کد خبر: ۱۱۶۲۳۸
تاریخ انتشار: ۱۰:۱۰ - ۲۹ آبان ۱۳۹۶
رئیس کمیسیون خدمات شورای شهر شیراز:

طرح جامع سلامت و محیط زیست در شیراز رونمایی می‌شود

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر شیراز از تهیه و تدوین طرح جامع سلامت و طرح جامع محیط زیست در شورای اسلامی شیراز خبر داد.
به گزارش شیرازه، علی ناصری عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر شیراز در دوره بازآموزی ویژه مشاورین فعال در مراکز مشاوره و صیانت از خانواده شهرداری شیراز با اشاره به اینکه مفهوم سلامت مقدم‌تر و جامع‌تر از مفهوم بهداشت و محیط زیست است اظهار داشت: سلامت شهروندان باید در تمام ابعاد مورد توجه قرار گیرد.

وی گفت: امروزه دیگر نگاه به شهرداری‌ها به عنوان مجموعه خدماتی که تمیز کردن کوچه و خیابان را برعهده دارد منسوخ شده بلکه شهرداری مجموعه مهمی محسوب می‌شود که تأمین سلامت شهروندان در ابعاد مختلف بخشی از رسالت‌های آن است.

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر شیراز از تهیه و تدوین طرح جامع سلامت و طرح جامع محیط زیست در شورای اسلامی شیراز خبر داد و افزود: در این طرح‌ها که به زودی در شورا مطرح می‌شود با توجه به سه بعد زیستی، روانی و اجتماعی شهروندان اهدافی تعیین شده که منجر به برنامه‌ریزی برای آینده سالم شهروندان می‌شود و ایمنی آنان در برابر انواع بحران‌ها را به همراه دارد. 

ناصری افزود: بعد از مشکلات معیشتی و بیکاری، آسیب‌های اجتماعی مهم‌ترین مسئله در جامعه است که باید در این زمینه روانشناسان فعال‌تر عمل کنند تا شاهد کاهش و همچنین پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی باشیم.

ناصری گفت: با توجه به حجم آسیب‌های اجتماعی درمان‌های فردی توسط روانشناسان پاسخگوی آسیب‌های اجتماعی نیست و باید به فکر برنامه‌های اجتماعی گسترده بود.

معاون اجتماعی و مشارکت‌های مردمی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز نیز در افتتاحیه این دوره بازآموزی گفت: 30 مشاور توانمند که از فارغالتحصیلان دانشگاه‌های کشور در رشته روانشناسی هستند از سال 90 در مراکز مشاوره و صیانت از خانواده شهرداری شیراز فعالیت می‌کنند که حاصل کار آنان پیشگیری و درمان آسیب‌های اجتماعی بوده است. 

دیهیمی افزود: در این دوره‌های بازآموزی که به صورت فصلی برگزار می‌شود این مشاوران با آخرین روش‌های مشاوره تخصصی آشنا می‌شوند تا بتوانند پاسخگوی نیازهای شهروندان باشند.

انتهای پیام/

نظرات بینندگان