کد خبر: ۱۱۶۲۶۱
تاریخ انتشار: ۲۲:۲۵ - ۲۹ آبان ۱۳۹۶
در همایش بزرگ کارگران فارس مطرح شد:

وزارت بهداشت برای دست‌اندازی به صندوق تامین اجتماعی باید از جنازه ما رد شود! / گلایه مردم از طرح سلامت بدلیل بالا بودن توقعات است / مطالبات تامین اجتماعی 120هزار میلیارد تومان است

راستگو گفت: اگر جامعه کارگری علی‌رغم تمام مشکلات با انقلاب و نظام و مسئولین همراهی می‌کنند، مسئولان هم حجب و حیا داشته باشند! و حدود خود را حفظ کنند!
وزارت بهداشت برای دست‌اندازی به صندوق تامین اجتماعی باید از جنازه ما رد شود! / گلایه مردم از طرح سلامت بدلیل بالا بودن توقعات است / مطالبات تامین اجتماعی 120هزار میلیارد تومان است
به گزارش شیرازه؛ همزمان با سالروز تصویب قانون کارجمهوری اسلامی ایران، همایش بزرگ کارگران فارس با حضور مدیران  استانی به همت خانه کارگر تشکیلات فارس برگزار شد.‌

هادی پژوهش، معاون سياسي، امنيتي استانداری فارس گفت: اگر کشور دچار مشکلات اقتصادی است فقط با کار و ایجاد ارزش‌افزوده می‌توان حل نمود. همه باید به دنبال کارآفرینی و ایجاد کار باشند  زیرا اگر موفق به فراهم آوردن بستر کار شویم بخش قابل توجهی از مشکلات حل خواهد شد. فقط با کار می‌توان رفاه عمومی در جامعه ایجاد کرد. البته باید خوب کار کردن را مد نظر داشت. پیامبر اسلام فرمودند: خدا رحمت کند کسی را که خوب کار انجام می‌دهد. ارزشمند‌ترین سرمایه‌ یک کارفرما نیروی کار است. نیروی انسانی تحول آفرین اصلی‌ترین سرمایه کشور است.

پژوهش افزود: متاسفانه امروز چون کیفیت کالای داخلی پایین است ارز کشور به جیب چینی‌ها و کره‌ای ها می‌رود و برچسب بی‌کیفیتی بر پیشانی کالای داخلی خورده است. تنها راه نجات از این وضعیت خوب کار کردن و ارتقا کیفیت تولید داخل است. ما باید نسبت به جامعه و سرمایه عمومی احساس مسئولیت داشته باشیم و البته دولت تمام تلاش خود را جهت بهبود شرایط به کار گرفته است. با تزریق میلیاردها تومان به بازار مشکلی از اقتصاد و جامعه حل نمی‌شود بلکه باید با تولید کالای با کیفیت به ایجاد بازار و بالا بردن تقاضا بیندیشیم.

معاون سياسي، امنيتي استانداری فارس خاطر نشان کرد: در حوزه طرح سلامت، طرح بیمه سلامت به دلایل مختلف میلیاردها تومان بر دوش دولت گذاشته اما شرایط برای بیماران بهبود یافته است. نسبت به سال‌های گذشته شرایط درمانی برای بیماران ارتقا یافته و اگر هم امروز مردم از این طرح گلایه دارند بدلیل بالا بودن انتظارات و توقعات است.

وی در پایان متذکر شد: باید نسبت به آسیب‌های اجتماعی بیدار و هشیار باشیم. برخی کارگران نسبت به مسئله اعتیاد گرایش دارند و خانواده‌ها باید نسبت به این مسئله حساس باشند. زیرا اعتیاد یعنی نابودی بنیان خانواده و جامعه است. باید تمام کسانی که دچار اعتیاد صنعتی و سنتی هستند جهت درمان به درمانگاه‌ها ارجاع داده شوند.

وزارت بهداشت برای دست‌اندازی به صندوق تامین اجتماعی باید از جنازه ما رد شود!
علی راستگو گفت: در سال‌های گذشته خانه کارگر بعنوان یک تشکل مستقل در مسائل رفاهی کارگران تلاش بسیاری داشته و در همین راستا خدمات بسیار زیادی ارائه داده است. ماهیانه 1400 نفر در کلاس‌های مختلف اکسل، پاورپوینت، فتوشاپ، هنر، خطاطی، قالیبافی، خیاطی و غیره با ارائه مدرک آموزش می‌بینند و در طول یک سال بیش از 15 هزار نفر تحت آموزش رایگان هستند. همچنین در هفته بیش از 200 مشاوره کاری ارائه می‌شود.

دبیر اجرایی خانه کارگر تشکیلات فارس خاطر نشان کرد: امروز سالگرد تصویب قانون کار است. اگر چه اکنون این قانون به سنگلاخ رفته و عدم امنیت شغلی جامعه کارگری را آزار می‌دهد. کارگران خدمات فراوانی به اقشار مختلف جامعه ارائه می‌دهند. 48 درصد از جامعه را کارگران تشکیل می‌دهند اما هیچ بودجه‌ای از نفت و مالیات به جامعه کارگری تعلق نمی‌گیرد.

علی راستگو، دبیر اجرایی خانه کارگر تشکیلات فارس گفت: کارگران بزرگترین کارشناسان اقتصادی هستند که در ماه با یک میلیون تومان زندگی خود را اداره می‌‌کنند. در همایش امروز هیچ یک از نمایندگان مجلس حضور ندارند در حالی‌که این نمایندگان با رای کارگران راهی مجلس شدند و حال انتظار داریم در حمایت از کارگران و قانون‌گذاری در این امر تلاش مضاعفی داشته باشند. زیرا اگر کارگران نباشند، سرمایه‌ای هم در جامعه وجود نخواهد داشت.

راستگو افزود: امروزه وزارت بهداشت با دخالت بی‌مورد در سازمان تامین اجتماعی در حال خسارت زدن به کارگران و بازنشستگان هستند. وزارت بهداشت در حال بیراهه رفتن است و نمایندگانی که در پی حمایت از دخالت این وزارت‌خانه در امور صندوق تامین اجتماعی هستند، بدانند که باید از روی جنازه ما رد شوند. اگر طرح‌های دولتی با شکست مواجه شده چرا در پی دست‌اندازی به صندوق تامین اجتماعی هستند؟! سازمان و صندوق تامین اجتماعی خط قرمز ماست و با هیچ سازمان دیگری نمی‌شود اقدام کرد.

وی تصریح کرد: چند سال پیش با طرح پزشک خانواده، استان فارس و شهر شیراز را چون موش آزمایشگاهی دچار خسارت کردند و حال امروز برای جبران ورشکستگی خود به صندوق تامین اجتماعی روی آورده‌اند. جامعه کارگری از مالیات و بودجه نفت دستاوردی ندارد و حداقل انتظار ما این است که؛ از صندوق متعلق به بازنشستگان و کارگران دست بردارند. سازمان تامین اجتماعی یک سازمان بین نسلی است و از پیش از انقلاب هم فعالیت داشته است. حقوق ماهیانه بازنشستگان در استان فارس نزدیک به 440 میلیارد تومان است و اجازه نخواهیم داد حق کارگران پایمال شود.

راستگو گفت: وزارت بهداشت اگر دلسوز سازمان تامین اجتماعی و بازنشستگان است جهت رفاه حال کارگران چند بیمارستان تامین اجتماعی در استان فارس تاسیس کنند. جمعیت خوزستان یک چهارم جمعیت فارس است اما هفت بیمارستان تامین اجتماعی برای کارگران تاسیس شده است. اگر جامعه کارگری علی‌رغم تمام مشکلات با انقلاب و نظام و مسئولین همراهی می‌کنند، مسئولان هم حجب و حیا داشته باشند! و حدود خود را حفظ کنند!

هیچکس حق دست اندازی به این اموال تامین اجتماعی را ندارد

نباتی، مدیر کل تامین اجتماعی فارس گفت: سازمان تامین اجتماعی بعنوان یک نهاد غیردولتی از بودجه دولت هیچ استفاده‌ای نکرده است و تمام منابع این سازمان متعلق به اعضای تامین اجتماعی و کارگران است. اکنون بیش از 42 میلیون نفر یعنی 50 درصد جمعیت کل کشور تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی است. در استان فارس بالغ بر دو میلیون و 86 هزار نفر تحت پوشش این سازمان هستند و از این تعداد بیش از 130 هزار نفر مستمری بگیر هستند که ماهیانه 162 میلیارد تومان به حساب‌شان واریز می‌شود‌.

وی افزود: سازمان تامین اجتماعی با خدمات خود در واقع امنیت اجتماعی برقرار کرده و یکی از بازوان توانمند دولت است. اموال و منابع سازمان تامین اجتماعی حق الناس است و متعلق به کارگران و بیمه‌شدگان است و هیچکس حق دست اندازی به این اموال را ندارد و نخواهد داشت. طبق قانون درمان سازمان تامین اجتماعی به هیچ وجه قابل ادغام با سایر درمان‌ها نیست.

مدیر کل تامین اجتماعی فارس خاطر نشان کرد: امیدواریم مطالبات تامین اجتماعی که بالغ بر 120هزار میلیارد تومان است تا پایان برنامه ششم توسعه محقق شود. از همین رو قرار شده؛ سالیانه مبلغ 15_10 هزار میلیارد تومان به حساب تامین اجتماعی واریز شود تا حقوق بیمه‌شدگان به موقع پرداخت شود.


نظرات بینندگان