کد خبر: ۱۱۶۴۹۴
تاریخ انتشار: ۰۸:۰۷ - ۰۸ آذر ۱۳۹۶
اخبار ویژه روزنامه ها:

قدردانی استاندار کرمانشاه از سپاه/ نشانی حزب الله لبنان از هیتلر جدید خاورمیانه

روزنامه‌ها در لابه‌لای گزارش‌ها و سرمقاله‌ها، قسمتی از صفحات خود را به اخبار روزهای گذشته یا اخبار ویژه اختصاص می دهند که در ادامه به آنها اشاره می‌کنیم.
به گزارش شیرازه، روزنامه‌ها در لابه‌لای گزارش‌ها و سرمقاله‌ها، قسمتی از صفحات خود را به اخبار روزهای گذشته یا اخبار ویژه اختصاص می دهند که در ادامه به آنها اشاره می‌کنیم.


کیهان

معاون اتاق بازرگانی: دولت اعتقادی به بخش خصوصی ندارد
نایب رئیس اتاق بازرگانی گفت بعد از 4 سال، بخش خصوصی نتوانسته یک بار بی‌واسطه با رئیس جمهور گفت‌وگوی مستقیم داشته باشد.
حسین سلاح‌ورزی در گفت‌وگو با خبر آن‌لاین تصریح کرد: بعد از توافق برجام شرکت‌های خارجی بسیاری به ایران آمدند و حرف زدند و شنیدند و رفتند. این رفت‌وآمدها در میان شهروندان و حتی در میان کارشناسان و فعالان اقتصادی انتظارات قابل اعتنایی به وجود آورد که حجمی از مراودات تجاری و اقتصادی آغاز شود. اما این اتفاق نیفتاد.
یکی از دلایل این بود که این شرکت‌ها به نوعی برای ارزیابی به ایران آمده بودند. جایی به طنز گفتم، آنها آمده بودند یک زنبیلی بگذارند و بروند! در واقع برای ارزیابی وضعیت بازار ایران آمده بودند. از طرفی دستگاه‌های دولتی هم به نوعی دستپاچه شده بودند و حتی در مقاطعی اجازه نمی‌دادند این هیئت‌ها با شرکت‌های بخش خصوصی مذاکره و مراوده داشته باشند و این هیئت‌ها را به سمت شرکت‌های دولتی هدایت می‌کردند.
وی همچنین با اشاره به مشکلات انتقال پول گفته است: یکی از مسائل ما این است که رئیس‌جمهور به صورت مستقیم با بخش خصوصی نشست نداشته است. تنها نشستی که با بخش خصوصی دارد، مراسم افطاری است که هر سال در ماه مبارک رمضان انجام می‌شود. آنهم تعداد محدودی از نمایندگان بخش خصوصی حضور پیدا می‌کنند. به خاطر ندارم رئیس‌جمهور محترم در چهار سال گذشته یک بار بی‌واسطه با بخش خصوصی واقعی گفت‌وگوی مستقیم داشته است.
این موضوع را به صورت گلایه به معاون اول رئیس‌جمهور هم مطرح کرده‌ایم. سال گذشته هیئت‌های خارجی بسیاری که به اتاق ایران آمدند و با نمایندگان اتاق ملاقات داشتند؛ از نخست‌وزیر کره‌جنوبی گرفته تا بلندپایه‌ترین مقامات سیاسی کشورهای دیگر. آنها به همراه هیئت‌های تجاری‌شان به اتاق آمدند و مذاکره کردند. حتی رئیس محترم قوه قضائیه و رئیس مجلس هم به اتاق آمده‌اند، اما رئیس‌جمهور محترم ملاقات حضوری با اعضای اتاق نداشته است.
این مطالبه اعضای اتاق ایران است که گفت‌وگویی بدون واسطه با ایشان داشته باشد. زیرا ما در عمل ندیده‌ایم که اعتقاد و باور دولت به بخش خصوصی به صورت مستمر در وزارتخانه‌ها جاری باشد. دلایل متعددی هم می‌توان برای این موضوع متصور شد. معتقدم که امروز چالش اصلی دولت در حوزه اقتصاد عدم اعتقاد به بخش خصوصی است.
معاون اتاق بازرگانی در ادامه این گفت‌وگو خاطرنشان کرد: در سال‌های گذشته متأسفانه دولت به جای آنکه اشتغال را از طریق بخش خصوصی ایجاد کند، به این بخش بی‌توجه بوده است. در حالی که می‌توانست زمینه را برای سرمایه‌گذاری بیشتر و اشتغال در این حوزه فراهم کند.
امروز بودجه دولت بحرانی شده است؛ علت این است که به جای واگذاری تصدی‌های دولتی به بخش خصوصی و لاغر کردن بدنه دولت بودجه دولت سال به سال بزرگ و بزرگتر شده است. از طرفی بخش خصوصی هم کوچک نگه داشته شده است. همانطور که شما اشاره کردید، متأسفانه نه تنها دولت در مذاکرات خارجی از نظر مشورتی بخش خصوصی و تشکل‌های بخش خصوصی استفاده نمی‌کند، بلکه حتی مهمانانی که به ایران می‌آیند را هم به سمت شرکت‌های دولتی و مذاکره با آنها هدایت می‌کند. در حالی که این موضوع زیبنده دولت تدبیر و امید نیست.

نفوذ ایران بزرگ‌تر از آن است که توسط آمریکا مهار شود
یک خبرگزاری آمریکایی تأکید کرد تحریم‌های واشنگتن نمی‌تواند نفوذ منطقه‌ای ایران را محدود کند.
بلومبرگ نوشت: ممکن نیست تحریم‌های آمریکا علیه ایران بتواند با نفوذ این کشور در خاورمیانه (غرب آسیا) مقابله کند. ایران اکنون یکی از قدرتمندترین بازیگران در خاورمیانه است. ایران نقشی سرنوشت‌ساز در سوریه، لبنان و عراق دارد و نفوذش یمن و افغانستان را نیز در بر می‌گیرد. مقابله با قدرت ایران می‌تواند به معنای رویارویی با نیروهای ایرانی در کشورهایی باشد که ایران با توسل به گروه‌های شبه نظامی بومی در آن‌ها ریشه دوانده و یا توسط حکومت‌های این کشورها به حضور در آن‌ها دعوت شده است.
افزون بر این ایران در صحنه جهانی مطرود نیست. این کشور با روسیه در سوریه مشارکت می‌کند و منافع مشترک آن با ترکیه در مواردی چون جدایی‌طلبی کردستان (عراق) و تقویت دولت مرکزی در بغداد روز به روز بیشتر می‌شود. هم ترکیه و هم ایران هر دو در کشمکش‌های میان قطر با عربستان سعودی و امارات متحده عربی، از دوحه حمایت می‌کنند. این کشمکش‌ها فرصتی را در اختیار ایران قرار داده است تا خود را به عنوان نیرویی برای برقراری ثبات در خاورمیانه به قدرت‌های عمده ای چون هند و چین نشان دهد.
با توجه به شکاف‌های عمیق در دنیای عرب و شورای همکاری‌های خلیج (فارس)، تلاش‌های آمریکا برای منزوی کردن ایران در برابر تلاش‌های چین و روسیه در ترغیب ایران به ایفای نقش منطقه‌ای سازنده‌ای که متناسب با وضعیت این کشور به عنوان قدرتی نوظهور باشد، قرار می‌گیرد.
تلاش‌های آمریکا برای از بین بردن توافق هسته‌ای به احتمال زیاد مهره‌های دیگر جهانی را به حمایت از ایران ترغیب خواهد کرد.
چین ایران را به عنوان جزئی اصلی از ابتکار عمل اقتصادی خود در پروژه «یک کمربند، یک جاده» می‌داند که به دنبال اتصال پکن به خاورمیانه و اروپا است.
ژاپن، کره جنوبی و هند نیز به ایران به عنوان بازاری بکر و ارزشمند نگاه می‌کنند که ارزش ریسک برای سود اقتصادی آینده را دارد. تمامی این کشورها اکنون خریداران مواد خام و تولیدات پتروشیمی ایران هستند و همگی به دنبال سرمایه‌گذاری‌های فراوان در اقتصاد این کشور هستند.
در ادامه این گزارش آمده است: ممکن نیست تحریم‌های آمریکا علیه ایران با نفوذ این کشور در خاورمیانه مقابله کند. دولت سوریه شدیداً به ایران وابسته است و دولت عراق آن را شریک خود در نبرد با تروریست‌ها و جدایی‌طلبان می‌داند.
تداوم اهریمن‌نمایی ایران از سوی آمریکا برای تمامی آسیب‌های موجود در خاورمیانه، زیان‌بار بوده و تنها به بالا رفتن تنش‌ها منجر خواهدشد. این راهبرد در زمان ریاست جمهوری جرج دبلیو بوش به کار گرفته شد و با پیامدهای فاجعه‌باری همراه بود.
دولت ترامپ باید بار دیگر تماسی که در زمان ریاست جمهوری پیشین آمریکا با ایران وجود داشت را برقرار کرده و مقیاس همکاری‌های دیپلماتیک خود با این کشور را تا حد در بر گرفتن مسائل امنیتی منطقه، ارتقا دهد.
این اتفاق باید در سطح وزارتی و با همکاری جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران و رکس تیلرسون وزیر امور خارجه آمریکا، روی دهد.
سیاست‌گذاران آمریکا نباید گمان کنند که می‌توانند رویه موجود از 15 سال قبل تاکنون را تغییر دهند.
تجاوز به عراق نشان داد که چگونه برنامه‌ریزی ضعیف و گمانه‌زنی‌های اشتباه می‌تواند نتیجه عکس دهد.
در آن زمان دولت بوش به اشتباه پیش‌بینی کرد که آزاد کردن عراق از دست صدام حسین، جنبش‌های دموکراتیک را در منطقه به راه خواهد انداخته و نفوذ ایران را از میان خواهد برد. به طور مشابه، ممکن است گمانه زنی‌های اشتباه در مورد ایران به محو شدن قدرت آمریکا در خاورمیانه‌ای که روز به روز غیرقابل پیش‌بینی‌تر می‌شود، منجر شود.

احتمالا به زودی تندیس سرلشکر سلیمانی را در عراق و سوریه و یمن می‌بینیم
یک روزنامه عرب زبان فرامنطقه‌ای تصریح کرد احتمالا به زودی تندیس سرلشکر سلیمانی را در سوریه، عراق و حتی یمن خواهیم دید.
القدس‌العربی در تحلیلی نوشت: می‌توان معادله درگیری منطقه‌ای بین ایران و عربستان را از این منظر نگاه کرد؛ عربستان میزبان نشست معارضان سوریه بود که نتایج به شدت بی‌فایده‌ای داشت، درمقابل، رئیس‌جمهور ایران در نشست سوچی به اتفاق اردوغان و پوتین شرکت کرد که به تفاهم بر سر راه‌حلی برای آینده سوریه منتهی شد، تفاهمی که اعتراضات مخالفان و نظام سوریه هر دو را مدنظر دارد.
انتظار می‌رفت سفر پادشاه عربستان به مسکو در ماه گذشته، موجب نزدیکی ریاض به طرح روسیه در سوریه شود، به‌ویژه پس از انقلاب‌های ریشه‌ای که در گزینه‌های عربستان در مورد سرنوشت بشار اسد اتفاق افتاده بود. می‌توان گفت با وجود درخواست عربستان برای منسوب شدن به باشگاهی که توسط روسیه اداره می‌شد، این حکومت نتوانست جایگاهی شبیه ایران و ترکیه در خصوص بحران سوریه برای خود کسب کند.
شکی نیست که عربستان نتوانست به مانند ایران، روسیه و ترکیه، موجودیتی نظامی در سوریه داشته باشد.
درمقابل باید گفت این احتمال وجود دارد که تندیس سرلشکر قاسم سلیمانی، فرمانده نیروهای قدس سپاه را بزودی در سوریه، عراق و حتی یمن، ببینیم! این سردار ایرانی در کرملین مورد استقبال گرمی قرار گرفت.
علاوه‌بر موفقیت نشست سوچی با حضور ایران و بی‌ثمری نشست ریاض، عناصر زیادی وجود دارد که باعث می‌شود کفه ترازوی برتری ایران نسبت به عربستان سعودی سنگین‌تر باشد.

دیروز حمایت از داعش امروز در به در باج دادن به کدخدا!
یک روزنامه اجاره‌ای نوشت چک جنگ سوریه را باید با مذاکره و نزد کدخدا(آمریکا) نقد کرد!
روزنامه جامعه فردا- که سعی می‌کند خود را شبیه روزنامه توقیف شده جامعه نشان بدهد- مدعی شد: «باید برای موشک‌ها مذاکره کرد؛ چون پیروزی بر داعش و امنیت عراق و سوریه، دست ایران را پر کرده است.
این روزنامه همچنین در مطلب دیگری نوشت: بالاترین غنیمتی که پس از پیروزی در یک جنگ می‌توان گرفت، شانس مذاکره از موضع بالاست. هنگامی که در عرصه نظامی دست بالا را پیدا می‌کنیم، زمان به کار انداختن دیپلماسی فرا رسیده است. اما چرا ظریف اینقدر بی‌تحرک است؟
علت واقعی آن را باید در تلقی اشتباهی یافت که در ما وجود دارد؛ چون جنگ‌ها و نبردها را نظامیان به فرجام نیک می‌رسانند، حق آنهاست که ادامه روند را نیز در کنترل خود بگیرند. اما این اشتباه است. نظامیان نمی‌توانند نتیجه نبرد سوریه را به اروپایی‌ها و آمریکایی‌ها بفروشند.
این روزنامه زنجیره‌ای افزود: «به هرحال مذاکره را، حتی اگر برای موشک باشد باید به دست غیرنظامیان سپرد. در منطقه پرآشوب خاورمیانه، پس از فروکش کردن نسبی درگیری‌های مسلحانه و تا قبل از روشن شدن آتشی تازه، باید آنچه را در کف است نقد کرد. رقبا باید تاوان باخت در سوریه را، در موضع‌ دیگری بدهند و امتیاز مناسبی از آنها گرفته شود.
خطای باصره خواهد بود اگر سوچی را محل و موقعیت گرفتن امتیاز از این ماجرا بدانیم. چک سوریه را باید نزد کدخدای دیگری نقد کرد.»
این روزنامه توضیح نمی‌دهد که مذاکره بر سر اقتدار یعنی چه؟! یعنی مثلا مانند قصه مذاکرات هسته‌ای، توانمندی بومی خود را بدهیم و مشتی وعده به علاوه تهدید و اتهام بگیریم؟! یا مثلا سر حقوق ملت سوریه و عراق،‌ مانند کاری که مدعیان اصلاح‌طلبی در ماجرای همکاری با آمریکا برای اشغال افغانستان کردند، به مار افسرده آمریکا جان بدهیم و بعدا اتهام «محور شرارت» و تهدید به حمله نظامی را به عنوان دستخوش! دریافت نماییم؟!
جالب اینکه همین طیف روزنامه‌ها، تا قبل از نابودی داعش، نقش‌آفرینی ایران در جنگ را تخطئه و محکوم می‌کردند اما حالا مدعی غنیمت هستند. برخی از این محافل مطبوعاتی علنا از داعش جانبداری و مدافعان حرم را تخطئه کردند.
یادآور می‌شود معارضه آمریکا با ملت ایران و انقلاب اسلامی معارضه هویتی و موجودیتی است چنانکه برخی مقامات آمریکایی تصریح کرده‌اند «باید ریشه ملت ایران را سوزاند».
این نکته هم شایان ذکر است که جمهوری اسلامی، نه آمریکا نه هیچ دولت دیگری را کدخدا نمی‌شمارد. و آنها که آمریکا را می‌شناختند، همان‌هایی بودند که مجبور شدند خود را رعیت بپندارند و امتیاز نقد بدهند و وعده نسیه بگیرند.

خراسان

ابلاغیه مهم برای شروع دور جدید مبارزه با پول شویی

بر اساس بخشنامه روزهای اخیر یک مقام مسئول به تعدادی از سازمان ها و نهادهای انتظامی و نظارتی، اعلام شده است با توجه به شروع دور جدید برنامه های اجرایی مبارزه با پول شویی و منابع مالی تروریسم، مخاطبان مربوط باید ضمن ثبت و ضبط هرگونه خرید و فروش یا ارائه خدمت با رقم های بالاتر از 15 میلیون تومان، اطلاعات اشخاص حقیقی و حقوقی خریدار یا فروشنده را دریافت و به مدت پنج سال، اسناد و مدارک هرگونه معاملات را به گونه ای نگهداری کنند که در دسترس ماموران نظارتی باشد.

نحوه رسیدگی خارج از نوبت به تخلفات کارمندان مشخص شد

طبق بخشنامه روزهای اخیر یک نهاد مسئول در دولت به همه سازمان ها و ادارات دولتی، تاکید شده است با توجه به اختیارات قانونی که مجلس در سال 1393 برای سازمان بازرسی کل کشور مصوب کرده، کلیه درخواست های سازمان بازرسی برای تجدیدنظر خواهی در خصوص آرای صادر شده توسط هیئت های رسیدگی به تخلفات اداری، ابتدا برای نماینده وزیر سپس بسته به نوع رأی صادر شده، به هیئت عالی نظارت یا دیگر هیئت های ذی صلاح ارسال خواهد شد. ضمنا این رسیدگی خارج از نوبت محسوب می شود.

ایران


شکایت دفتر فرمانده سپاه از بقایی
دفتر فرماندهی کل سپاه، دفتر تولیت آستان قدس رضوی و سخنگوی جامعه روحانیت ادعای حمید بقایی مبنی بر اهدای سکه به آنها را تکذیب کردند. به گزارش سپاه نیوز، در توضیح دفتر فرماندهی سپاه آمده است: «ادعای مطرح شده از جانب یکی از مسئولان دولت دهم مبنی بر دریافت سکه از سوی فرمانده کل سپاه به دلیل حضور در یک جلسه‌ کاری، مضحک و کاملاً کذب است.
معاونت حقوقی سپاه با طرح شکایت رسمی، این تهمت و اقدام خلاف اخلاق را دنبال خواهد نمود.» دفتر حجت‌الاسلام رئیسی، تولیت آستان قدس رضوی هم اعلام کرد که این موضوع کذب محض است و از اساس صحت ندارد. غلامرضا مصباحی مقدم، سخنگوی جامعه روحانیت هم  در واکنش به اظهارات بقایی مبنی بر اهدای ۵ سکه بهار آزادی و انتشار سندی که ادعا می‌کند، گفت: همان سندی که منتشر کردند تکذیب ادعای بقایی است، آقای بقایی اعلام کرده به هر کدام از افراد ۵ سکه بهار آزادی به مناسبت عید غدیر داده شده است، در حالی که این سند نشان نمی‌دهد که نفری ۵ سکه به افراد داده شده است. در سند منتشر شده ادعا شده که یک سکه داده‌اند که خود تکذیب ادعای بقایی است.

 محاکمه رضا ضراب به تعویق افتاد
دادگاهی در امریکا اعلام کرد: تاجر ایرانی- ترکیه‌ای که متهم به دور زدن تحریم‌های ایران است، فعلاً محاکمه نخواهد شد. به گزارش ایسنا، رضا ضراب 34 ساله، تاجر طلای ایرانی- ترکیه‌ای که همراه دخترش در جریان سفری به میامی امریکا دستگیر شد، متهم است که در فاصله سال‌های ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۵ از طریق انتقال صدها میلیون دلار طلا از ترکیه به ایران در کمک به دور زدن تحریم‌های واشنگتن علیه تهران نقش داشته است. به نوشته روزنامه دیلی صباح، ریچارد برمن قاضی پرونده روز دوشنبه در جریان روند انتخاب اعضای هیأت منصفه در نیویورک گفت که محمد هاکان آتیلا، شهروند ترکیه تنها متهمی است که احتمالاً تحت محاکمه قرار خواهد گرفت و رضا ضراب در هفته جاری محاکمه نخواهد شد. گفته می‌شود که رضا ضراب ممکن است در ازای تخفیف مجازات با مقام‌های دادستانی به توافق رسیده باشد. محمد هاکان آتیلا، معاون سابق هالک بانک ترکیه تنها متهم دیگر این پرونده است که تحت بازداشت قرار دارد. وی نیز با 6 مورد اتهام از جمله نقض تحریم‌های امریکا علیه ایران روبه‌رو است.

نشانی حزب الله لبنان از هیتلر جدید خاورمیانه
معاون رئیس شورای اجرایی حزب‌الله لبنان در واکنش به اظهارات اخیر ولیعهد سعودی علیه ایران گفت: خون کودکان یمنی و جنایات رژیم سعودی در یمن مشخص می‌کند که چه کسی هیتلر جدید منطقه و خاورمیانه است. به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه خبری العهد، شیخ نبیل قاووق، گفت: زمانی که دنبال هیتلر جدید خلیج (فارس) و خاورمیانه باشیم شخصی نمی‌یابیم جز کسی که مرتکب جنایت‌ها، تحریم‌ها وتجاوزها علیه ملت یمن شده است و زمانی که به دنبال دوستان امت اسلامی و کسانی که به آن کمک می‌کنند، باشیم در می‌یابیم که ایران نخستین و بزرگترین کشوری بود که به منظور حمایت از امت اسلامی در برابر تکفیری‌های تروریستی، جوانان آن خون‌های زیادی دادند.

آرمان

پیام آیت‌ا... ری‌شهری به سردارسلیمانی

عضو مجلس خبرگان رهبری در پیامی به‌سردار قاسم سلیمانی ضمن تبریک شکست گروهک تروریستی داعش، تأکید کرد: جریان تکفیری هیچ‌گاه به اهداف شوم و خطرناک خود دست نخواهد یافت. در متن نامه آیت‌ا... محمد محمدی ‌ری‌شهری خطاب به‌سردار سلیمانی آمده است: پیروزی‌های درخشان جبهه مقاومت را در پرتو هدایت‌های شجاعانه و خردمندانه حضرت‌عالی، به حضرت ولی‌عصر(عج)، مقام معظم رهبری، مسلمانان جهان و نیز همرزمان فداکارتان، مجاهدان عراقی، سوری، حزب‌ا... لبنان و رزمندگان فاطمی و زینبی تبریک می‌گویم. در توان این حقیر نیست که از مجاهدت‌های خالصانه حضرت‌عالی و همرزمانتان تشکر کنم ولی با شنیدن پیام مسرت‌بخش شما خطاب به رهبر فرزانه انقلاب اسلامی بر آن شدم که هدیه‌ای از گنجینه ارزشمند علوی تقدیم رزمندگان جبهه مقاومت و خاندان مکرّم شهیدان نمایم.

رُفتگری یک فوق‌لیسانس برای ما یک فحش است

نایب‌رئیس اول مجلس شورای اسلامی با طرح این پرسش که «آیا اختلاف درآمدی که در کشور ما وجود دارد، در کشورهای دیگر دنیا نیز وجود دارد؟»، تصریح کرد: معتقدم فوق‌لیسانسی که رفتگری می‌کند، برای ما مسئولان و سیاستمداران، یک فحش است. این اختلاف‌ها و بی‌عدالتی‌ها در شأن یک کشور اسلامی نیست و معتقدم اگر چیزی وجود دارد، پس باید برای همه باشد و همه باید سر یک سفره باشیم. «مسعود پزشکیان» در جمع دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمان از انصاف سخن به میان آورد و بیان کرد: این چه قانونی است که، وقتی به مردم می‌رسد، می‌گوییم نداریم اما به خودمان که می‌رسد وجود دارد!؟ اگر پول هست، باید برای همه باشد و برعکس؛ نمی‌شود برای عده‌ای شغل و امکانات وجود داشته باشد و برای عده‌ای دیگر وجود نداشته باشد؛ این بی‌عدالتی است و امام زمان (عج) برای گسترش عدالت خواهند آمد. وی با اشاره به این‌که عدالت ممکن است به نفع ما نباشد و انسان‌هایی که درد ندارند انسان نیستند، اظهار کرد: متاسفانه در جامعه ما به گونه‌ای فرهنگ‌سازی شده که آدمی که بی‌عدالت‌تر است را زرنگ‌تر می نامند و نماینده‌ای در اذهان مردم بهتر دیده می‌شود که بتواند در مجلس حق دیگر شهرها را بگیرد و به حوزه خود ببرد! در حالی‌که در هیچ جای دنیا این موضوعات زرنگی نیست بلکه بی‌عدالتی است.

برای حمایت از احمدی نژاد پشیمان نیستم

سید محمدرضا میرتاج‌الدینی در خصوص توقع عذرخواهی از مردم درباره حمایت از احمدی‌نژاد، گفت: اخیراً مستند قائم مقام که از سوی حوزه هنری پخش می‌شود را مشاهده کرده‌ام که خود یکی از نمونه‌ها در این زمینه محسوب می‌شود. برخی افراد در طول زمان مواضعشان تغییر می‎کند و این امر قاعده‌ای است که در مورد همه صدق می‌کند. اصولگرایان رجال سیاسی را در مسیر انقلاب می‌پذیرند و هر فرد یا گروهی که رفتار سیاسی خود را تغییر دهد از آنها جدا می‌شوند و مواضع خود را هم اعلام می‌کنند. معاون پارلمانی دولت دهم در پاسخ به این سؤال که آیا او حاضر است نسبت به حمایت از احمدی‌نژاد ابراز پشیمانی و ندامت کند، گفت: جریان اصولگرا درباره هر فردی که دچار اشتباه شود به‌صراحت موضع می‌گیرد و آن را اعلام می‌کند که برفرض تا فلان زمان موردحمایت آنان قرار داشته و دیگر چنین نیست. در رابطه با احمدی‌نژاد هم وضع به همین شکل است تا زمانی که ایشان در مسند خدمت بود و طرح‌های اقتصادی خوب مانند مسکن مهر، یارانه‌ها و سایر خدمات به مردم داشت، حمایت می‌کردیم و هنوز هم موردحمایت است.

آمریکایی‌ها خوب پاپیون و کراوات می‌زنند

جانشین فرمانده قرارگاه ثارا...(ع) سپاه گفت: تاکنون توطئه‌های آمریکا و دشمنان به دلیل هوشیاری ملت‌های منطقه ناکام مانده است. سردار اسماعیل کوثری افزود: داعش در ابتدای اشغال عراق بسیاری از دانشجویان نظامی کشور عراق را در یکی از دانشگاه‌های نظامی کشت و این شیوه‌ای بود که از اسرائیلی‌ها آموخته بود؛ داعش از 78 کشور جوانانی را فریب داده بود و می‌خواست به زعم خود همانند دوران صدر اسلام خلیفه اول، دوم و سوم داشته باشد و در صدد هم بودند تا این را با تجزیه عراق و سوریه به سه بخش، محقق سازند. وی خاطرنشان کرد: آمریکایی‌ها آدم‌هایی هستند که خوب پاپیون و کراوات می‌زنند، اما در جنایت دست هیتلر را از پشت بسته‌اند؛ نمونه اقدام جنایتکارانه آنان تربیت و آموزش ابوبکر البغدادی است.

واکنش سعید مرتضوی به حکم دادگاه

«سعید مرتضوی» دادستان سابق تهران که در دادگاه تجدید نظر به اتهام معاونت در پرونده کهریزک به دو سال حبس محکوم شده، در نامه‌ای در واکنش به آن، ضمن طرح ادعاهای خود از جمله درباره رئیس شعبه تجدیدنظر نوشت: با احترام به مراجع قانونی کشور و قوه قضائیه، تظلم خواهی خود را در چهارچوب قوانین رسمی، تنظیم و ارائه و در نهایت نیز تابع حکم قطعی محکمه و دیوان عالی کشور خواهم بود. هر چند آن را خلاف قانون و یا ناعادلانه بدانم. انصاف نیوز نوشت؛وی با تأکید بر این که «خدا را شاهد می‌گیرم که اینجانب به عنوان دادستان وقت تهران هیچ گونه شناخت و ارتباطی حتی در ادنی مرتبه آن با مأمورین خاطی بازداشتگاه کهریزک نداشته»، در بخشی دیگر از این نامه نوشته است: «مسئولیت اعمال خودسرانه برخی مأموران متخلف در بازداشتگاه کهریزک متوجه خودشان است».

تانک پیشرفته کرار آماده تحویل شد

وزیر دفاع از آماده‌شدن تانک کرار برای تحویل به نیروهای مسلح خبر داد. امیر سرتیپ امیر حاتمی با اشاره به آخرین وضعیت ساخت تانک کرار و زمان تحویل این تانک به نیروهای مسلح گفت: تانک کرار آماده تحویل به یگان‌های نیروهای مسلح است. تانک کرار در 22 اسفند 95 با حضور سردار حسین دهقان وزیر سابق دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، رونمایی و به طور هم زمان خط تولید آن در صنایع زرهی بنی‌هاشم دورود افتتاح شد. کلیه مراحل طراحی وساخت تانک پیشرفته بومی کرار در صنایع زرهی بنی هاشم دورود وابسته به سازمان صنایع دفاع وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح انجام شده و به مرحله تولید رسیده است..

سوال نمایندگان درباره تدریس به زبان مادری

جمعی از نمایندگان از وزرای علوم، آموزش و پرورش درباره تدریس به زبان مادری در دانشگاه‌ها و آموزش و پرورش طرح سوال کردند. عبدالکریم حسین‌زاده و ۲۴ نفر از نمایندگان از وزیر علوم درباره دلیل عدم اجرای اصل ۱۵ قانون اساسی مبنی بر خواندن، نوشتن و تدریس به زبان مادری در کنار زبان فارسی در دانشگاه‌ها طرح سوال کردند. محمدقسیم عثمانی نماینده بوکان نیز در سوال مشابهی از وزیر آموزش و پرورش در خصوص علت عدم اجرای اصل ۱۵ قانون اساسی و عدم تدریس زبان و ادبیات کردی و آذری و سایر زبان‌های محلی در آموزش و پرورش پرسید.

قدردانی استاندارکرمانشاه از سپاه

هوشنگ بازوند استاندار و ماموستا ملامحمد محمدی امام جمعه اهل سنت کرمانشاه در نامه‌هایی جداگانه به‌سردار سرلشکر محمدعلی جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، از اقدامات امدادی و خدمت رسانی یگان‌های مختلف سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و حضور بموقع آنان در منطقه قدردانی کردند.

نظرات بینندگان