کد خبر: ۱۱۶۴۰۴
تاریخ انتشار: ۱۲:۴۲ - ۰۴ آذر ۱۳۹۶

اولین جشنواره زعفران در استهبان برگزار شد

اولین جشنواره زعفران با حضور دکتر یوسفی آذر، مشاور وزیر جهاد کشاورزی،دکتر حسینی رئیس انجمن زعفران ایران و سایر مهمانان و مسئولان کشوری، استانی و شهرستانی در استهبان برگزار شد.

به گزارش شیرازه، اولین جشنواره زعفران با حضور دکتر یوسفی آذر، مشاور وزیر جهاد کشاورزی،دکتر حسینی رئیس انجمن زعفران ایران و سایر مهمانان و مسئولان کشوری، استانی و شهرستانی در استهبان برگزار شد.


یوسفی آذر، مشاور وزیر جهاد کشاورزی در این مراسم ضمن ابراز خوشحالی از برگزاری چنین جشنواره ای و اهمیت دادن به گیاه زعفران اظهار داشت:  زعفران می تواند به عنوان گیاه ملی ایران و یک مبحث اشتغالزایی خوب معرفی شود و حتی ما در کشور می توانیم با پرورش و بهره برداری از گیاهان دارویی مثل زعفران اقتصادی بهتر از اقتصاد نفتی و در آمدی بیشتر از درآمد نفت داشته باشیم.


حجت الاسلام و المسلمین خاوری نیز ضمن تشکر از برگزاری این جشنواره اظهار داشت: متاسفانه در صادرات انجیر و کشت و پرورش گیاه زعفران مشکلات و کاستی هایی وجود دارد که برای کشاورزان نگران کننده شده است و دستگاه های مربوطه باید سعی در برطرف کردن آن ها داشته باشند.


دکتر حسینی، رئیس انجمن زعفران ایران نیز با انتقاد از روش بهره وری سنتی در زعفران گفت: بهره برداری و پرورش گیاه زعفران به روش سنتی باعث افت کیفیت زعفران ایران شده است و باید تمام تلاش خود را جهت آموزش و بهره برداری به روش جدید انجام داد تا بتوان زعفرانی با بهترین کیفیت و بیشترین بهره وری تولید کرد.


در این مراسم از کتاب کاشت، داشت و برداشت زعفران نوشته مهندس ناصر بصیرت رونمایی شد.


گفتنی است در ابتدای مراسم از تعداد از صنایع دستی هنرمندان استهبان و تولیدات کشاورزی ارگانیک کشاورزان استهبان بازدید شده و در آخر از زعفران کاران استهبان تقدیر به عمل آمد.


منبع: سته بان

برچسب ها: استهبان ، زعفران ، جشنواره
نظرات بینندگان