کد خبر: ۱۱۶۵۰۹
تاریخ انتشار: ۱۹:۰۳ - ۰۸ آذر ۱۳۹۶
رئیس کانون زنان کارآفرین استان فارس:

به نقش زنان در توسعه جامعه توجه شود‌/ توسعه در تمام زمینه‌ها متوازن باشد

راهدار با انتقاد ازعدم تدوین استراتژی‌های لازم برای نقش‌آفرینی زنان در توسعه گفت: از توان زنان باید در توسعه اقتصادی استفاده شود.
به نقش زنان در توسعه جامعه توجه شود‌/ توسعه در تمام زمینه‌ها متوازن باشد

به گزارش شیرازه، یلدا راهدار در همایش ملی زنان و توسعه در اتاق بازرگانی شیراز با بیان اینکه اعتقاد داریم در کشور به اشتباه رشد و توسعه عموما به جای یکدیگر به کار برده می شود، گفت: در طول سال‌های گذشته تلاش کردیم تا اعداد و ارقام حضور زنان در برخی مراکز از جمله دانشگاه‌ها را افزایش دهیم اما برای افزایش حضور آنان در بطن جامعه و نیز ایفای نقش اصلی آن‌ها در جهت توسعه یافتگی جامعه تلاش خاصی صورت نگرفته است.

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی ایران افزود: هویت اجتماعی و اقتصادی زنان در بطن جامعه، یکی از مسائل مهم به شمار می رود، بنابراین در شرایطی که در بمباران تبلیغاتی فضاهای فیزیکی و مجازی قرار داریم، باید به نقش زنان در توسعه پرداخته و استراتژی‌هایی را تدوین کنیم تا از توان ۵۰ درصد نیروی انسانی کشور، بهره برداری بیشتری صورت گیرد.

رئیس کانون زنان کارآفرین استان فارس تصریح کرد: توسعه سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی باید به صورت متوازن صورت گیرد؛ چراکه اگر تنها به یک بعد از توسعه امور توجه کنیم، آن زمان جامعه رشدیافته ولی نامتوازن شکل می گیرد؛ درحالی‌که همه این موارد باید به صورت توامان مورد برنامه ریزی قرار گیرد.

راهدار با اشاره به حضور بیش از 100 زن کارآفرین در همایش ملی زنان و توسعه اظهار امیدواری کرد که برگزاری چنین همایش‌هایی تاثیر مثبتی در فضای کشور داشته باشد و به درستی توانمندی‌های حوزه زنان را به جامعه معرفی کند.

انتهای پیام/


نظرات بینندگان