کد خبر: ۱۱۶۴۶۴
تاریخ انتشار: ۱۶:۰۸ - ۰۶ آذر ۱۳۹۶
مدیر اجرایی «کتاب گالری» در گفتگو با شیرازه:

کتاب‌های یک صفحه‌ای طرحی برای ایجاد ارزش افزوده در زمان‌های مرده/ در یک دقیقه یک داستان بخوانید

طالبی گفت: مطالعه یک دقیقه‌ای کتاب‌های یک صفحه‌ای برای مخاطبان در همه رده‌های سنی در اماکن عمومی جایگزین مطلوبی برای جلوگیری از هدررفت وقت و آشتی با کتاب است.

کتاب‌های یک صفحه‌ای طرحی برای ایجاد ارزش افزوده در زمان‌های مرده/ در یک دقیقه یک داستان بخوانیدبه گزارش شیرازه، یکی از غرفه‌هایی که در شانزدهمین نمایشگاه کتاب فارس با طراحی ویژه نظر مخاطبان را به خود جلب می‌کند، غرفه «کتاب یک صفحه‌ای» است. علی طالبی، مدیر اجرایی کتاب گالری در گفتگو با خبرنگار شیرازه درخصوص این طرح توضیح داد: کتاب‌های یک صفحه ای طرحی نو برای گسترش فرهنگ مطالعه و کتابخوانی است.

او وجه تمایز کتاب های تک برگی با کتاب های معمولی را در شیوه ارائه آن عنوان و اظهار کرد: این شیوه ارائه صرفا برای این است که مردم در اوقات انتظار به مطالعه مشغول شوند و زمان‌های مرده مانند زمان رسیدن به مقصد در اتوبوس و یا زمان‌‌های انتظار در مطب‌ها به زمان مطالعه تبدیل شوند.

طالبی با بیان اینکه کتاب‌ها به صورت تک برگی است و خواننده می تواند پس از مطالعه آن را به دوستان خود هدیه دهد، گفت: کتاب‌های یک صفحه ای شاید دوسه دقیقه زمان مخاطب را بگیرد اما در همان چند دقیقه می توان نکات فرهنگی خوبی به مخاطب انتقال داد و به سرانه پایین مطالعه کشور هم کمک کرد .

این جوان فرهنگ‌ور با بیان اینکه برخی کمبود وقت را بهانه‌ای برای کتاب نخواندن قرار داده‌اند، گفت: کتاب یک صفحه ای با حجم کوتاه سعی می کند برای کسانی که رغبت کمتری به مطالعه کتاب مخصوصا کتابهای قطور دارند مفید واقع شود و آن‌ها رابه مطالعه مشتاق کند.

طالبی از زحمات نویسنده ماهر این کتاب‌ها یاد کرد و افزود: سید‌ مهد‌ی میرعظیمی هنرمند خوشنامی که اصالتا ابرقویی و ساکن شیراز است، تنها نویسنده این کتاب‌هاست و معمولا داستان‌ها یا بر اساس وقایع روز بوده یا خاطرات نویسنده است یا اینکه داستانهای قدیمی معروف مثل چوپان دروغگو بازنویسی شده است. او به بازدیدکنندگان این مژده را داد که نویسنده کتاب‌های یک صفحه‌ای نیز در روزهای آینده در غرفه حضور پیدا می‌کند.

حضور کتاب گالری در سطح اماکن عمومی شهر و رواج کتابخوانی بین شهروندان

او با بیان اینکه یکسال از شروع این کار می گذرد، گفت: سری یک کتاب‌های یک صفحه ای با 48داستان به توزیع انبوه رسیده است. سری دو و سه کتاب‌های یک صفحه ای هم در حال حاضرآماده است و درقالب «کتاب گالری» در نمایشگاه کتاب امسال در معرض دید کتاب دوستان قرار دارد. این دو سری جدید هم کمتراز دو ماه دیگر درسایز و بسته بندی کتاب‌های یک صفحه ای در سطح شهر منتشر می‌شود .

این جوان خوش‌فکر هدف نمایشگاه «کتاب‌گالری» را ترویج کتابخوانی در فضاهای همگانی شهری دانست و گفت: اجرای این طرح در پیاده‌روهای شهری و فضاهایی مانند ایستگاه های قطار شهری، پایانه های اتوبوس، مجتمع های تجاری، بیمارستان ها و مراکز درمانی برای ساعت هایی باعث می شود کتاب های یک صفحه ای به نمایش گذاشته شود و شهروندان برای دقایقی بتوانند از محتوای کتاب‌ها استفاده کنند.

طالبی درخصوص محتوا و مخاطب این مجموعه کتاب‌ها گفت: سری دو مانند داستان های سری اول به نقل مسائل اجتماعی و فرهنگی در قالب داستان می پردازد وبا مخاطب ویژه نوجوانان تهیه شده وسری سوم به مجموعه تلنگر معروف است ودرقالب جملات کوتاه سعی در تکان دادن مخاطب دارد. البته این مجموعه ها چون قلم خودمانی، گیرا و قابل درکی دارد برای مخاطب عام عالی است و رده سنی خاصی را در بر نمی‌گیرد.

او اظهار کرد: مطالعه یک دقیقه ای کتاب های یک صفحه ای برای مخاطبان در همه رده های سنی در اماکن عمومی، تاکسی، مترو، اتوبوس، بانک و هر جا که یک دقیقه وقت آزاد داشته باشید جایگزین مطلوبی برای جلوگیری از هدررفت وقت و آشتی با کتاب است.

طالبی خبر خوش داد که سری چهارم این مجموعه با تلاش مهدی میرعظیمی و تعامل با تعدادی دیگر از نویسندگان در مراحل ابتدایی تولید است.

با یادآوری اینکه یکسال از اطلاع رسانی این کتاب ها در فضای مجازی می گذرد، گفت: این طرح با هزاران مخاطب در شبکه های اطلاع رسانی به اشتراک گذاشته شده و خوشبختانه بازخورد خوبی به همراه داشت.

طالبی درمورد هزینه این مجموعه کتب گفت: قیمت روی جلد مجموعه اول 25هزار تومان است اما این روزها بیست درصد بخاطر نمایشگاه تخفیف دارد و غرفه خودمان هم 20درصد تخفیف در نظر گرفته است و در مجموع با چهل درصد تخفیف با قیمت استثنائی فقط در نمایشگاه 15هزار تومان به فروش می رسد. بعد از نمایشگاه علاقمندان می توانند در دفتر فروش در کانون آسان رسان واقع در خیابان همت شمالی ساختمان بانک مسکن این مجموعه کتاب‌ها را خریداری کنند.

انتهای پیام/

نظرات بینندگان