کد خبر: ۱۱۶۴۴۱
تاریخ انتشار: ۱۳:۱۸ - ۰۵ آذر ۱۳۹۶

انعقاد تفاهم‌نامه‌ی علمی دانشگاه جهرم با دانشگاه‌هاي غنا و سنگال

رييس دانشگاه جهرم از انعقاد تفاهم‌نامه‌اي بين اين دانشگاه و برخي دانشگاه‌هاي غنا و سنگال در زمينه تبادلات علمي خبر داد.
به گزارش شیرازه، مسعود نادريان رييس دانشگاه جهرم با اشاره به سفر هيئتي از دانشگاه جهرم به آفريقا، گفت: در در سفر به سنگال و بازديد از دانشگاه تئيس به‌عنوان يكي از مراكز دانشگاهي معتبر سنگال، ضمن بررسي پيرامون راه‌هاي گسترش مناسبات علمي دانشگاهي، به‌ويژه در حوزه‌ي كشاورزي، يادداشت تفاهمي بين روساي 2 دانشگاه امضا و مبادله شد.

وي با اشاره به بازديد هيئت ايراني از مزرعه‌‌ي كشاورزي دانشگاه تئيس، گفت: دو طرف درباره‌ی تبديل بخشي از اين مزرعه به باغ نمونه، مذاكراتي داشتند.

نادريان حضور تیم دانشگاهی جهرم را در سنگال مثبت ارزیابی و خاطرنشان کرد: در دانشگاه تئيس مقرر شد، تيمي متشکل از متخصصان دانشگاه جهرم در آينده‌اي نزديك با سفر به سنگال، مقدمات تأسيس باغ نمونه در اين دانشگاه را با بررسي كنند.

نادریان در ادامه به امضای تفاهم همکاری‌های علمی دانشگاهی در زمینه‌ی تحقیقات کشاورزی با دانشگاه تاکورادی کشور غنا اشاره و اضافه کرد: هیئت اعزامی از دانشگاه جهرم با پروفسور جان فرانک اشون، رئیس دانشگاه تاکورادی کشور غنا نیز ملاقات داشت و اطلاعاتی مبسوطي درباره‌ی ظرفیت‌های دانشگاه جهرم به ویژه در عرصه‌ی کشاورزی ارائه شد.

او گفت: یادداشت تفاهم همکاری‌های علمی دانشگاهی بین دانشگاه‌هاي جهرم و تاكورادي غنا با هدف تبادل دانشجو و استاد در قالب ايجاد فرصت‌هاي مطالعات و جذب دانشجو به شكل بورسيه امضا و مبادله شد.

وی برنامه‌ریزی براي احداث مجموعه‌ی تحقیقات کشاورزی را از مباحث دیگر مورد توافق اعلام و با بیان اینکه هیئت دانشگاهی جهرم از بخش‌های مختلف دانشگاه تاکورادی شامل آزمایشگاه نفت و گاز و کارگاه‌های مکانیک و الکترونیک بازدید كرد، گفت: دانشگاه تاکورادی یکی از مهمترین دانشگاه‌های کشور غنا با بیش از هشت هزار دانشجو و حدود ۲۵۰ عضو هیئت علمی است.

به گفته‌ي رييس دانشگاه جهرم، امضای چند تفاهم‌نامه همکاری علمی بين دانشگاه جهرم و برخي دانشگاه ها و مراكز علمي غنا در زمینه‌ی تحقیقات کشاورزی، بازدید از مؤسسه مطالعات آفریقایی نکرومه و ديدار و گفت‌وگو با مسئول اين مؤسسه در مورد گسترش همکاری‌های متقابل، امضای تفاهم‌نامه با مرکز دایرة‌المعارف اسلامی و دانشگاه آنتایا دیوپ سنگال، بازدید از دپارتمان زبان، ادبيات تمدن پارسي دانشگاه داکار، شرکت و سخنرانی علمی در همایش بررسی افکار و عقاید علامه طباطبایی و شیخ مالک سی و ملاقات با رایزن فرهنگی ایران، به‌عنوان ديگر برنامه‌ها و دست‌آوردهاي سفر به كشورهاي آفريقايي اشاره كرد.

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان