کد خبر: ۱۱۶۳۴۱
تاریخ انتشار: ۱۳:۵۴ - ۰۱ آذر ۱۳۹۶

آغاز به کار شانزدهمین کنگره مدیکال آنکولوژی و هماتولوژی ایران در شیراز/ تاکید بر ایجاد پروتکل‌های بومی درمان منطبق با هزینه‌های اقتصادی کشور

شانزدهمین کنگره مدیکال آنکولوژی و هماتولوژی ایران با حضور معاون درمان وزیر بهداشت و سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شیراز آغاز به کار کرد.

به گزارش شیرازه، دکتر قاسم جان بابایی، معاون درمان وزیر بهداشت در این کنگره بین المللی، رشته آنکولوژی را به عنوان یکی از ارجح ترین رشته های علم پزشکی معرفی و اظهار کرد: این رشته، همواره باید با رویکردهای جدیدی همراه باشد و ضمن به روزرسانی، باید به قدم های آینده این رشته امیدوار بود.

او تاکید کرد: باید بتوانیم با کمترین هزینه در کوتاه ترین زمان ممکن، به بهترین نتیجه در این زمینه دست یابیم.

دکتر جان بابایی به طرح موضوع اهمیت هزینه‌های درمانی و میزان کارایی آن، برای درمان بیماری های سرطان و لزوم ایجاد پروتکل‌های بومی درمان، منطبق با هزینه‌های اقتصادی کشور پرداخت.

دکتر علی بهادر، سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز دیگر سخنران این کنگره بود که خطاب به اساتید و پزشکان شرکت کننده، آنان را پرچمداران علم، پژوهش و آموزش در جامعه خواند و گفت: دانشمندان، بهترینِ هر جامعه ای هستند که با هیچ سرمایه ای قابل مقایسه نیستند.

او کارآمدی نیروی انسانی و به ویژه دانشمندان، در کنار دیگر سرمایه ها و منابع هر کشور را موجب پیشرفت دانست و نسبت به ضرورت برپایی چنین رویدادهای علمی برای سازندگی آینده جامعه، تاکید کرد.

بهادر ابراز امیدواری کرد که اساتید و پزشکان، بتوانند پرورش نسل های آینده ساز جامعه را به بهترین نحو انجام دهند.

این کنگره از امروز، یکم آذرماه به مدت سه روز در هتل هما در دو پنل صبح و عصر در حال برگزاری است.

انتهای پیام/

نظرات بینندگان