کد خبر: ۱۱۶۴۷۱
تاریخ انتشار: ۰۸:۱۴ - ۰۷ آذر ۱۳۹۶
دسته‌گل جدید معاون اول؛

آقای جهانگیری؛ کاش هیچ‌وقت پیش مردم زلزله‌زده نمی‌رفتید+ عکس

حضور معاون اول رئیس‌جمهور در بین زلزله‌زدگان که باعث زحمت بیشتر این مردم نیز شد، به عنوان جدیدترین اقدام اشرافی دولتی‌ها در تاریخ ثبت شد.
به گزارش شیرازه، دو هفته قبل اسحاق جهانگیری در اولین روز پس از وقوع زلزله دلخراش در استان کرمانشاه که منجر به فوت بیش از 480 نفر و مجروحیت چندین هزار نفر از هموطنانمان شده بود، در سخنانی نسنجیده و ناپخته، بجای آنکه به یاری مردم و زلزله‌زدگان بشتابد در سخنانی کاملا سیاسی و جهت‌دار که کارشناسان آن را پاس گلی به وزیر کم‌کار مسکن می‌دانستند، به مسکن مهر حمله و تلفات را ناشی از این پروژه عنوان کرده بود.

این سخنان که از همان ابتدا با واکنش‌های دلسوزان کشور همراه شد، علاوه بر اینکه موجب شد سواستفاده از این موضوع پایان یابد، دولتی‌ها را نیز مجبور به عذرخواهی از این اشتباه نمود.

اما دومینوی اقدامات ضد مردمی جهانگیری به همین ختم نشد و در تازه‌ترین مورد، معاون اول رئیس جمهور پس از گذشت حدود 15 روز از وقوع زلزله امروز به کرمانشاه سفر کرد تا بالاخره از نزدیک با مشکلات مردم آن منطقه و کمبودها آشنا شود.

اما با مروری بر تصاویر حضور وی در بین مردم مناطق زلزله زده، آنچه بیش از همه‌چیز به چشم می‌آید، تکبر او در مواجهه با مردم است که یادآور حضور کاملا امنیتی روحانی در مناطق است.

جهانگیری که هدف اصلی خود برای حضور در این سفر را حل مشکلات مردم عنوان کرده بود، طوری با زلزله‌زدگان و خانواده های روستایی که اکنون همه دارایی خود را از دست داده اند برخورد نمود، که برخوردهای ضد مردمی و اشرافی را در ذهن مردم زنده کرد.

براساس آنچه از تصاویر مشخص است، وی بدون توجه به آداب زندگی مردم منطقه، حتی بدون این که کفش خود را از پای در آورد وارد چادرهای زلزله‌زدگان شد و نه تنها زحمتی را از دوش آن‌ها برنداشت بلکه باعث شد زحمت پاک کردن رد حضور او در چادرهایشان را نیز تحمل کنند.

http://fvpresident.ir/files/fa/news/1396/9/6/17496_264.jpg

همانطور که در این تصاویر مشخص است،  مسئولان دولتی هم که به همراه جهانگیری برای بررسی اوضاع به سراغ مردم رفته بود، حتی زحمت این را به خود ندادند که کفش خود را درآورند تا باعث کثیف شدن فرش و موکت کف چادرهای زلزله‌زدگان نشود.

بلاشک این روحیه اشرافی برخی مسئولان که در بین چندین محافظ بین مردم مصیبت زده حاضر می‌شوند، هیچ‌گاه از ذهن مردم مستضعف رنج کشیده خارج نمی‌شود اما آنچه در این ذهن ها به عنوان نماد مدیران انقلابی درج می‌شود، حضور بی تکلف و ساده مسئولان انقلاب در کنارشان خواهد بود. خاطره‌ای از جنس سفر رهبرمعظم انقلاب به مناطق زلزله‌زده و حضور در بین مردم.


منبع: مشرق

نظرات بینندگان