کد خبر: ۱۱۶۱۵۸
تاریخ انتشار: ۰۸:۴۹ - ۲۷ آبان ۱۳۹۶
اخبار ویژه روزنامه ها؛

وزارت راه کارفرمای بیمارستان تخریب شده است/ وعده‌هایی که دولت داد و باز پشت گوش انداخت

روزنامه‌ها در لابه‌لای گزارش‌ها و سرمقاله‌ها، قسمتی از صفحات خود را به اخبار روزهای گذشته یا اخبار ویژه اختصاص می دهند که در ادامه به آنها اشاره می‌کنیم.
به گزارش شیرازه، روزنامه‌ها در لابه‌لای گزارش‌ها و سرمقاله‌ها، قسمتی از صفحات خود را به اخبار روزهای گذشته یا اخبار ویژه اختصاص می دهند که در ادامه به آنها اشاره می‌کنیم.

کیهان


آفتاب یزد اظهارنظر روحانی و جهانگیری درباره مسکن مهر را بی‌ارزش دانست!


یک روزنامه اجاره‌ای در استدلالی جالب توجه مدعی شد چون مدافعان مسکن مهر در این خانه‌ها ساکن نیستند، نباید از آن دفاع کنند.
روزنامه زنجیره‌ای آفتاب یزد در تیتری با مضمون «بفرمایید مسکن مهر» نوشت: بنابر تحقیقات خبرنگار ما، هیچ کدام از مدافعان مسکن مهر،‌ در این مجتمع‌های ساختمانی سکونت ندارند. از این رو به آنان پیشنهاد می‌شود اسباب‌کشی کرده و در این ساختمان‌ها زندگی کنند.
تیتر این روزنامه در ادامه جنجال علیه مسکن مهر به بهانه زلزله اخیر در استان کرمانشاه است که موجب قربانی شدن حدود 500 نفر از هموطنانمان شد.
منطقا و برخلاف رفتار دور از عقل دولت و رسانه‌های زنجیره‌ای، باید تا پایان تعیین تکلیف تعداد قربانیان و نوع محل سکونت آنها منتظر ماند تا بتوان دست به قضاوت زد. در عین حال شایان یادآوری است که برخلاف دو زلزله رودبار و بم که با قدرت به مراتب کمتری از زلزله اخیر بود، بالغ بر 35 هزار نفر کشته شدند. همچنین باید یادآوری کرد که اگر نوسازی ده‌ها هزار بافت فرسوده نبود، قطعا آمار تلفات زلزله چندین برابر می‌شد، این درحالی است که در تصاویر تهیه شده از مسکن مهر در مناطق زلزله، نوعا و غالبا نمای برخی از این واحدها فروریخته و بنای اصلی سالم است.
اما فارغ از آمار و ارقام و بررسی نهایی، باید از روزنامه اجاره‌ای که سردبیر آن در آمریکا پناهندگی گرفته و جیره‌ مزدوری در صدای آمریکا دریافت می‌کند، پرسید آیا لازمه قضاوت علمی درباره هر پدیده‌ای بودن در داخل آن پدیده است. به عنوان مثال آیا قضاوت درباره انواع خودرو و استحکام آنها، منحصرا با داشتن و سوارشدن آنها ممکن می‌شود یا اینکه با شیوه‌های علمی می‌توان این استحکام را بررسی کرد؟ آیا برای اندازه‌گیری فاصله دو شهر یا دو ستاره یا مثلا فاصله زمین تا کره ماه و خورشید، حتما باید مسافرت کرد تا مسافت را به دست آورد؟!
آیا هر کارشناس اقتصادی که درباره صادرات یا واردات و قیمت نفت و سود بانکی و نرخ ارز و... حرف می‌زند، باید حتما اهل واردات و صادرات و فروش نفت و دارای سپرده بانکی و خریدار یا فروشنده ارز باشد؟!
البته حامیان حقوق‌های نجومی و مفاسد بزرگ اقتصادی از جمله فساد 11 هزار میلیاردی صندوق ذخیره فرهنگیان، و... حق دارند که چون شخصا بر  مبنای چرب شدن میزان سبیل، اظهارنظر کرده و رپرتاژ آگهی درج کرده‌اند، دیگران را نیز به کیش خود بپندارند. اولین مدافعان مسکن مهر، اکثریت 10 میلیون نفری هستند که ساکن آن هستند و بعد از سالها آرزوی ناممکن داشتن خانه، صاحب خانه شده‌اند و نهایتا اینکه 5700 واحد مسکن مهر، اواخر بهمن 1394 از سوی مدیران دولت یازدهم افتتاح شده‌اند. بنابراین حتی اگر ادعا می‌شود در این پروژه‌ها اشکالی وجود می‌داشت، مسئول آن دولت یازدهم بود.
گفتنی است مأموریت آفتاب یزدُ چاپ مطالبی است که سایر روزنامه‌های زنجیره‌ای به خاطر حفظ حیثیت و آبروی خود حاضر به درج آن نیستند. دقیقاً شبیه آنچه در شماره دوروز پیش این روزنامه آمده و به تیتر اول نیز تبدیل شده است! و این نظریه دم‌دستی و خنده‌دار را مطرح کرده است که فقط کسانی حق دارند درباره مسکن مهر اظهارنظر کنند که ساکن مسکن مهر باشند! گردانندگان این روزنامه زرد به این نکته توجه نداشته‌اند که در تفسیر و تحلیل یاد شده اظهارات رئیس‌جمهور و معاون اول ایشان درباره مسکن مهر را زیر سؤال برده و نظر آنها درباره مسکن مهر را به دلیل اینکه ساکن مسکن مهر نمی‌باشند فاقد ارزش دانسته است.


فهرست وعده‌هایی که دولت داد و باز پشت گوش انداخت


«آقای رئیس جمهور 100 روز گذشت، به وعده خود عمل کنید.»
روزنامه جوان در یادداشتی با همین عنوان نوشت: صد روز پیش جناب آقای روحانی در بهارستان و در حضور نمایندگان ملت برای دومین بار سوگند یاد کرد که به وعده‌های انتخاباتی خود عمل کند. او قول داد که سالانه بیش از ۹۰۰ هزار شغل ایجاد کند، فقر و کارتن‌خوابی و کودکانِ کار را به‌کلی برچیند و دهها وعده دیگر.
 روحانی در مراسم تنفیذش نیز از انقلاب اقتصادی سخن گفت تا فقر را به‌طور کامل از جامعه ایران ریشه کن کند. او گفت: «تلاش دولت بر آن است تا مردم به حقوق خود دست یابند. ریشه کن شدن فقر و از بین رفتن فساد حق مردم است؛ مهار تورم، رشد اقتصادی و سربلند شدن ایران در محافل بین‌المللی، دستیابی به بازارهای منطقه و جهان، رشد فضای آزاد و معنوی، دسترسی آسان به اطلاعات، برابری در مقابل قانون، داشتن آینده‌ای مطمئن، اظهار نظر و گفت وگو، دانستن و در جریان امور کشور قرار گرفتن، همه حق مردم است».
در صدمین روزِ آغاز به‌کار رسمی دولت دوازدهم و در آستانه گزارش ۱۰۰ روزه‌ رئیس‌جمهور، بجاست مروری بر برخی از مهم‌ترین وعده‌های انتخاباتی ایشان منطبق با مشکلات اصلی جامعه و انتظارات به‌حق مردم داشته باشیم؛
- فقرزدایی؛ «به مردم قول می‌دهم که در دولت دوازدهم فقر مطلق در ایران برای همیشه رخت بربندد! » (سفر انتخاباتی به خرم‌آباد - 24/۲/96)
- بهبود وضعیت رفاهی و افزایش سه مرحله‌ای درآمد ۸ تا ۱۰ میلیون نفر از دهک‌های پایین کشور. !
(بیانیه برنامه‌های اقتصادی دولت یازدهم برای چهار سال آتی. )
 - توانمندسازی و حمایت از روستاییان در سرفصل‌های مسکن، درآمد و ‌اشتغال!. (بیانیه برنامه‌های اقتصادی دولت یازدهم برای چهار سال آتی. )
 - افزایش یارانه دهک‌های پایین: «...یارانه دهک‌های پایین باید بیشتر شود. نظام تأمین اجتماعی عادلانه باید برقرار شود. » (سفر انتخاباتی به اهواز - 2۶/۲/9۶)
- توسعه بیمه و افزایش مستمری مددجویان و حقوق بازنشستگان و کارمندان با توسعه بیمه برای مردم!. (سفر انتخاباتی به خرم آباد - 24/۲/96)
- بهبود فضای کسب و کار و رفع موانع ‌اشتغال مردم‌! (سفر انتخاباتی به ساری- 25/۲/96)
- ایجاد و توسعه زنجیره تولید و ‌اشتغال از طریق توسعه گردشگردی و جذب ۹ میلیون گردشگر در حوزه‌های سلامت، تفریحی، مذهبی و... !!(بیانیه برنامه‌های اقتصادی دولت یازدهم برای چهار سال آتی. )
- طرح کارورزی و اشتغال جوانان (کاج)!. (بیانیه برنامه‌های اقتصادی دولت یازدهم برای چهار سال آتی. )
- توزیع سهام عدالت به ۵۰ میلیون ایرانی، که برای دو دهک اول معادل ارزش ۲ میلیون تومان! و برای بقیه حدود یک میلیون تومان! ثروت اولیه ایجاد می‌کند و ارزش آتی آن تابع عملکرد اقتصاد است. (بیانیه برنامه‌های اقتصادی دولت یازدهم برای چهار سال آتی.)
- ایجاد نظام جامع تأمین اجتماعی؛ «یکی از اهداف دولت دوازدهم ایجاد نظام جامع تأمین اجتماعی است!» (مراسم تنفیذ 12/۵/96)
- ریشه کن کردن فقر مطلق؛ «دولت دوازدهم اولویت اصلی خود را ریشه‌کن کردن کامل فقر مطلق از جامعه ایران می‌داند. » (مراسم تنفیذ 12/۵/96)
اینک اگرچه هر یک از وعده‌های رئیس‌جمهور بر اساس آمارها و شواهد و قرائن قابل تحلیل و ارزش‌گذاری است اما به دور از هرگونه تحلیل و پیش‌داوری درباره هر یک از وعده‌های ایشان (که ۳۵ مورد از آنها در این نوشتار آمده) در کنار مردم، بی‌صبرانه و مشتاقانه در انتظار استماع گزارش ۱۰۰ روزه رئیس‌جمهور از میزان تحقق این وعده‌ها بوده و بررسی و قضاوت دقیق را به بعد از گزارش ایشان موکول کرده و معتقدیم مردم به عنوان صاحبان اصلی کشور و انقلاب بهترین داوران در این زمینه هستند.



رمضانزاده: وزارت راه کارفرمای بیمارستان تخریب شده است


سخنگوی دولت اصلاحات خطاب به وزیر راه و شهرسازی نوشت آقای آخوندی! کارفرمای بیمارستانی که در زلزله فرو ریخته شما هستید!
به گزارش روزنامه جوان، در روزهای گذشته اصلاح‌طلبان به کمک برخی دولتی‌ها کوشیدند با بی‌اعتنایی به اصل داغ و درد زلزله‌زدگان غرب کشور، خرابی چند ساختمان مسکن مهر را بهانه حملات و دعواهای سیاسی قرار دهند.
بهانه کردن داغ مردم برای تسویه حساب سیاسی اخلاقی نیست. آن هم درحالی که اغلب خرابی‌ها و کشته‌شدگان حادثه متعلق به مسکن مهر نیست و از سویی الان و در اوج نیاز مردم به خدمات‌رسانی جای دعوای سیاسی نیست. اما عبدالله رمضانزاده از فعالان سیاسی اصلاح‌طلب، پس از آنکه وزیر مسکن به جای هر خرابی دیگری دستور بررسی خرابی مسکن مهر را داد، در توئیتر خود به او اعتراض کرد. رمضانزاده نوشته که جناب آخوندی! فقط مسکن مهر نیست. بیمارستان سرپل ذهاب که کارفرمایش وزارتخانه شماست هم کاملاً تخریب شده و تازه رمضانزاده به بیمارستان اسلام‌آباد غرب که شش ماه پیش افتتاح شد و به عنوان بیمارستان یکی از مراکز اصلی مدیریت بحران‌های این چنینی است و حالا خراب شده و ناکارآمد است، اشاره نکرده است. اما همین قدر که حتی یک نفر با انصاف در میان اصلاح‌طلبان پیدا شده، باید به فال‌نیک گرفت.
«عباس آخوندی» اردیبهشت سال 73 زمانی که وزیر مسکن و شهرسازی دولت هاشمی رفسنجانی بود، در گفت‌وگو با همشهری از طرح مسکن اجتماعی رونمایی کرد و گفت: «برای اقشار کم‌درآمد که توان خرید مسکن را ندارند، طرح مسکن اجتماعی پیش‌بینی شده که در این طرح می‌توان با تشکیل صندوق پس‌انداز مسکن، وام‌های ارزان در اختیار بخش خصوصی و تعاونی‌ها قرار داد؛ مشروط بر اینکه حاضر شوند واحدهای احداث شده را در اختیار افراد واجد شرایط مسکن اجتماعی قرار دهند.» او با همین شعارها وزیر مسکن روحانی هم شد، اما مسکن اجتماعی در طول این سال‌ها عملی نشد که نشد!



گفتار و رفتار متناقض دولتمردان درباره زلزله کرمانشاه


رئیس جمهور می‌گوید وقوع حوادث طبیعی میز محاکمه نیست.
آقای روحانی در جلسه هیئت دولت گفت: باید در کنار قدرت ملی، وحدت ملی را هم مستحکم نماییم. امروز بیش از هر زمان دیگری نیازمند وحدت و همدلی هستیم و باید از حوادثی مانند زلزله برای وحدت بیشتر استفاده کرد نه برای تفرقه و ایجاد اختلاف و دودستگی. وقوع حوادث طبیعی میز محاکمه نیست که در آن همدیگر را پای آن کشانده و به محاکمه بکشانیم، بلکه چنین اتفاقاتی زمان یاری و کمک و همدلی بیشتر مردم و انسجام و وحدت است.
او پریروز در کرمانشاه نیز گفته بود «نباید در موقع حادثه مچ هم را بگیریم اما در همین سر پل ذهاب، مسکن‌های مهر را دیدیم که چطور شده‌اند و کنار آن خانه خود مردم است که حتی شیشه آنها نشکسته است».
روحانی در بخش دیگری از سخنانش در جلسه دیروز هیئت دولت درباره مسائل منطقه گفت: ما به عنوان جمهوری اسلامی ایران اولاً بخواهید یا نخواهید حامی مظلومان بوده و خواهیم ماند و اینکه دشمن ظالم و کمک‌رسان مظلوم باشیم دستور اسلام، پیامبر گرامی و امیرالمؤمنین علی(ع) است. ما همواره به یاری مظلومان خواهیم شتافت و نمی‌توانیم ببینیم که تروریست‌ها حرم‌های مقدس را تخریب کرده و مردم بی‌گناه و مسلمان را مورد حمله قرار دهند.
لازم به ذکر است که برخلاف ادعای آقای روحانی مبنی بر اینکه «هنگام حوادث طبیعی، زمان مچ‌گیری و محاکمه نیست»، رئیس دولت و معاون اول وی بلافاصله پس از انتشار خبر زلزله، موج‌سواری روی موج تأثر عمومی را آغاز کرد و دو قطبی همیشگی «دولت قبلی- دولت فعلی» را با حمله به مسکن مهر و ادعای بی‌پایه «اکثر ساختمان‌های تخریب شده، مسکن مهر هستند»، آغاز کرد. این در حالی است که اگر کسی هم باید مؤاخذه می‌شد، خود دولتمردان بودند که 5700 واحد مسکن مهر را اواخر سال 94 ساخته و در فصل انتخابات تحویل مردم داده‌اند.
در واقع مدیران ارشد دولت برخلاف ادعای دیروز آقای روحانی، ظرف 48 ساعت پس از وقوع زلزله، مشغول حاشیه‌سازی و مچ‌گیری و تخریب بلاوجه دولت قبل از خود بودند و گرای این عملیات روانی را بر ده‌ها نشریه و سایت و صدها کانال تلگرامی وابسته دادند. بدین ترتیب، نوعی بی‌صداقتی و عوام‌فریبی در اظهارات ضد و نقیض مقامات دولتی دیده می‌شود.
ثانیاً درباره ادعای درست حمایت از مظلومان در برابر ظالمان در مسائل منطقه، نیز متأسفانه رفتار برخی دولتمردان، گفتار آنها را تأیید نمی‌کند. چنانکه به جای اعتراض به مشارکت دولت امارات در جنایت و نسل‌کشی آل‌سعود در یمن، عملاً به دفاع از مهاجمان و قاتلان پرداخته و فشار آوردند تا دادستانی، روزنامه کیهان را به خاطر انتشار تیتر تهدید به اقدام تلافی‌جویانه علیه عربستان و امارات، توقیف کنند.

آرمان

امنیت ایران فداکاری‌های شهداست

رئیس مجلس گفت: ثبات و امنیت ایران به‌دلیل فداکاری‌های شهداست. علی لاریجانی با حضور در منزل شهید سید مهدی طاهری و شهید سید ناصر طاهری از شهدای دفاع مقدس، با والده و خانواده ‌این شهدای گرانقدر دیدار و گفت‌وگو کرد. رئیس مجلس در این دیدار گفت: شهدا افتخار بزرگی برای کشور هستند و خانواده‌های شهدا به گردن همه حق دارند، ثبات و امنیت ایران به خاطر فداکاری‌های شهدای عزیز است. لازم به ذکر است، در این دیدار صادقی استاندار قم و هاشمی رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران این استان نیز حضور داشتند.

تکذیب ارتباط پرداخت بدهی ایران با زاغری

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان گفت: پرداخت بدهی دولت بریتانیا به ‌ایران به پرونده نازنین زاغری هیچ‌ارتباطی ندارد و این دو موضوع، دو مقوله جدا از یکدیگر هستند. بهرام قاسمی درپاسخ به سوالی در مورد اخبار برخی از رسانه‌های بریتانیایی مبنی بر پرداخت بدهی دولت انگلیس به‌ایران و تلاش آنها برای ارتباط این موضوع با پرونده نازنین زاغری اظهار کرد: پرونده خانم نازنین زاغری در دادگاه‌ ایران بررسی و پس از طی مراحل حقوقی لازم، برای ایشان محکومیت صادر شده است. وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران از مدت‌ها قبل برای دریافت حقوق حقه مردم ایران از دولت انگلیس تلاشی وافر و مذاکرات طولانی و مفصلی داشته و این موضوع را از طرق مختلف پیگیری کرده است، تاکید کرد: پرونده خانم نازنین زاغری و موضوع پرداخت بدهی دو مساله جدا از یکدیگر هستند و هیچ‌ارتباطی بین آنها وجود ندارد.

نشست قریب‌الوقوع وزرای خارجه‌ ایران، ترکیه و روسیه

وزرای خارجه‌ ایران، ترکیه و روسیه برای بررسی تحولات سوریه در آنتالیا دیدار می‌کنند. به گزارش العالم، مولود چاووش‌اوغلو وزیر خارجه ترکیه گفت: پیش از نشست سران ترکیه، ایران و روسیه که چهارشنبه هفته‌ آینده (اول آذر) در شهر سوچی برگزار خواهد شد، وزرای خارجه سه کشور طی نشستی در آنتالیا آخرین تحولات سوریه را بررسی می‌کنند. چاووش‌اوغلو افزود: دیدار وزرای خارجه سه کشور شنبه و یا یکشنبه (27-28آبان) برگزار می‌شود.

قرار یک‌میلیاردی برای پیمانکار بیمارستان سرپل ذهاب

یک وکیل پایه یک دادگستری از صدور قرار یک‌میلیارد تومانی برای پیمانکار بیمارستان سرپل ذهاب خبر داد و تاکید کرد: این قرار نوعی مسامحه به مقصود است؛ یعنی دادستانی هم قرار صادر کرده و هم خیلی آسان گرفته است. وقتی در یک بیمارستان به‌دلیل زلزله پنج نفر کشته می‌شوند یا اینکه اصلا در شرایط بحران از دسترس خارج شده و این‌چنین قراری برای آنها صادر می‌شود، نشان از این دارد که در کشور ما جان مردم ارزش ندارد. ایلنا نوشت؛ محمدصالح نیکبخت در رابطه با پیمانکار بیمارستان سرپل ذهاب گفت: دادستانی قراری یک‌میلیارد تومانی برای پیمانکار بیمارستان سرپل ذهاب صادر کرده است. وی ادامه داد: ما امروز از طریق دوستان خودمان در کانون وکلای کرمانشاه از این موضوع مطلع شدیم. این در حالی است که ‌این بیمارستان با هزینه ۵۰‌میلیارد تومانی، آن هم در زمانی که دلارهزار تومان بود، ساخته شده است. وقتی برای یک خبرنگار به‌خاطر نوشتن یک گزارش یا یک جمله قرار ۲۰۰ یا ۳۰۰‌میلیونی صادر می‌شود، چگونه برای این فرد که در بیمارستانی که ساخته حداقل پنج نفر کشته شده‌اند، چنین قراری صادر می‌شود.

انتقاداز تز تفکیک رهبری سیاسی از رهبری مرامی

امام جمعه مشهد با اشاره به سالروز شهادت امام مجتبی(ع) اظهار داشت: همه بشر، شهروند شماره یک برای بشر هستند و خداوند بین انسان‌ها در آنچه مقتضای رحمانیت خداوند متعال است، تفاوتی نگذاشته است؛ بشر منهای وحی قدرت زندگی ندارد و این وحی تنها این نیست که قرآن و وحی بیاید و بقیه به انسان واگذار شود، بلکه مدیریت و رهبری نیز در کنار وحی است و رهبری سیاسی آمیخته با رهبری مرامی است. آیت‌ا... علم‌الهدی با اشاره به‌اینکه همه می‌دانستند معاویه کیسه طمه دوخته است، تصریح کرد: اینها رهبری سیاسی را از رهبری مرامی جدا کردند و میان این دو تفکیک گذاشتند و از دل این تفکیک کربلا و مظالم بنی‌عباس و 14 سال زندانی موسی بن جعفر(ع) و پاره‌پاره شدن جگر علی‌ابن‌موسی الرضا(ع) بیرون آمد و این همان خطری است که امروز هم جامعه و امت اسلام را تهدید می‌کند. وی بیان کرد: تز تفکیک‌کنندگان رهبری سیاسی از رهبری مرامی این است که رهبران مرامی مساله غسل و نماز را بگویند و رهبر سیاسی اقتصاد و سیاست را اداره کند و اگر این‌گونه شود، تمام هستی را در کیسه گذاشته و در دامن آمریکا و انگلیس قرار می‌دهند و هستی را از بشر می‌گیرند.

واکنش امام جمعه اصفهان به ریختن مسکن مهر

امام جمعه اصفهان با اشاره به زلزله غرب کشور گفت: پیش‌آمدهای این‌چنینی مثل زلزله برای ما زندگان رخ می‌دهد، اما بهترین خلق خدا آنهایی هستند که به بندگان خدا کمک می‌کنند و خوشحالی را در یک خانواده به وجود می‌آورند. سید یوسف طباطبایی‌نژاد، افزود: باید از همه مردم کشور تشکر کرد، چراکه همه آمدند و کمک کردند، اما باید بدانیم امروز زلزله‌زدگان بیش از هر چیز به پلاستیک نیاز دارند تا از بارندگی‌ها در امان باشند. امام جمعه اصفهان با اشاره به برخی کنایه‌ها به مسکن‌های مهر تازه‌ساخته‌شده گفت: نباید فراموش کنید که قدرت زلزله 7 و سه دهم ریشتر بوده است و زلزله سنگینی به حساب می‌آید؛ امروز باید همه کمک کنیم تا خانه‌هایی محکم‌تر و ضد زلزله در کشور ساخته شود.

ایران

دروغ سازی علیه جهانگیری
روز گذشته فاطمه رهبر، نماینده سابق مجلس و عضو حزب مؤتلفه در کانال تلگرامی‌اش با انتشار عکسی از یک جلسه استانداری کرمانشاه با این ادعا «بازوند استاندار کرمانشاه گفته شب زلزله به جهانگیری زنگ زدم گفت تو جشن تولد رئیس جمهوری هستیم فردا پیگیر می‌شیم»، نوشت: «دوستانی که انگشتاشون بنفش بود، حالا کجایید!؟»
پس از آن معاون اطلاع‌رسانی دفتر ریاست جمهوری در توئیتی به گفت‌وگوی خود با استاندار کرمانشاه اشاره کرده و نوشته است؛ «آقای بازوند استاندار پرتلاش کرمانشاه از لحظه اول میان مردم زلزله زده، هماهنگ با رئیس جمهوری و همراه سایر نیروهای خدوم امدادی ارتش، سپاه، اورژانس و هلال احمر و... بوده است. صبح با ایشان تماس گرفتم سرپل ذهاب بود. دروغ را شنیده بود اما گفت رسیدگی به مردم مهم‌تر از پاسخگویی است.» پرویز اسماعیلی در توئیتی دیگر از هزینه چنین بی‌اخلاقی‌هایی برای جریان اصولگرا افزود: «هم در سوگ پیامبر اخلاق هم در سوگ اخلاقیم. آیا بزرگان اخلاق‌مدار جریان اصولگرا هزینه سنگین اینگونه دروغ‌ها برای کشور را می‌پذیرند؟» به گزارش ایرنا، استانداری کرمانشاه نیز عصر دیروز با انتشار بیانیه‌ای، ضمن تکذیب این ادعا نوشت: «مسئولان به عنوان خادمین ملت برای امدادرسانی 24 ساعته به حادثه دیدگان از هیچ کوششی فروگذار نکرده‌اند و شخص رئیس جمهوری، وزیر کشور و دیگر مقامات کشوری، لشکری و نهادهای انقلابی با حضور میدانی در مناطق حادثه دیده و دکتر جهانگیری با رصد کردن مستمر و دقیق اوضاع، به جد پیگیر وضعیت آسیب دیدگان بوده‌اند، انتشار این خبر جعلی و کذب به دور از انسانیت، مروت و حب میهن بوده و بی تردید انتشاردهندگان این خبر وقیحانه، آشکارا در پی دلسرد کردن ملت وفادار از نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و ایجاد تنش در استان و کشور بوده‌اند.»


«نه» لیبی به عربستان برای شرکت در نشست ضدایرانی
«محمد سیاله» وزیر خارجه دولت وفاق ملی لیبی با ارسال نامه‌ای به اتحادیه عرب دعوت عربستان برای شرکت در نشست وزیران خارجه عرب علیه ایران را نپذیرفت. به گزارش ایسنا به نقل از پایگاه خبری آفریقا الأخباریه، منابع دیپلماتیک در اتحادیه عرب در حالی این خبر را اعلام کردند که «خالد بن احمد آل خلیفه»، وزیر امور خارجه بحرین در ادامه ادعاهای ضد ایرانی خود در صفحه توئیترش مدعی شد: «هر کس در نشست قاهره حضور یابد و خطر جدی ایران در آینده برای نشر فرقه‌گرایی، تقسیم امت و ساقط کردن دولت‌ها را نبیند یا کور است یا خودش را به کوری زده یا بی‌توجیه در حال انکار این خطر است». نشست قاهره در پی حمله موشکی انصارالله یمن به فرودگاه بین‌المللی ملک خالد ریاض و متهم کردن ایران به دست داشتن در این حمله از سوی عربستان سعودی برنامه‌ریزی شده است. ادعای ساخت ایران بودن موشک‌های یمنی به قوت از سوی مقام‌های سیاسی و نظامی کشورمان تکذیب شد. فرمانده سپاه پاسداران در واکنش به این ادعاها تأکید کرده است که ما امکان انتقال موشک به آنجا (یمن) را نداریم و موشک‌ها برای خودشان است.


درخواست بست‌نشینان از رهبر معظم انقلاب
 حمید بقایی، علی‌اکبر جوانفکر و حبیب‌الله خراسانی در اطلاعیه‌ای از مقام معظم رهبری کمک خواستند. به گزارش ایسنا، این سه یار محمود احمدی‌نژاد که چند روزی است در حرم حضرت عبدالعظیم (ع) بست نشسته‌اند، از مقام معظم رهبری درخواست کردند که آیت‌الله سیدمحمود هاشمی‌شاهرودی را برای رسیدگی به ادعاها و اتهامات مربوط به آنها مأمور کنند.

نظرات بینندگان