کد خبر: ۱۱۶۳۵۰
تاریخ انتشار: ۱۶:۲۶ - ۰۱ آذر ۱۳۹۶
فرمانده تیم های اعزامی دانشگاه علوم پزشکی شیراز به مناطق زلزله زده:

روز گذشته 120کودک زلزله زده معاینه شدند

فرمانده تیم های اعزامی دانشگاه علوم پزشکی شیراز به مناطق زلزله زده غرب کشور گفت: تنها در روز گدشته، هزار و 351 نفر از هموطنان آسیب دیده، با کمک پزشکان متخصص و عمومی، معاینه شده و سلامت آنان مورد پیگیری قرار گرفت.

به گزارش شیرازه، دکتر عبدالحسین فرحبخش با اشاره به ارایه خدمات طب اورژانس، متخصصان رشته های مختلف، دیالیز، آتلبندی و گچ گیری و همچنین احیا به عنوان گوشه ای از خدمات درمانی تیم اعزامی از فارس، افزود: از ین جمله می توان به معاینه 120 کودک در روز گذشته با حضور متخصص کودکان اشاره کرد.

او ادامه داد: همچنین نیروهای بهداشتی تیم اعزامی نیز با جدیت، تامین سلامت بهداشتی هموطنان زلزله زده را پیگیری می کنند.

دکتر فرحبخش از خدمات روانشناسی، به عنوان تلاشی دیگر از تیم اعزامی دانشگاه نام برد و گفت: تیم سلامت روان اعزامی، ضمن برقراری ارتباط موثر با خانواده ها، با ایجاد همدلی در جمع آنان، آموزش، غربالگری و پیگیری شرایط آنان، در مسیر تامین سلامت روانی آنان، تلاش می کنند.

252مورد معاینه مامایی و تامین سلامت غذایی هموطنان زلزله زده، به ویژه گروه های آسیب پذیر مانند کودکان و مادران باردار، دیگر مواردی بود که فرمانده تیم های اعزامی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، معرفی کرد و ادامه داد: نیروهای بهداشت محیط نیز ضمن بازرسی منابع آب آشامیدنی، کلرسنجی و بازدیدهای نظارتی، برای پیشگیری از بروز بیماری ها می کوشند.

او از خطر بیماری های واگیردار، به عنوان یکی از تهدیدات سلامت در مواقع بحرانی یاد کرد و افزود: در همین راستا، با انجام واکسیناسیون، آموزش و اطلاع رسانی، برای پیشگیری از این مشکل، بسیج شده ایم.

فرمانده تیم های اعزامی دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به روند خدمات رسانی مجموعه بهداشت و درمان کشور در مناطق زلزله زده، نسبت به بازگشت سلامت به هموطنان زلزله زده غرب کشور، ابراز امیدواری کرد.

نظرات بینندگان