کد خبر: ۱۱۶۲۱۲
تاریخ انتشار: ۰۸:۴۰ - ۲۹ آبان ۱۳۹۶

سه راهی مرگ در سپیدان منتظر تدبیر مسئولان

سه راهی چماس از پرتردترین نقاط سپیدان همچنان درانتظاردستورات وبخشنامه های مسئولان شهرستانی و استانی بسرمی برد.

به گزارش شیرازه، سپیدان به واسطه داشتن آثار تاریخی وطبیعی متعدد، یکی از شهرستان‌های شاخص در زمینه گردشگری وجذب توریسم با شهره ملی و جهانی است.

امروز فراهم نمودن زیرساختهای گردشگری به عنوان یک عنصر مهم در بین گردشگران مرسوم است و بیشترگردشگران قبل از سفربه بررسی وضعیت راههای آن منطقه می پردازند.

مسافران وگردشگران علاوه بر دیدن جاذبه های گردشگری و تاریخی نیازمند راههای مطمئن وبی خطرهستند که شهرستان سپیدان از این نعمت بی بهره مانده است.

این سه راهی به دلیلی اینکه هم از طرف جاده اردکان به یاسوج و پیوستن به جاده کمربندی ؛موجب سر درگمی رانندگان می شود
تأمین وایجاد زیر ساخت ها، امنیت مسیر ها از مواردی هستند که می توان  با ایجاد آنان در مناطقی که ظرفیت گردشگری دارند شاهد توسعه این صنعت قرن بیست و یکمی در شهرستان سپیدان بود.

برکسی پوشیده نیست که رونق گردشگری در سپیدان باعث ایجاد ده ها فرصت شغلی و به دنبال آن رفع بی کاری می شود و همچنین می‌تواند ازحداقل ظرفیت های مناطق گردشگری برای مردم منطقه در آمدزایی ایجاد کن، .اما متاسفانه باوجود ظرفیتهای بالقوه یاد شده این صنعت برخی از شرایط اولیه مورد بی توجهی و غفلت واقع  شده و به پوشه بایگانی تبدیل شده است.

درشهرستان سپیدان نقاط حادثه خیزی زیادی وجود دارد که موجب سر درگمی رانندگان و مردم و مسافران و گردشگران می شود یکی از این نقاط حادثه خیز درشهرستان سپیدان سه راهی چماس است ، نقطه ای که در مسیر اصلی اکثر تفرجگاههای شهرستان واقع شده است.

سه راهی که بدون هیچ گونه کار کارشناسی تبدیل به سه راهی شده است که سالانه جان مردم در این سه راهی به خطر می افتد.

نبود تابلو وعلایم رانندگی، خط کشی در این مسیر و در عین حال هیچ گونه برنامه ای در راستای برطرف کردن معایب سه راهی چماس صورت نگرفته است .

میطلبد که مسئولان امر فکری به حال سه راهی چماس که محل تردد مسافران وگردشگران بی شماراست بانصب تابلو های راهنمایی ورانندگی انجام دهند .
نصب چند تابلوی اطلاع رسانی مناسب در جاده ها خیلی ساده تر از ساخت جاده است؛ وقتی جاده با هزینه های زیادی احداث می شود اما تابلوی اشتباه و یا نامناسب نصب می شود؛ در واقع تمام زحمات جمعی از متخصصان و کارکنان از بین می رود و از پیامدهای این غفلت نیز خسارات جانی و مالی خواهد بود.

نبودت تابلوهای نشان دهنده مسیر، علائم هشداردهنده، در یکی از پرترددترین  نقطه شهر ارکان توریستی نقطه فارس برای مردم وگردشگران  مشکلاتی را بوجود آورده است.

 با توجه به روند رو به افزایش خودروها، جاده ها و ترافیک شهری و آمدوشد میان شهری، این نمادها و علائم زیادتر، متنوع تر و کاراتر شده اند.
این سه راهی به دلیلی اینکه هم از طرف جاده اردکان به یاسوج و پیوستن به جاده کمربندی ؛موجب سر درگمی رانندگان می شود چرا که مسیر رفت و برگشت برای این مسیر شاید برای ساکنان محلی با توجه به تجریات مشخص باشد اما برای گردشگران و مسافرین که وارد این منطقه می شود ناشناخته است و و همین سر درگمی موجب به خطر افتادن جان مسافران وگردشگران و مردم در این شهرستان می شود .
 

میطلبد که مسئولان امر فکری به حال سه راهی چماس که محل تردد مسافران وگردشگران بی شماراست بانصب تابلو های راهنمایی ورانندگی انجام دهند .

منبع:  مارگون

برچسب ها: سپیدان ، جاده ، مرگ
نظرات بینندگان