کد خبر: ۱۱۶۱۹۹
تاریخ انتشار: ۰۹:۱۵ - ۲۸ آبان ۱۳۹۶
در حالی که چندین عضو شورای شهر چهره محیط زیستی هستند؛

دست درازی ماشین آلات شهرداری به تپه های خیابان شهید براتی کازرون / ظرف چندین ساعت، هزاران تن خاک در مساحت زیادی از تپه جابجا شده است

انتظار می رود دادستان به عنوان مدافع حقوق عمومی از تغییر و جابجایی در کمترین مساحت تپه های خیابان شهید براتی کازرون دفاع کند.

به گزارش شیرازه،  بعد از صاف شدن تپه های عظیم روبروی هتل بیشاپور، اینبار دست درازی به تپه های "سنگ شاه" در خیابان براتی است.


ماشین آلات شهرداری در اولین روزهای آغاز به کار شهردار جدید، هزاران تن خاک را این تپه ها برداشتند.


حضور چندین لودر، بیل مکانیکی و کامیون در خیابان براتی و انتقال پرسرعت بخش هایی از این تپه های زیبا که روزی تاکستان بزرگی بود در حالی رخ داده است که چندین عضو شورای شهر کازرون را طرفداران و چهره های محیط زیستی تشکیل می دهند.


اواخر سال ۹۳ مقام معظم رهبری در نشست با مسئولان محیط‌ زیستی کشور بر حفظ جنگل‌ها و مراتع کشور تاکید کردند.همچنین ایشان، پدیده «زمین خواری»، «کوه خواری» و «ساخت و ساز در ارتفاعات» را مسئله ای رنج آور و اسف بار دانستند و تأکید کردند: باید افراد سوء استفاده کننده بی هیچ اغماضی مورد تعقیب قضایی قرار گیرند.


مطمئنا روی سخنان رهبر انقلاب نه تنها افراد حقیقی بلکه شخصیت های حقوقی مثل شهرداری ها و نهادهای دولتی و غیر دولتی نیز هست.


اگرچه گفته می شود تپه مذکور ملک شخصی است اما بنا به گفته مسئولین شهرسازی، هرگونه تغییر در عوارض طبیعی مثل کوهها  تپه ها حتی از سوی مالکان غیرقانونی است.


مطمئنا حضور فعال رسانه ها، دوست داران محیط زیست و مسئولان دلسوز در مقابله با جریان بی اعتنایی به تخریب تپه ها می تواند مانع این دست درازی شود.


براساس نظر کارشناسان  و  متخصصان، تپه ها و کوههای با پوشش سبز، مهمترین عامل بارش باران در یک منطقه جغرافیایی هستند.


همین دو روز پیش بود که امام جمعه کازرون در آئین تودیع و معارفه شهردار کازرون، از شهردار خواست تا نسبت به سرسبز کردن تپه ها و تلاش برای حفظ آنها برنامه ریزی نماید.


انتظار می رود دادستان به عنوان مدافع حقوق عمومی از تغییر و جابجایی در کمترین مساحت این تپه دفاع کند.



نظرات بینندگان