کد خبر: ۱۱۶۴۲۶
تاریخ انتشار: ۱۰:۰۵ - ۰۵ آذر ۱۳۹۶
پليس راهور فارس هشدار داد:

تشديد برخورد با مالكان خودروهاي پارك شده در پياده‌روهاي شيراز

رييس پليس راهور استان فارس از تشديد برخورد قانوني با رانندگان خودروهاي پارك شده در پياده‌روهاي شيراز خبر داد.
به گزارش شیرازه، پس از آنكه فرمانده انتظامي استان فارس در ديدار اعضاي شوراي شهر شيراز، يكي از معضلات جدي اين شهر را توقف خودروها در پياده‌رو و اشغال پياده روها توسط اغذيه‌فروشي‌ها دانست، پليس راهور فارس نيز هشدار داد كه برخورد با مالكان و رانندگان خودروهايي كه در پياده‌روها پارك شده باشد، تشديد مي‌شود.

براساس خبر منتشر شده از سوي سايت خبري پليس فارس، سرهنگ مصطفي عباسي، تشديد برخورد با رانندگان خودروهاي پارك شده در پياده روهاي شيراز را در راستای ارتقای انضباط اجتماعی و ترافیکی و تقاضای شهروندان اعلام كرده است.

عباسي اعلام كرده است كه برابر قانون وسايل نقليه‌اي كه در پياده‌روها پارك شده باشد، علاوه بر اعمال قانون (جريمه)، به پاركينگ منتقل مي‌شود.

رييس پليس راهور فارس از شهروندان درخواست كرده است كه اگر چنين تخلفي را مشاهده كردند با فوريت‌هاي پليسي 110 تماس بگيرند.

عباسي تاكيد دارد كه اين طرح و ديگر طرح‌هاي ارتقاء انضباط ترافيكي، مستمر بوده و اجراي آنها متوقف نمي‌شود.

ورود پليس به موضوع توقف خودروها در پياده‌روها در حالي است كه پياده‌روهاي محدوده‌هاي تجاري و خدماتي شهر شيراز، هر روز در اشغال خودروهايي است كه رانندگان آنها بي‌توجه به حقوق شهروندان، خودروهايشان را در پياده رو يا نقاط ممنوع پارك مي‌كنند.

تردد خودروها در پياده‌رو، خصوصا پياده‌روهاي خيابان كريمخان زند از ديگر معضلات جدي شهر شيراز به‌شمار مي‌رود؛ شمار زيادي از اين خودروها، آمبولانس‌هاي اورژانس و بخش خصوصي است كه به بهانه انتقال بيمار، بين بيمارستان‌ها و مراكز درماني شهر تردد مي‌كنند.

توقف آمبولانس‌هاي بيمارستان شهيد فقيهي در پياده‌روهاي محدوده‌ي اين بيمارستان، در كنار توقف خودروهاي همراهان بيمار، نه تنها عبور و مرور عابران را دچار مشكل و مخاطره كرده بلكه منظره‌ي نامناسبي از شهر توريستي شيراز ساخته است.

در تمام ساعت‌هاي شبانه روز، شاهد تردد و توقف خودروهاي مختلف خصوصا آمبولانس‌ها در پياده رو مقابل بيمارستان شهيد فقيهي مي‌توان بود؛ آمبولانس‌هايي كه گاه براي مطلع كردن عابران پياده از تردد غيرقانوني خود، آژيرها را هم به صدا در مي‌آورند.!!!

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان