که بر اثر خشکسالی قنات ها خشک شدند ولی بر اثر بارندگی های اخیر حال باید راه آبه های گذشته هم اکنون هم بازگشایی شوند و کسی حقی ندارد جلوی مسیر آبی را بگیرد و راه آب کشاورزان و باغداران باز شود.

وی در پایان خاطر نشان شد: ادارات همکاری نمایند و مشکلاتی از این دست هم برطرف شوند تا فردی نخواهد در محافل عمومی خواسته خود را مطرح نماید.


برچسب ها: فارس ، نماز جمعه ، زلزله
نظرات بینندگان