کد خبر: ۱۱۶۲۸۰
تاریخ انتشار: ۱۰:۳۸ - ۳۰ آبان ۱۳۹۶

ویژه برنامه های هفته بسیج در صدا وسیمای فارس

مدیرکل صدا وسیمای فارس با تاکید براهمیت بیان دستاوردهای بسیج در بخش های مختلف خدمت رسانی به اقشار مختلف مردم افزود: در چهار حوزه پیام صدا وسیما تهیه کننده ویژه بسیج در نظر گرفته شده است و در این راستا فضای مجازی مرکز نیز به عنوان یک بستر مناسب برای انعکاس برنامه های ویژه بسیج امسال به منظور برنامه سازی وارد میدان شده است و برنامه های این مرکزبه نحو مطلوبی از شبکه فارس انعکاس داده می شود.
به گزارش شیرازه، سید تقی سهرابی مدیرکل صدا وسیمای فارس ضمن گرامیداشت هفته بسیج و بزرگداشت یاد و خاطره شهدای این نهاد انقلابی، برنامه های صدا و سیمای فارس را در چهار حوزه صدا، سیما، خبر و فضای مجازی تشریح کرد.

سهرابی با تاکید براهمیت بیان دستاوردهای بسیج در بخش های مختلف خدمت رسانی به اقشار مختلف مردم افزود: در چهار حوزه پیام صدا وسیما تهیه کننده ویژه بسیج در نظر گرفته شده است و در این راستا فضای مجازی مرکز نیز به عنوان یک بستر مناسب برای انعکاس برنامه های ویژه بسیج امسال به منظور برنامه سازی وارد میدان شده است و برنامه های این مرکزبه نحو مطلوبی از شبکه فارس انعکاس داده می شود.

وی همچنین تصریح کرد مجموعه فعالیت و برنامه های بسیج با انتخاب سوژه های بدیع در دستور کار واحد خبر صدا وسیمای فارس است که با تهیه یک سری گزارش های ویژه علاوه بر پخش از شبکه فارس از شبکه های ملی نیز انعکاس داده شود.

سهرابی کار ویژه پایگاه بسیج صدا وسیما را تولید گزارش های رسانه ای دانست که در کنار مستندهای خبری، معرفی گروههای بسیجی، پایگاهها با محوریت خاص هماهنگی و پخش می شود.

مدیرکل صدا وسیمای فارس با اشاره به برنامه ریزی های انجام شده در تلویزیون برای برگزاری این مناسبت تصریح کرد: سیمای فارس در برنامه های صبح پارسی با معرفی فعالیت های بسیج شهرستانهای استان روزهای زوج ساعت 7:30، کاشانه مهر با معرفی خواهران و خانواده های موفق بسیج روزهای فرد ساعت 10 صبح، برنامه نگاه روز با حضور مسئولین بسیجی و بیان دستاوردها روزهای فردساعت 11:15، آبرک با حضور کودکان خانواده های بسیجی روزهای زوج ساعت 16 ، شب پارسی با حضور هنرمندان و خانواده های بسیجی هرشب ساعت 21 ، همچنین برنامه در شهر ، فیلم سینمایی، کلیپ وسرود، زیرنویس، برنامه های تامینی و میان برنامه های شهدای بسیج با محوریت بسیج به پوشش رویدادهای هفته بسیج می پردازد.

وی رادیو را با توجه به ویژگی منحصر به فرد رسانه ای برای انعکاس خدمات بسیج به مخاطبان معرفی کرد  وگفت: صدای مرکز فارس نیز با برنامه های سلام کاکو و ارتباط با سخنگوی هفته بسیج و پوشش روزانه برنامه های بسیج در سطح استان و شهر شیراز ساعت7 صبح ، مجله فارس و شب آمد و گفتگو با مسئولان بسیج شیراز و استان، مجله جوانی با موضوع تفکر بسیجی  در جوانان و گفتگو با نخبگان بسیجی ساعت 10:30، برنامه بیست بیست ویژه نوجوانان ساعت 7 صبح، بی تعارف با مسئولان و گفتگو در باره بسیج امروزی و اهداف و فعالیتها ساعت 13:15، برنامه میزگرد با محوریت گفتگوی تحلیلی تبیینی با مسئولان بسیج درباره فلسفه شکل گیری، اهداف و...، ایوان آیینه  که در این برنامه فرهنگی هنری به موضوعات بسیج از زوایه فرهنگ و هنر پرداخته می شود.، نمایش بلند و پخش نمایش هایی با محتوای بسیج، مدرسه عشق ویژه بسیج (بیان دستاوردها و فعالیت ها  و برنامه ها) ساعت 20:35  هفته بسیج را گرامی می دارد.

مدیرکل صدا وسیمای فارس مستند بسیج دیروز – امروز، پوشش خبری برنامه های فرهنگی، ورزشی، پوشش خبری تمام برنامه های بسیج در شهرستانها، ارسال گزارش های هفته بسیج به شبکه های سراسری را از عملکرد واحد خبر این مرکز در هفته بسیج بیان کرد.

وی گفت: اینفو گرافی فعالیت های بسیج، گلچینپو انتشارات تولیدات هفته بسیج در وب سایت مرکز فارس، تولید عکس نوشته ویژه هفته بسیج و انتشارات در فضای مجازی در دستور کار این حوزه قرار دارد.

مدیرکل صدا وسیمای فارس با تاکید بر اینکه همه حوزه های برنامه سازی مرکز فارس موظف شده اند اقدامات رسانه ای خود را گسترش دهند به فعالیت های این رسانه در سال گذشته اشاره کرد و افزود: صدا وسیمای فارس در هفته بسیج سال 1395 در مجموع با بهره گیری از ظرفیت های رسانه در سه حوزه تولیدی در 338 قسمت ( برنامه و خبر) به مدت 3140 دقیقه( بیش از 52 ساعت) در برنامه ها به این مناسبت پرداخت.

در سال گذشته حوزه سیما در قالب 34 عنوان برنامه در 190 قسمت به مدت 2495 دقیقه، حوزه صدا در قالب 19 عنوان برنامه در 56 قسمت به مدت 555 دقیقه و حوزه خبر در قالب 92 خبر و گزارش به مدت 90 دقیقه با محوریت بسیج برنامه  پخش کرد  و امسال نیز برنامه های ویژه هفته بسیج در این مرکز متفاوت و متنوع تر از سال گذشته خواهد بود.

نظرات بینندگان