کد خبر: ۱۱۶۱۴۷
تاریخ انتشار: ۱۶:۳۵ - ۲۶ آبان ۱۳۹۶
امام جمعه موقت شیراز:

توجه به فقرا و محرومین مورد تاکید پیامبر اکرم (ص) بود/ لزوم کمک به زلزله زدگان کرمانشاه

امام جمعه موقت شیراز به مناسبت وفات پیامبر اکرم(ص) به تشریح اخلاق فردی و اجتماعی ایشان پرداخت.
به گزارش شیرازه، حجت الاسلام محمد حسن مرادی  ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این شهر به اخلاق فردی و اجتماعی پیامبر اکرم(ص) اشاره کرد و اظهار داشت: پیامبر ضمن حفظ آراستگی و رعایت بهداشت فردی با خوشرویی به اعضای خانواده خود احترام و در امور به آنها کمک می‌کرد.

وی ادامه داد: توجه به فقرا و محرومین مورد تاکید پیامبر اکرم(ص) بود و در اجتماع نیز با سادگی در بین مردم حضور پیدا می‌کرد.

مرادی  با اشاره به روز شهادت امام حسن(ع)، صلح ایشان با معاویه را تحمیلی عنوان کرد و افزود: به دلیل اینکه می‌خواستند جایگاه رهبری امام معصوم را تضعیف کنند و به جای رهبر صالح، رهبر بدلی را جایگزین کنند این صلح را بر امام تحمیل کردند.

امام جمعه موقت شیراز در تایید فرمایش رهبری در خصوص جنگ نرم و تهاجم فرهنگی بیان کرد: 25 سال رهبری در این مورد صحبت کردند و هشدار دادند و اکنون که در بین خواص نیز رسوخ کرده، قوای سه گانه به فکر بیکاری، طلاق، اعتیاد و دیگر مسائل فرهنگی و اجتماعی افتادند.

مرادی در ادامه سخنان خود خاطرنشان کرد: سه هجرت بود که جغرافیای سیاسی دنیا را متحول کرد که اولی هجرت پیامبر اکرم از مکه به مدینه بود بعد هجرت امام حسین(ع) از مدینه به مکه و کربلا و در آخر هجرت امام رضا(ع) از مدینه به خراسان که با آمدنشان بیش از 12هزار امام‌زاده و افراد صالح وارد ایران شدند.

وی به هفته بسیج نیز اشاره کرد و گفت: بسیج یعنی وحدت و آمادگی برای جهاد که با هدف حفظ و حراست از دستاوردهای انقلاب اسلامی و جذب و آموزش نیروهای مردمی تشکیل شد.

امام جمعه موقت شیراز یادآور شد: امام (ره) فرمودند که من تا آخر پشتیبان بسیج و سپاه خواهم بود و تضعیف آنان را حرام می‌دانم.

وی افزود: ممکن است فردی هم در این تشکیلات اشتباهی بکند اما تضعیف این مجموعه درست نیست.

مرادی به زلزله کرمانشاه نیز اشاره کرد و گفت: هر 10 سال یکبار زلزله ویران‌گری در کشورمان اتفاق می‌افتد و اینبار هم در شهر کرمانشاه که گهواره تمدن ایران در گذشته بوده، رخ داد.

وی با اشاره به فداکاری‌های مردم کرمانشاه در 8 سال دفاع مقدس، خطاب به مردم خواست که کمک‌های نقدی و غیرنقدی خود را به زلزله زدگان اهدا کنند.

برچسب ها: فارس ، مرادی ، خطیب جمعه
نظرات بینندگان